Det här är en varning från de som ansvarar för vården i hela södra Sverige. Att detta riskerar att hända i ett av världens rikaste länder är bara dålig styrning och brist på engagemang. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMKOr6/regiontoppar-varnar-for-vardkris-vadjar-till-regeringen-om-stod
Visa på X →409
inlägg
Detta är en debatt som engagerar! Nu flera ledamöter som anmält sig. Vill du titta? Gå in på riksdagens hemsida. Dags att ta bort skatteorättvisan för de #födda1957
Visa på X →Det är lätt att enas när de tre små partierna helt böjer sig för det fjärde som får fritt fram för en politik som är direkt skadlig för både Sverige och världen.
Visa på X →Och oavsett kommunstyre så är det regeringen som inte lägger tillräckligt med pengar till välfärden. Prioriterar istället skattesänkningar för rika.
Visa på X →Äntligen!
Visa på X →Ännu ett offer för mördarregimen i Iran. Sverige och världen måste nu agera kraftfullt och visa att godtyckliga rättegångar och avrättningar inte accepteras. Börja med att terrorklassa revolutionsgardet. Mina tankar går till de anhöriga. Så fruktansvärt 💔 https://www.dn.se/varlden/uppgifter-svensk-iranier-avrattad/
Visa på X →Det här reportaget visar med all önskvärd tydlighet att regeringens politik är ett direkt hot mot välfärd och företag. Nästan alla branscher saknar kompetens. Detta är galenskap. https://sverigesradio.se/play/artikel/8338612
Visa på X →Ja!
Visa på X →Idag presenterar jag Miljöpartiets vårbudgetmotion klockan 11.00 i riksdagens presscenter. https://press.mp.se/posts/pressreleases/miljopartiet-presenterar-varbugetmotion
Visa på X →Vi måste öka takten i klimatanpassningen, nu börjar det bli akut. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5BOwy6/miljopartiets-per-bolund-skrammande-klimatnonchalans
Visa på X →En relevant fråga. Men vi har redan svaret. Det är ju inte en center-höger politik den här regeringen för direkt…
Visa på X →@Lisbeth_lars @JohanForssell @Sida Det verkar så…
Visa på X →Vart ska det här sluta?Biståndsminister @JohanForssell ger sig på civilsamhället och för ett galet resonemang om att de gjort sig beroende av offentlig finansiering. Annan finansiering behövs också men ja, hur ska 🇸🇪 kunna uppfylla sina åtaganden om vi inte betalar för det?

Underbar berättelse om att kärleken vinner över hatet. Tack Murhaf och alla ni andra barn som säljer majblommor till stöd och hjälp för andra barn ❤️ https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/murhaf-i-glimakra-har-salt-majblommor-for-1-6-miljoner-kronor
Visa på X →Idag är minnesdagen för det armeniska folkmordet 1915. Ett mord inte bara på armenierna utan också på assyrier, syrianer, kaldéer och greker. Vi ska inte glömma. Vi måste alla minnas, för att det inte ska hända igen. Men gör vi tillräckligt? #armeniangenocide1915
Visa på X →Regeringen och biståndsminister Forsell visar ännu en gång sina bristande kunskaper om hur man gör ett effektivt bistånd. Återigen vill man underminera aktörernas trovärdighet, kunskap och erfarenhet. Alla vet att handel och investeringar är bra, men annat behövs också!

De som kämpar för rättssäkerhet och frihet i Guatemala behöver Sveriges stöd!
Visa på X →Dagens goda nyhet. Vi låter djuren lida mindre och ger samtidigt bättre förutsättningar för lokala slakterier och fler jobb på landsbygden. https://sverigesradio.se/play/artikel/8325082
Visa på X →Regeringen budget är ett svek mot välfärden och klimatet. När larmrapporterna om nedskärningar i skolan och vården duggar tätt krävs det investeringar. Inte påtvingade besparingar.
Visa på X →Hoppas det finns stöd till arbetet mot invasiva arter i regeringens vårbudget nu då….
Visa på X →Tur att regeringen presenterar kraftfulla reformer för att möta inflationen och hushållens ökade kostnader! Konstigt att Liberalerna vek ned sig gällande sitt eget krav i januariavtalet…. https://svt.se/nyheter/inrikes/plastpaseskatten-ska-slopas-vid-arskiftet
Visa på X →Det här är helt omänskligt och ovärdigt ett modernt samhälle. Polen måste ändra sin förfärliga politik. Då måste EU trycka på. Regeringen borde agera kraftfullt som ordförande men också öppna upp för att låta fler polska kvinnor göra abort i Sverige! https://www.dn.se/varlden/hospice-for-nyfodda-tar-emot-polska-kvinnor-som-tvingas-bara-livsodugliga-foster/
Visa på X →I helgen blev jag återvald till @miljopartiet partistyrelse. Så glad att få vara med och stärka och vässa oss som parti. Ett parti som visar vägen framåt i en svår tid med många medlemmar och engagerade i hela landet!

Brist på energi och arbetskraft kommer att skada Sveriges utveckling och konkurrenskraft. Vi måste ha mer el och fler som arbetar. Då duger det inte att som regeringen vill, säga nej till vindkraft och stänga gränserna…. https://www.dn.se/ledare/sa-manga-procent-finns-ju-inte-sa-pomperipossa-i-monismanien/
Visa på X →En orättvisa det är svårt att förstå. Undra om vi kommer få se en ändring i vårbudgeten? #57 #seniorerna
Visa på X →