Detta borde inte vara en fråga över huvud taget. Obegripligt att SD, M, KD, L, C och S inte vill rätta till det. Men vi i mp ger inte upp och väntar på svar från finansministern. #57
Visa på X →473
inlägg
Uppfriskande inlägg från @PolredHP Jag – den arge liberalen från Halmstad https://www.hallandsposten.se/1.91804539 via @Hallandsposten
Visa på X →Hatten av. Så elegant. Kraftigt sänkt biljettpris på kollektivtrafik i Tyskland https://www.di.se/nyheter/har-chocksanks-priset-pa-kollektivtrafik-storsta-reformen-i-landets-historia/
Visa på X →@Kerttusasikter Grattis Markus!!
Visa på X →Alice Bah Kuhnke och Märta Stenevi skriver skarpt om behovet av hårdare regler för bidrag och större transparens om möten. Vi behöver inget Qatar-gate här. https://www.expressen.se/debatt/storst-planbok-ska-inte--paverka-politiken-i-smyg/
Visa på X →V-Dem institutet på Göteborgs universitet ger ut en rapport om demokratin i världen. Alla Natoländer utom två finns tryggt placerade i den övre delen av listan. Ungern strax under mitten, Turkiet långt ner, i den sista femtedelen av länder. https://v-dem.net/publications/democracy-reports/
Visa på X →Världsbanken finansierar förnybar energi i fyra länder i Väst- och Centralafrika. Drygt 3 miljarder för sol- och vattenkraft. Om @WorldBank finansierar kärnenergi? Har hänt en gång. På 1950-talet. Inget sen dess.
Visa på X →Min partikollega Jacob Risberg frågar utrikesminister Billström om hans definition på demokrati. Svaret, att det förekommer val, inkluderar Turkiet.

Ja, så bra! Visserligen inte än på 3-4 år, men ändå. Kul, @SJ_AB https://www.dn.se/ekonomi/sjs-nya-plan-linje-mellan-oslo-och-hamburg-med-tva-stopp-i-sverige/
Visa på X →Vår svenska statsminister kallar alltså svenska medborgare för ”nyttiga idioter”. Det är väl ändå att gå över tidigare otänkbara gränser. Vad blir det härnäst?
Visa på X →@moderaterna Väldigt liten del av biståndet går direkt till länder utan till civilsamhälle och hjälporganisationer. Kan inte gärna villkora det med mottagning av utvisade. Det borde ett parti som vill vara statsbärande känna till.
Visa på X →Gen sekr för Sv Resebranschför behöver en vecka för att ta tåget t o r Bryssel. Vi andra tar oss dit med tåg på en dag, alt nattåg till Hamburg och sen framme tidig em. Nu hoppas jag på underlag för nattåg från Gbg också. http://www.gp.se/1.90810485 via @goteborgsposten
Visa på X →Jaa! Äntligen rör det sig framåt! https://www.ox2.com/sv/sverige/media/nyheter/lansstyrelsen-i-halland-ger-regeringen-gront-ljus-for-ox2s-havsbaserade-vindpark-galatea-galene/
Visa på X →Orimligt att nyanlända barnfamiljer ska tvingas flytta efter två år. Miljöpartiet Kungsbacka föreslår i en motion att det kommunala bostadsbolagets tvåårsregel avskaffas. https://www.mp.se/kungsbacka/just-nu/barn-behover-bostad/ (Bild Helen Simonsson, cc-by-sa)

Mycket ål nu. Inte fullt så mycket om vad vi faktiskt kan göra — utöver det självklara fiskeförbudet — för att rädda den lilla lilla spillran av ål som finns kvar. @bolund och @Rebeckalemoine skriver. https://www.expressen.se/debatt/sparka-pm-nilsson-och-straffa-tjuvfiskare-hart/?fbclid=IwAR0vBD9NmGQ4L1ZTw21AvvV3t7F4boiRDD3U3Mou3enqnxGebr-beAmgcs8
Visa på X →Debatten om elstödet nådde ingen höjd — tråkigt att regeringspartierna knappt orkade försvara sitt eget förslag. Vi i oppositionen gjorde vad vi kunde, men kom ingen vart. @oisincantwell skriver i AB om dagens debatt. https://www.aftonbladet.se/a/mQ8Qnq
Visa på X →Vad säger Civilminister Erik Slottner egentligen? @asaplsnr går igenom ord för ord. https://www.altinget.se/artikel/i-den-kommunalekonomiska-debatten-finns-dynamit-for-47-miljarder-kronor
Visa på X →@RebeccaWUvell Läs gärna hela artikeln i @FoFramsteg. En bit ner finns bland annat ”Att det var varmt för omkring tusen år sedan och är det också i dag, säger inget om att orsakerna till uppvärmningen skulle vara desamma då som nu.” Så vad är din poäng?
Visa på X →@arktisk Sånt man undrar. Hur svårt kan det vara?
Visa på X →Försvarsmaktens tillväxt går före havsbaserad vindkraft meddelar försvarsministern på fråga i riksdagen från Ulf Holm (MP).


Verkligen svårt att förstå. Ett misstag som måste rättas till. Det finns ju inget som helst skäl att särbehandla just 57:or.
Visa på X →@AdvokatJansson Nej.
Visa på X →Ställ dig på kvinnornas sida, Tobias Billström https://www.etc.se/debatt/staell-dig-paa-kvinnornas-sida-tobias-billstroem via @ETC_redaktionen
Visa på X →Ett favorittema hos högertrollen sågas fullständigt.
Visa på X →Ja! Kanske också att de som avgör sådana mål måste ha relevant utbildning, erfarenheter och barnets bästa för ögonen.
Visa på X →