Du har väl sett? Har vi någonsin gjort en bättre valfilm? Har något svenskt parti någonsin gjort en bättre valfilm? Tillåt mig tvivla. Döm själv. https://youtu.be/9yseFnoQb4c
Visa på X →402
inlägg
Hela inlägget här: https://www.facebook.com/jimmieakesson/posts/pfbid02vtASpWV25JXvCtvL4iqneFpJsK75DPxBEEd44mxcnu9VyQqwNc59c9NUaSB9tipql Extremt obehagligt när en regering stämplar oppositionen som illegitim.
Visa på X →Regimen ska informera om regimkritikerna. Det kan inte bara vara jag som ser de tydliga parallellerna till historiens och nutidens auktoritära regimer och diktatorer.
Visa på X →som avslöjats vara nedlusat av islamister, från ungdomsförbund upp till partistyrelse och ministernivå. Istället för att ta ansvar för de egna misslyckandena och omfattande demokratiska bristerna så ska man nu alltså "informera" om det parti som varnat för utvecklingen hela tiden
Visa på X →Diktaturfasoner inför öppen ridå. S har alltså en pressträff för att "informera" om oppositionen. Man tror knappt att det är sant. Partiet som gjort Sverige mer sårbart än någonsin, som formligen plågar befolkningen med skatter och hutlösa el- och bränslepriser,
Visa på X →Häpnadsväckande okunnigt förresten. Hur klarar man en juristutbildning när man är så uppenbart oförmögen att förstå den rättsordning som gäller inom EU?
Visa på X →Detta gäller den som efter avslagen asylansökan "kommer på" nya skäl för att ändå få stanna. Det vill säga den som uppenbart bluffar och därmed förstör för dem med verkliga asylskäl.


Efter besöket presenterade jag ett skarpt krav från oss Sverigedemokrater. Den kommande regeringens viktigaste prioritering måste vara rättsväsendet och vi kräver att ytterligare 20 miljarder kronor per år satsas på detta.


Under rundvandringen pratade jag med flera boende som alla påtalade det akuta behovet av att åtgärda kriminaliteten och otryggheten i området.


Idag besökte jag Årby, den del av Eskilstuna där en fruktansvärd skjutning nyligen ägde rum. En skjutning som skadade en kvinna och ett litet barn.






Oerhört ovärdigt. Om ni undrar hur en svag, feg och desperat politiker låter så kan jag rekommendera den här skärmdumpen från svt


Man kan för övrigt undra kring klimatnyttan med dessa idiotiska tilltag. På vilket sätt är det bra för klimatet att milslånga bilköer uppstår och att ambulanser och andra utryckningsfordon hindras i sitt arbete?
Visa på X →Så sent som i våras försökte Sverigedemokraterna få regeringen att agera. "Uppmaning till regeringen om åtgärder mot personer som blockerar vägar (JuU54)" https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/arende/betankande/atgarder-mot-personer-som-blockerar-vagar_H901JuU54
Visa på X →Vi varnade för detta. Liv sätts nu på spel när ”klimataktivister” tar lagen i egna händer. Det här är inte aktivism, det är kriminellt beteende och ska bemötas som sådant. https://www.tv4.se/artikel/1pAJ35NHEvfUKH86h8LKG1/aktivister-blockerar-vaegen-foer-ambulanser-pa-e4
Visa på X →Jaga, lås in och utvisa när det är möjligt. Att fullkomligt utradera gängen blir kommande regerings högsta prioritet.
Visa på X →Där kommer jag att lansera skarpa krav på en ny regering kring hur vi ska kunna stoppa skjutvapenvåldet och vansinnesdåden som bokstavligen sliter sönder vårt land.
Visa på X →Med anledning av de nästan dagliga skjutningarna senaste tiden och i synnerhet det tragiska dådet i Eskilstuna nu ikväll, där en kvinna och ett litet barn har träffats av kulorna, kommer jag att styra om mitt schema nästa vecka och lägga in ett extra valmöte i Eskilstuna.
Visa på X →En kvinna och ett litet barn. Så outsägligt hemskt. Det här är så groteskt, så mörkt, så fasansfullt, att det saknas rättvisande ord. Måtte de skadade få den bästa vård som kan erbjudas och måtte detta sluta i något annat än svart tragedi.


@johanssonmorgan Jag hade synpunkter på ditt juvenila tonläge. Jag missbedömde tydligen läget, jag höjer till två bananer och en rejäl tupplur.
Visa på X →Jag vädjar till de andra partierna att ansluta sig till Sverigedemokraternas linje och som ett första steg skyndsamt införa permanenta sänkningar av skatterna på drivmedel. Släpp prestigen och se verkligheten, för Sveriges och svenskarnas skull.
Visa på X →och det tidigare svaga stödet för SD:s förslag för lägre bränslepriser bör med detta ha förstärkts. Vi känner oss därför manade att ännu en gång försöka stoppa detta.
Visa på X →Men även en tillfällig höjning av bensin- och dieselpriserna vore katastrofal för många svenskar. Under den senaste tiden har fler och fler partier signalerat tillnyktring i dessa frågor
Visa på X →Men höjningen är planerad till sista september, varför det är sannolikt att den blir av om vi inte agerar redan nu.
Visa på X →SD ser just nu över möjligheterna för att sammankalla Sveriges riksdag, stoppa detta vansinne och hejda den planerade höjningen. En ny regering där SD får inflytande kommer att sänka dessa skatter, skära hårt i reduktionsplikten och pressa ner bränslepriserna ytterligare.
Visa på X →Förutom att en höjning skulle innebära ett hårt slag mot människor på gles- och landsbygd, vilka i många fall redan har en kritiskt ansträngd ekonomisk situation, så skulle matpriser och inflation pressas upp ytterligare.
Visa på X →