Nej. Det är tvärtom. Eftergiftspolitik och en defensiv hållning eskalerar kriget. Det enda sättet att deeskalera är att låta Ukraina ha och fullt ut använda alla vapen de behöver. Ryssland eskalerar varje gång de inte stoppas med krut och kallt stål.
Visa på X →411
inlägg
Vi befinner oss redan i krig, ett kallt sådant. Ondskans axelmakter Kina, Ryssland, Iran och Nordkorea leder redan ett kallt krig emot oss.

@gustafgothberg Jag tror han har koll. Men är populist. Och talar till sina väljare, typ den så kallade ”fredsrörelsen”. Vilket såklart är värre än att inte ha koll.
Visa på X →Bra sammanställning över länder som ansluter sig till ondskans axelmakter med Kina i spetsen: https://www.economist.com/international/2025/02/09/chinas-stunning-new-campaign-to-turn-the-world-against-taiwan
Visa på X →