Det är dags att stänga ett kapitel för att påbörja ett nytt, när det gäller den statliga barn- och ungdomsvården. Vi kan inte tolerera att barn negligeras och förbises. Nu ska SiS reformeras för en ny tid.


406
inlägg
Det är dags att stänga ett kapitel för att påbörja ett nytt, när det gäller den statliga barn- och ungdomsvården. Vi kan inte tolerera att barn negligeras och förbises. Nu ska SiS reformeras för en ny tid.


Dessutom lär det oavlönade hemarbetet öka. Dåligt för jämställdheten både i arbetslivet och samhället.
Visa på X →Plötsligt finns ingen vårdkris. Socialdemokraterna vill att medarbetare ska gå hem tidigare - hur ska det korta vårdköerna och minska trygghetsbristen? https://www.expressen.se/nyheter/sverige/anderssons-vandning-i-laddad-fraga-pressar-sd/
Visa på X →Jens Nylander gör onekligen skäl för epitetet Jens of Sweden. Granskningen av kommunalt slöseri är värt en guldspade. https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/han-avslojar-det-ofantliga-sloseriet-i-kommunerna/
Visa på X →