@PappaSpar Den första var bedrövlig och jag var starkt emot. Den andra var inte M inblandade i alls,
Visa på X →710
inlägg
@bukten Vi har i stort fått igenom moderat politik på alla områden. Mer nu än under Alliansen.
Visa på X →@andren63868 I en del frågor har SD närmat sig M. I andra frågor har vi kompromissat.
Visa på X →@Mercantio På vilket sätt har vi gjort det? Vi har fått ned inflationen och stärkt kronan.
Visa på X →@borjaspara Det är en realitet. Men jag är positivt överraskad av hur bra samarbetet fungerat med SD i riksdagen. De är lojala och moderat politik är grunden i regeringen.
Visa på X →@catmarsuz @beckmansasikter Vilka frågor?
Visa på X →@GunborgStrom Vi har skött oss extremt bra. Allt har vänt åt rätt håll.
Visa på X →@ollsan2001 @holmsontherocks Jag tror som forskarna att det ör mycket mer komplicerat. Och nu backar även IPCC från sina mest extrema modeller…
Visa på X →@ollsan2001 Jag har stått för min linje långt innan SD fanns i riksdagen. Och idag tycker partiet i stora delar som jag,
Visa på X →@ollsan2001 Jag är väldigt nöjd med vår klimatpolitik och våra sänkta drivmedelskostnader. Och de flesta moderater gillar det.
Visa på X →@OlleOpolitisk Den siffran är nog iofs inte verifierad alls. Men man kan vara emot Israels hårda linje utan att försvara massmord på judar…
Visa på X →@AnderssonUlla Ett exempel räcker.
Visa på X →@ollsan2001 @AnderssonUlla Det är väl inte den mest angelägna skatten att sänka rent generellt. Inte samhällsskadlig skatt. Men vi sänkte för småproducenter både 2025 och 2026.
Visa på X →Mycket debatt om att V tvingats peta bort ett 25-tal kandidater från sina listor pga olika extremistiska uttalanden. Mindre debatt om att V tappat tre (!) ledamöter i sin riksdagsgrupp av samma skäl. Tre av 24.
Visa på X →@AnderssonUlla Nåt exempel?
Visa på X →

Nu ger vi äntligen de äldre mer makt över sin egen omvårdnad.


@ItsallovernowSE @ambitionsverige Exakt. Ska vi göra om samma misstag?
Visa på X →@ollsan2001 Jag upplever tvärtom att vi fått igenom väldigt mycket moderat politik dessa fyra år.
Visa på X →@janeyvonne1 @beckmansasikter Ja. Det blir lag.
Visa på X →@Tysk_Indian @ZacapaMonster Diskussionen gällde den hårda tonen på nätet.
Visa på X →@larsson1981 @ZacapaMonster Inte alls.
Visa på X →@ZacapaMonster Minst ett av dem verkar förfalskat. De andra är svar i diskussionstrådar. Du får kolla vad jag svarat på för att få helheten.
Visa på X →@anterior1337 @AnderssonUlla Det var motsatsen till ”subventioner”. Därför.
Visa på X →Då vet vi att Centerpartiet nu är en del av vänsteroppositionen. Men blir det inte knepigt för Centerpartiet att förhandla skatter och tillväxtfrågor med Vänsterpartiet, skogs- och lantbruksfrågor med Miljöpartiet, valfrihetsfrågor med Socialdemokraterna och arbetsrätt med LO?
Visa på X →