Första gången jag vill gå fram till en kändis och hälsa, står två meter från Merja från Hotell Romantik och väntar på tåget.
Visa på X →400
inlägg
Man kan skratta åt tokiga amerikaner men det verkar bara gå fortare och fortare för galenskaperna att nå Sverige. https://www.aftonbladet.se/a/P4aOlJ
Visa på X →Varför såg jag inte detta komma, bestörtning inom KD att partimedlemmar dricker alkohol: "en efterfest som varit full med sprit, det är saker som man känner: Hallå, det här hör inte hemma i vårt parti." https://www.expressen.se/nyheter/gratstamning-bland-kd-valjare-efter-skandalerna/
Visa på X →Jag röstade för övrigt nej till Sveriges medlemskap i Nato

Har haft två möten där energi och kärnkraft kommit upp så i direktsändning i P4 råkade jag säga kärnkraft när jag menade att vi måste agera för att Natomedlemskapet inte ska medföra kärnvapen på svensk mark.
Visa på X →Så många gånger som Vänsterpartiet försökt skärpa AP-fondernas hållbarhetsmål utan att få riksdagens stöd. Nu polisanmäls AP-fondernas investeringar. https://tidningensyre.se/2023/16-mars-2023/ap-fondernas-investeringar-polisanmals/
Visa på X →Jag la locket på mina känslor och numera går jag omvägar om jag ser personen på håll och undviker sammanhang där han närvarar. Jag var inte tyst, jag talade med andra kollegor och jag sa ifrån. Vid ett tillfälle gick jag högre upp men inget hände.
Visa på X →Vi trycker ner våra känslor och inte förstår hur det som händer påverkar oss förrän vi får distans eller tills ytterligare en gräns passeras. Jag har full förståelse för att man kan vänta nio år att anmäla någon som finns i ens närhet för vad händer om man inte blir trodd?
Visa på X →I flera år utsattes jag för ovälkomna sexuella inviter av en kollega från ett annat parti. Jag hanterade dem på egen hand för att inte försvåra samarbetsklimatet. Jag bet ihop men först efter att jag inte längre behövde samarbeta med den här mannen insåg jag hur dåligt jag mådde.
Visa på X →Idag röstar riksdagen om huruvida pensionärer födda 1957 ska ha högre skatt än andra, upp till 3 000 kr mer i skatt än andra. Bara V och MP föreslår sänkt skatt för 57:or. Övriga partier skyller på varandra istället för att ta ansvar. #skattepol #skyllapåandra #pensioner
Visa på X →@OrdforandeJohan Samma fråga kan ju egentligen ställas till Greider, varför är han socialdemokrat.
Visa på X →Fånig bild, bra artikel. Fler ångrar knäoperationer än könsbekräftande vård #hbtq https://www.dn.se/ledare/isobel-hadley-kamptz-fler-angrar-knaoperationer-an-konsbekraftande-vard/
Visa på X →EU:s flyktingpolitik är cynisk. För att motverka människosmuggling ges otillräcklig hjälp till dem som förliser på Medelhavet. Smugglarna kommer inte att bry sig, är tanken att så många ska dö att ingen längre vågar försöka? https://www.dn.se/varlden/hard-kritik-mot-italiens-migrationspolitik-efter-forlist-migrantbat/
Visa på X →@rektor_linnea Bortsett från det där med SD:s "renslista" är det två GD som ville fortsätta. Minns inte om S har gjort lika eller bara ersatt dem som inte ville.
Visa på X →När @YekbunAlp:s videoklipp blir viralt. I ett replikskifte med @hsvenneling klargjorde Melin att Turkiet, som leds av en despot som fängslar andra politiska ledare, avsätter folkvalda borgmästare och försöker förbjuda partier, är en demokrati. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/eJqonO/martin-melin-passar-battre-i-robinson-an-i-riksdagen
Visa på X →@hsvenneling Att fängsla oppositionspolitiker för påhittade brott är verkligen demokratiskt.
Visa på X →Just idag tog jag upp nedskärningarna inom utbildning när jag i riksdagen debatterade Vänsterpartiets förslag om att avskaffa produktivitetsavdraget.
Visa på X →@vansterpartiet @dadgostarnooshi Samtidigt som även Hyresgästföreningen och Villaägarna nu anslutit sig till dem som vill ha Sverigepriser. "en överväldigande majoritet av svenska folket är i behov av denna reform" skriver de https://www.di.se/debatt/debatt-det-ar-dags-for-en-ny-prissattningsmodell-pa-el/
Visa på X →@annaherdy Ändå är det den modell som många nu förespråkar, men inte regeringen https://www.di.se/debatt/debatt-det-ar-dags-for-en-ny-prissattningsmodell-pa-el/
Visa på X →Fler och fler sällar sig skaran som vill se Sverigepriser på el. Nu senast @hyresgasterna @MarieLinder1 och @Villaagarna https://www.di.se/debatt/debatt-det-ar-dags-for-en-ny-prissattningsmodell-pa-el/ #sverigepriser
Visa på X →@YekbunAlp Hoppas att allt gått väl med dina släktingar och vänner.
Visa på X →Tänker på alla drabbade av jordbävningen i turkiska och syriska Kurdistan.
Visa på X →Flera av de problem som @sfs_officiell uppmärksammar i sin undersökning har vänsterpartiet motionerat om. Motionen fick inte riksdagens stöd. https://www.altinget.se/utbildning/artikel/otillrackliga-stodaatgarder-paa-universitet-och-hogskolor
Visa på X →Totalförbud för fiske av ål är en fråga som Vänsterpartiet drivit i EU-nämnden. Det är helt klart att vi har olika syn på fiske av ål, inte bara jämfört med en viss f.d. statssekreterare utan också jämfört med regeringen och EU-nämndens majoritet.
Visa på X →