Tusen tack för förtroendet @BeckaForsberg och @GronUngdom!
Visa på X →409
inlägg
@makesdotter Det är faktiskt helt barockt!
Visa på X →Det systematiska mördandet av kvinnor måste få ett slut. Samhället ska finnas där, men står handfallet. Så kan vi inte ha det! Regeringen måste agera nu! Polisen måste prioritera och politiken sätta en nollvision, erbjuda en väg ut ur våldet och tillsätta en haverikommission!
Visa på X →Väldigt hedrad för @emmanohrens förtroende 💚
Visa på X →Vi i @miljopartiet vill bland annat se höjda straff för grov kvinnofridskränkning, ökad kontroll av förövare, långsiktig finansiering av jourerna och mer satsningar på förebyggande arbete.
Visa på X →Mäns våld mot kvinnor är ett lika stort problem som gängkriminaliteten. Nu måste regeringen agera! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-kvinnor-doda-pa-en-vecka-man-de-haft-relation-till-misstanks
Visa på X →Mycket goda nyheter för svensk ekonomi och alla som sliter med höga kostnader för boende och mat.

Tack och lov! En början. Nu måste vi fortsätta trycka på för vapenvila och humanitärt tillträde också.

Regeringen kan inte bara sitta på händerna medan fler oskyldiga barn dör i kriget. Sverige måste i alla fall bidra med det vi kan för att direkt lindra nöden! https://www.dn.se/sverige/miljopartiet-kraver-riksdagsdebatt-om-bistand-till-gaza/
Visa på X →Idol! ❤️
Visa på X →Ett ofattbart mörker har blivit ännu mörkare. Nu måste regeringen agera för hårdare påtryckningar på Israel för en omedelbar vapenvila!
Visa på X →EU-valrörelsen har börjat! Skriver om farlig protektionism tillsammans med @MagnusPWahlin och Wanja Kauffman https://www.altinget.se/artikel/ytterhogerns-protektionism-ar-fel-vag-for-eu-samarbetet
Visa på X →Jag hade hellre hört om regeringens klimatpolitik igår än en minister som skyller ifrån sig. Dessutom på en politik hennes parti var med på innan det blev viktigare att uppfylla SDs politik. ’Klimatministern lär av SD och skyller på MP.’ https://www.aftonbladet.se/debatt/a/q1GgGO/janine-alm-ericson-klimatministern-lar-av-sd-och-skyller-pa-mp
Visa på X →Regeringen skarvar igen när det kommer till klimatpolitiken. Om det inte vore för att det gäller planetens framtid skulle det kunna vara rätt så roande att följa den här regeringens krumbukter för att dölja sitt misslyckande. https://www.dn.se/sverige/klimatkalkylen-som-regeringen-inte-visade/
Visa på X →Fint (och bra för väljarna att veta inför EU-valet) med en av @miljopartiet s grymma kandidater @IsabellaLovin Här är svenskarna som gjort skillnad i Bryssel. https://www.gp.se/politik/har-ar-svenskarna-som-gjort-skillnad-i-bryssel.4e5467bf-3844-45e4-a42d-5963c5cb15cc
Visa på X →@Evacekelund @Act_Svk Åh, vad bra!
Visa på X →Jag kandiderar till språkrör eftersom jag vill vara med och leda den rörelse som driver igenom en rättvis klimatomställning och som bygger ett Sverige för både nu och sedan. https://www.dn.se/sverige/beskedet-mp-toppen-kandiderar-till-nytt-sprakror/
Visa på X →Förutom att SD sviker ett viktigt löfte till sina väljare är det häpnadsväckande att högern fortfarande tror att fattigdom är en bra motivationsfaktor och att det skulle ge incitament till nytt arbete. De allra flesta vill jobba!
Visa på X →Nu sänker regeringen a-kassan och det blir allt mer uppenbart att SD bedrar väljarna. De sa sig vara det sociala samvetet i tidösamarbetet och lovade att inte svika arbetarna. Men nu gör de precis tvärtom. Sviker de sårbara i samhället och underminerar arbetares rättigheter.
Visa på X →Det låter inte som att regeringen kommer leverera löfte om nya pengar inom kort. Därmed kommer uppsägningarna fortsätta. Statsministerns löfte om att inga uppsägningar ska göras är inget annat än ett tomt slag i luften. De bryr sig inte om de som är gamla och sjuka.
Visa på X →Väldigt oroande reportage i #agenda nu. Det har slimmats för länge och nu borde vi rusta upp istället. Bra av @lenahallengren som tydligt säger det. Men även S föreslår för lite pengar. Vården otroligt viktig för trygghet och samhällskontrakt!
Visa på X →Vi i @miljopartiet lämnade tidigt besked om att kommuner och regioner skulle få det som behövdes för att bibehålla leveransen i vården. Regeringen underfinansierade. Det duger inte att nu säga att inga ska sägas upp. Det är ju bra, men upp till bevis! #agenda #vårdkris
Visa på X →1900 människor som jobbar i vården nu varslade i regionerna landet över. Vi- och regeringen- visste hur det skulle bli när regeringen underfinansierade vården i sin budget i höstas. Besked måste lämnas tidigt och tillräckliga resurser skjutas till!
Visa på X →En väldigt viktig text, inte minst nu. Vi måste göra allt för att mota antisemitismen. Den är helt oacceptabel. https://www.dn.se/ledare/erik-helmerson-att-ropa-barnamordare-till-judar-ar-grov-antisemitism/
Visa på X →Att dra in stödet till UNRWA vore att spela Hamas rakt i händerna. FN måste gå till botten med det som framkommit men att strypa stödet är cyniskt och drabbar otaliga oskyldiga civila. Omvärlden måste göra MER för att rädda liv & stoppa det fruktansvärda mördandet - inte mindre.
Visa på X →