Idag skriver jag i Gefle Dagblad om att EU kan bli den ledare som saknas i klimatarbetet, men att det krävs kraftiga reformer: https://www.gd.se/artikel/debatt/eu-kan-fa-fart-pa-klimatomstallningen Samma artikel finns dessutom i dagen pappersutgåva av Tranås-Posten. #klimat
Visa på X →350
inlägg
Listen! Listen carefully! And act accordingly!
Visa på X →Så tydligt att det krävs kraftigare tag inom EU ETS när den svenska stålindustrin tycker att ambitionerna är på tok för låga! https://www.di.se/debatt/dags-for-tuffare-utslappsregler/ #klimat #swgreen
Visa på X →Vi kommer aldrig kunna uppnå #globalamålen med hjälp av bistånd. Det krävs hållbara investeringar från näringslivet, säger @UlrikaModeer på #DevTalks hos @Sida.
Visa på X →FN:s organ behöver minst 30 procent kärnstöd för att kunna planera både strategiskt och snabbt, enligt @UlrikaModeer på #DevTalks
Visa på X →De som öronmärker sitt stöd till FN är förlorarna. De får mycket mindre för sina pengar säger @UlrikaModeer på #DevTalks hos @Sida.
Visa på X →När Barnkonventionen nästa år fyller 30 år finns det naturliga hävstänger att lyfta frågorna och satsa på rättighersagendan, säger @CharlottePetriG på #DevTalks
Visa på X →Det är sällan svårt att vara tydlig gällande MR eftersom det är vårt mandat både som UNDP men även i min tidigare roll som representant för den svenska regeringen, säger @UlrikaModeer på #DevTalks
Visa på X →Vi måste våga fortsätta satsa på FN och på FN:s normativa arbete när vi möter på motstånd och när vissa länder blir protektionistiska och försöker nedvärdera FN:s roll, enligt @UlrikaModeer på #DevTalks
Visa på X →Fyra fantastiska svenskor som gör FN starkare. Intressant seminarium hos Sida om hur ett effektivare FN kan bidra till de globala målen, med @UlrikaModeer, Ulrika Richardsson, @regner_asa och @CharlottePetriG, med på länk. #DevTalks

Jag kandiderar till EU-parlamentet i valet i vår. Läs om vad jag vill göra här: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2451716984869217&id=819082691465996&__tn__=K-R
Visa på X →Det återvunna plagget är årets julkapp! Det finns onekligen hopp om mänskligheten. #åretsskräll
Visa på X →@gerdinskan @Westander @majarebecka @envirobae @klimatfrida @danielisthlm @WestanderKlimat Tack för att du tittade på det streamade seminariet! Extra roligt att få pepp från de som följt oss via nätet.
Visa på X →I morgon pratar jag tillsammans med mina fantastiska kollegor @klimatfrida och @envirobae på @WestanderKlimat:s #frukostklubb med temat ”Så påverkas företagen av nya klimatrapporten”. Följ frukostklubben live från 8.15 på http://facebook.com/Westander #klimat
Visa på X →Stort och viktigt steg!
Visa på X →@jalskog @danielswedin @Kenan_Habul Haha!
Visa på X →@jalskog @danielswedin @Kenan_Habul Kafé säljer espressos, cappuccinos och lattar med eventuellt något sött eller macka. Konditori säljer enkel kaffe eller te och har ett stort utbud på bakverk. Schweizeri = konditori med utskänkningstillstånd. /Vän av ordning (från Norberg, hem till Elsa Anderssons Konditori)
Visa på X →Suck!

Skrämmande temperaturer hela året.
Visa på X →Det är helt galet att några medlemsländer kan skylla på att deras medborgare inte kommer ha råd att köpa miljövänligare bilar som en anledning till att inte skärpa utsläppskraven ordentligt för bilar. Fattar de inte att vi inte har råd att inte ställa om? https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7062954
Visa på X →Hallå, var kan jag köpa Mintolux? #favoritgodis #varitförsvunnetalldelesförlänge #HJÄLP!!!
Visa på X →Agroforestry är en utmärkt metod att säkra livsmedelstrygghet i ett förändrat klimat samtidigt som det bidrar till att binda mer kol än traditionellt jordbruk. Win-win helt enkelt. Bra av @agroforestrynw och @Vi_skogen! https://www.aktuellhallbarhet.se/agroforestry-forenar-livsmedelsproduktion-med-klimatarbete/ #klimat #swgreen
Visa på X →Europeiska banken för återuppbyggnad och utveckling tar två steg bakåt i sitt förslag till ny energistrategi. Det är oacceptabelt för en bank som säger sig vilja leda vägen till ett hållbart klimatsmart samhälle att lägga så mycket resurser på fossil energi. #klimat
Visa på X →Hurra! Vi behöver fler föregångsländer. Jag skulle vilja se detta förbud över hela EU.
Visa på X →När man är lite för snabb på att fånga upp nyheter från Sverige.
Visa på X →