Partier i opposition använder verktyg som finns i riksdagen och försöker spinna det bäst de kan. Inga konstigheter så långt. Men att politikreportrar gång på gång antingen är för slappa för att genomskåda eller för klicksökande för att ändå släppa fram sånt här är fördummande🧵
Visa på X →410
inlägg
@GulanAvci Helt rätt. Den samlade vänsterns som legitimerat och fortsätter legitimera det här helt otyglade beteendet bär ett stort ansvar.
Visa på X →Dessa barn behöver alltså redan innan polisbeskydd. Jag hittar inte ord för att uttrycka hur totalt tappade de här demonstranterna måste vara för att göra detta. Det finns tusen andra platser att stå på. Detta är en medveten attack på oskyldiga barn. Skämmes!
Visa på X →Vi fortsätter öka stödet till Ukraina. Ukrainas sak är vår.
Visa på X →En riktigt rubbad sak med den terrorvurmande mobben som förföljde ministern häromdagen är att de kallar sig ”folkets demokrati”. En minister eller ledamot är väl definitionen av folkets demokrati. De här tokstollarna måste verkligen bilda sig och bete sig.
Visa på X →LÄGRE SKATT SJUNG HOPP FADERALLAN LALLAN LEJ
Visa på X →Drönare bör alltid skjutas ned. Det vår allierade Polen utsatts för är en attack på oss alla.
Visa på X →Så nej det är inte normalt. Och nej det kan inte accepteras. Åtminstone ytorna mellan skyddsobjekten riksdagshusen, slottet och regeringsbyggnaderna måste fredas. Och hot mot politiker, antisemitism eller det extremt aggressiva beteendet måste beivras.
Visa på X →Jag har över ett decennium i kontroversiella debatter i ryggen. Hat, hot är vardagsmat. Men jag har aldrig behövt så mycket poliskontakt och säkerhetsåtgärder som nu. Inte ens under IS-åren när vi fick brev om att få halsarna uppskurna behövde jag mer säkerhetsåtgärder. 🧵
Visa på X →Såhär kommer det bli nu. Fler krav på åtgärder för att skydda demokratin mot våldsbenägna ”aktivister”. Kom ihåg detta: de som inte tyckt att polisen ska ingripa, de som legitimerat aktivisternas agerande och de som inte sagt ifrån bär ansvaret. 🧵
Visa på X →Det är bra att detta kommer upp till ytan nu. Helt sjukt att det ska krävas att en aggressiv mobb förföljer en minister. Vi är många som kan vittna om att delar av Palestinaaktivisterna är exceptionellt hotfulla. Det måste få ett slut. Detta är inte värdigt demokratin Sverige.
Visa på X →Congratulations to fellow @ipacglobal co-chair @Elisabet Lann who was just appointed minister for health in the Swedish government! A strong supporter of Taiwan in the right place. Hope for future cooperation in the health field. 🇸🇪 🤝🇹🇼
Visa på X →Fullständigt oacceptabelt.
Visa på X →@Spesam Sen är väl ”kalla” alltid fel ord. Inget utskott, inte ens ett enigt, kan ”kalla” i meningen tvinga att komma dit? De kan däremot be en minister att komma för att diskutera ett särskilt ämne.
Visa på X →Välkommet med fler skattesänkningar! Hela skattetrycket måste ned under OECD-snitt. Elskatten är dessutom extra märklig, det är inte dåligt att konsumera el. El är civilisation.
Visa på X →Bra. Men behövs mycket mer liberaliseringar för kroglivet. https://www.sverigesradio.se/artikel/regeringen-slopat-matkrav-for-krogar-redan-nasta-sommar
Visa på X →@nedskattning Dom borde tagit Hayeks och Myrdals nobelpris, istället för bara Myrdalarna!
Visa på X →Igår debatterade jag Ottawaavtalet mot miljöpartiets @KlimatJacob. Sverige och friheten måste försvaras. Lyssna gärna. https://www.sverigesradio.se/artikel/debatt-bor-sverige-lamna-ottawafordraget-och-tillata-personminor
Visa på X →@luddenorman07 🫡
Visa på X →https://www.svd.se/a/JbzlVb/liberalerna-dags-att-lamna-ottawaavtalet
Visa på X →Friheten är värd att försvara. Att Sverige har förbundit sig att inte använda vissa vapen riskerar att bli en säkerhetsrisk för hela regionen. Därför bör vi ompröva vår inställning till minor, autonoma system och klustervapen. Skriver med @GulanAvci, läs gärna!

Spetsig formulering med ”Stalinistisk organisation och socialdemokratisk politik”. Visst är det så att när Lorena säger ”stalinistisk” så menar hon inte som i det allmänna uttrycket, typ oförlåtlig och hård, utan det organisatoriskt ideologiska typ demokratisk centralism?
Visa på X →Kina bedriver en aktiv och aggressiv kampanj mot Sverige, EU, västvärlden och vår demokrati. De visar det gång på gång.
Visa på X →Splittringen är bra och nödvändig. För att Nooshi ska kunna bli bostadsminister.
Visa på X →I det läge där det bedöms vara det bästa sättet att ge humanitärt stöd utesluter vi inte att ge vård av barn från Gaza. Det är dock i sammanhanget en bisak - det viktiga stödet kan ges på plats genom vårt bistånd och vår diplomati gentemot Israel.
Visa på X →