Mycket bra genomgång av varför det blir så fel när Trafikverket gör sina bedömningar av olika infrastruktursatsningar. Skärpning @Trafikverket ! #swgreen #klimat https://www.dn.se/ekonomi/tag-underskattas-nar-framtidens-resande-beraknas/
Visa på X →350
inlägg
@realDonaldTrump You're an arsehole! Pick on people your own size... Oh, sorry forgot, might not be so many left to harass then. You nitwit!
Visa på X →Fantastic!
Visa på X →This is kind of cool! https://time.com/person-of-the-year-2019-greta-thunberg/
Visa på X →@GretaThunberg Wonderful!!! Haha!
Visa på X →@mrtnbergman @JKuylenstierna utsläppen från hela transportsektorn ska sänkas med 70% till 2030. Det krävs därför enorma investeringar inom hela sektorn för att nå det målet. Kraftigt utbyggda tåg- och busstransporter samtidigt som vi även fasar ut fossilt från flyg och väg.
Visa på X →Efterfrågan från läsare på förändrad resejournalistik och kritik mot traditionella reseannonser ledde till slut till det första DN-tåget som sålde slut på en vecka, berättar @pwolodarski på #Järnvägsdagen


-Vi behöver inte investeringarna om 10 år, vi behöver dem nu, säger @JKuylenstierna på #Järnvägsdagen


@GuSv01 @MajaZach dessutom, egen reflektion, det blir spännande att se framöver hur Trafikverket kommer agera när de nu har satt ett pris för samhällskostnaden på CO2 på 7 kr/kg. Det, om något, måste ju börja leda till förändringar i agerandet.
Visa på X →Going straight up to the top of my bucket list!
Visa på X →Jag är motståndare till klimatkrisen. Likaså Greta och hela "miljörörelsen". Hur tänkte @Expressen här? #klimat #swgreen


Världens bästa @GretaThunberg!
Visa på X →Roligt att den amerikanska presidenten är så intresserad av marinekologi... :-)


I bet you were. We are all star struck by her! RT @Schwarzenegger: Excited to kick off our @R20_AWS in Vienna. I have to admit I was starstruck when I met @gretathunberg. Tune in tomorrow.


Idag är Internationella dagen för biologisk mångfald. En miljon arter hotas av utrotning. EU-valet är därför inte enbart ett ödesval för klimatet, utan även för naturen som helhet. Jag skriver om detta idag med bla @ParHolmgren https://www.unt.se/asikt/debatt/rosta-for-naturen-5308891.aspx #klimat #EUval2019
Visa på X →Det krävs en global Marshallplan för klimatet. Detta skriver jag om idag i @AHallbarhet https://www.aktuellhallbarhet.se/vi-behover-en-global-marshallplan-for-klimatet/ #swgreen #klimat
Visa på X →Supertack för ett välordnat och mycket intressant seminarium! RT @SEIforskning: @KlimatJacob, kandidat till EU parlamentet från @miljopartiet, berättar vad han tar med sig från dagens seminarium 'Miljö och klimat i EU-valet 2019'. #Think2030 #EUval2019
Visa på X →Hörni @SJ_AB, varför flytta fram en avgång med 5 minuter i taget och sedan ställa in i stället för att ställa in på en gång? Omöjligt för oss som hämtar barn att kunna kommunicera med dem alt. att planera om på ett vettigt sätt. #tåg842 #grrrrrr!
Visa på X →Man har jättemånga glasögon som journalist och alla har ett kritiskt filter, säger @sannabalt om att läsa rapporter från branschorganisationer på #srfrukost
Visa på X →Man ska vara tydlig och göra det begripligt, men man får inte förenkla, säger @DrEmmaFrans om forskarens roll när det handlar om att förmedla sina rön till journalister och allmänhet. #srfrukost
Visa på X →Blev överlycklig när Grandmaster Flash tilldelas Polarpriset. Till och med @andreslokko verkar glad över Polarprisjuryns "olycksfall i arbetet". Läs och njut: https://www.svd.se/sa-glad-att-kungen-far-hanga-med-grandmaster-flash
Visa på X →Skrämmande och tragisk utveckling när TIPH kastas ut från Hebron! Det behövs internationell bevakning i denna extremt laddade stad där TIPH hittills dokumenterat över 40 000 övergrepp: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7144227
Visa på X →Intressant frukostseminarium hos @IVLSvenskaMiljo om vad nästa steg blir efter klimatmötet i Katowice. Illustreras bra av en graf över priset på utsläppsrätter inom ETS. #mistracarbonexit #klimat


Jag tycker att @svenaringsliv har en för snäv syn på klimatet när man ser det som en miljöfråga. Man borde snarare kombinera finans- och klimatministern, eller till och med stats- och klimatminister: https://www.aktuellhallbarhet.se/isabella-lovin-tar-over-som-miljominister-2/
Visa på X →Nu skriver jag även i Östra Småland Nyheterna om hur EU kan sätta fart på klimatomställningen. http://www.ostrasmaland.se/debatt/eu-kan-satta-fart-pa-klimatomstallningen/ #klimat
Visa på X →