Dubbelmoral?




400
inlägg
Dubbelmoral?




Sätt press på Israel. #ceasefirenow https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAgKzb/v-vill-pressa-israel-med-sanktioner?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@JohanGJohansson Gick i skolan ungefär samma år och minns inte heller någon skolavslutning i kyrkan. Mina barn hade det på högstadiet men det var i en modern frikyrka så det hängde nog mer ihop med att det var en lokal stor nog för att rymma elever och föräldrar.
Visa på X →@johansvensson82 @Linnealinneeaa Det är inte tillåtet, jag försökte ta med en hopvikt kasse i fodral men det gick inte. Beror ju på hur noga man kollas. Fotboll bortastå - muddring, hemmasitt - ingen muddring.
Visa på X →@jonas_wikstrom Ja, synd att han inte tog upp detta med valberedningen från början. Får uppfattningen att det är för att valberedningen inte hann ta ställning till den nya informationen som han inte kunde kandidera.
Visa på X →Rösta vänster 9 juni. Eller redan imorgon, då förtidsröstningen startar.
Visa på X →Idag invigde vi valstugorna i Uppsala. Therez blev hotad i Moderaternas. Vi är politiska motståndare men som valarbetare står vi tillsammans för en glad och trevlig valrörelse, fri från våld och hot. Allt stöd till dig @therezalmerfors
Visa på X →Idag föll domarna i Kobanirättegångarna. Politiska domar efter en politisk rättegång. Turkiet är inte en demokrati. Kurder är inte terrorister! #kurdsarenotterrorists https://www.dn.se/varlden/turkiet-kurdisk-politiker-doms-till-42-ars-fangelse/
Visa på X →"Allt som är anti-Israel är inte antisemitiskt" https://www.dn.se/sverige/rabbinen-upprord-over-malmobilden-utmalas-som-det-svarta-faret/
Visa på X →@OlleSvalander Två djurgårdare går upp samtidigt på Elfsborgshörna och faller, får frispark med sig. Helt sjukt.
Visa på X →Två intensiva dagar i Kiev med många möten, bl.a. talmannen. Imponerad över att man lyckats behålla normalitet och ett fungerande samhälle trots det fruktansvärda kriget. Ukraina är tacksamt över Sveriges stöd men poängterar vad man behöver framöver.
Visa på X →Erik Saade till @Aftonbladet: ”Den sjalen fick jag av min pappa som liten grabb, för att aldrig glömma var familjen kommer ifrån. Då visste jag inte att den en dag skulle kallas 'politisk symbol'. Det är som att kalla Dalahästen för politisk symbol.”
Visa på X →Får man inte ha palestinska flaggor på Eurovision kan man åtminstone ha en halvpalestinier på scen. https://www.expressen.se/noje/eurovision/saade-deltar-i-eurovision-protesterar-mot-tavlingen/
Visa på X →Bra initiativ!
Visa på X →@hsvenneling Jag var förvånad över att sossarna i utskottet slöt upp för stötta Björck i skatteutskottets debatt på kvällen efter omröstningen. Men vad vore skatteutskottet utan en björk.
Visa på X →I år demonstrerade 1300 personer med Vänsterpartiet i Uppsala, en ökning med ca 350 personer. Jag demonstrerade i Jönköping och hade förmånen att få tala där och i Eksjö. En fin 1 maj. #1maj
Visa på X →@KarlssonMax Nackdelen med att montera ihop två solobilder och att inte ta solobilder som går att montera ihop.
Visa på X →@lorena_dv Allt stöd till dig! Stäng av möjligheten att skicka meddelande under en period. Hatet tär och tar så mycket av den kraft man har och behöver.
Visa på X →@AdvokatEmma Klädsel Den som vistas i kammaren ska ha vårdad klädsel (klädkod: udda kavaj eller mer formell). Folkdräkt får bara bäras på dagen för riksmötets öppnande. Ytterkläder får inte tas in i kammaren. >>>
Visa på X →@AdvokatEmma Det är egentligen inget regelverk utan en överenskommelse mellan talmannen och gruppledarna. Förr var det vanligt med politiska budskap, minns Rossana Dinamarcas t-shirtar. ordningsreglerna i följande kommentar.
Visa på X →Hur kan det vara så här? Vänsterpartiet har flera förslag på hur arbetslivskriminalitet ska bekämpas. https://sverigesradio.se/artikel/miguel-tvingades-jobba-dag-och-natt-chefen-gar-fri
Visa på X →@SigneKrantz Så tråkigt att jag inte kunde vara med eftersom vi hade valupptakt i Uppsala. Men hurra hurra från Uppsala!
Visa på X →

På samtal mellan @lisa_pelling och @jsjostedt. Jonas lovar att alla han träffar som EU-parlamentariker måste anmäla sig till lobbyistregistret. Allt han gör kommer att vara öppet och han uppmanar alla partier att redovisa möten och vad kontorspengar används till. #vänsterpartiet
Visa på X →Heja @MalinBjork_EU
Visa på X →