Nu kavlar vi upp ärmarna och jobbar för valseger!
Visa på X →57
inlägg
Det går bra för Sverige!
Visa på X →Kristersson far med osanning. Vi var ense om ett nytt sjukhus. Men oeniga om m-experimentet med OPS . Vi ville avbryta upphandlingen när det bara kom ett anbud. För m var det ideologiska experimentet viktigare. Så de körde över oss. Vi sa nej. Katastrofprojektet NKS är m’s ansvar
Visa på X →NKS visade sig bli precis den (m)ardröm vi förutspådde 2008. En ideologiskt motiverat upphandling som gav ett skamligt svek mot skattebetalarna. Förkastligt.
Visa på X →Regeringen reformerar EBO. Äntligen!!
Visa på X →Telge bostäder kraftsamlar för att få bukt med svarthandeln med hyreskontrakt http://www.lt.se/opinion/debatt/telge-bostader-kraftsamlar-for-att-fa-bukt-med-svarthandeln-med-hyreskontrakt
Visa på X →Leif Gripensta (m) i Täby gnäller i radio Sthlm om att det varit jobbigt att emot flyktingar. En förolämpning mot de som skött sig i åratal.
Visa på X →S-profilen slängde kettlebell på rånarbilen – "Helt otroligt så många som uppoffrade sig" http://www.lt.se/blaljus/brott/s-profilen-slangde-kettlebell-pa-ranarbilen-helt-otroligt-sa-manga-som-uppoffrade-sig
Visa på X →Idag träffar med Riksbankens Ingves & Flode'n samt EU com Moscovici. Toppat med SR Damberg, Shekarabi, Eriksson & Bolund. Ledamotsvardag
Visa på X →Börje Vestlund. Tack för att jag fick bli din vän!❤️🌹
Visa på X →Medan regeringen regerar imploderar alliansen. Ledarlösa. Oförmögna. Glasklara alternativ.
Visa på X →Nordea fick 63 miljarder av skattebetalarna under finanskrisen. Men drar när skattebetalarna vill att de ska bidra lite mer. Så dåligt.
Visa på X →Södertälje behöver mer skatteintäkter säger (M)arita Lärnestad. Har hon talat med sin partiledning om deras sjätte jobbskatteavdrag tro?
Visa på X →Hela landet ska leva. Hovsjö, Ronna, Alby, Rinkeby och Rosengård är en bit av Sverige. Med potential.
Visa på X →Från SSK till S – Kronblad blir ombudsman: "Som Södertäljepatriot känns det jätteroligt" http://www.lt.se/sport/ishockey/fran-ssk-till-s-kronblad-blir-ombudsman-som-sodertaljepatriot-kanns-det-jatteroligt
Visa på X →Finansminister Magdalena Andersson. Yes!!
Visa på X →Vill Svenonius i Stockholmslandstinget göra en "Ledel" - räkna bort skatteutjämningen ur ekonomin? En undrar ju......och bävar.
Visa på X →Ministern besökte ville se hur Södertälje kommun minskar segregationen http://www.lt.se/stockholm/sodertalje/ministern-besokte-ville-se-hur-sodertalje-kommun-minskar-segregationen. Bra.
Visa på X →Minskad arbetslöshet i Södertälje: ”En stark nedgång” http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/minskad-arbetsloshet-i-sodertalje-en-stark-nedgang?cmpid=del:pd:ny:20170130:minskad-arbetsloshet-i-sodertalje-en-stark-nedgang:nyh via @svtnyheter
Visa på X →Gläds med Peder Fredricson och hästsporten. En prestation att hålla ordning på sig själv och ca ett halvt ton häst i tävlingssituation.
Visa på X →Vem behöver Farmen på TV 4 när man kan följa såpan "Stockholms läns landsting - konsten att smita ansvar och skylla på andra!"
Visa på X →Annelie Nordström försöker tvätta bort sina misstag genom ett partibyte. Att lämna s är ju medialt gångbart. Genomskinligt tycker jag.
Visa på X →Tystnad talar. Endast en oppositionspolitiker ville/vågade ta debatten med Ardalan.
Visa på X →http://www.dagenssamhalle.se/debatt/saenkt-pension-ingick-inte-i-var-vision-29755
Visa på X →Röstar ja för kollektivavtal o schysta villkor vid offentlig upphandling idag. Skattepengar ska inte användas för att dumpa löner!
Visa på X →