När t.o.m. USA varnar för vad Turkiets anfallskrig mot norra Syrien kan få för konsekvenser fortsätter den svenska regeringen, av allt att döma, att avvakta och t.o.m. stödja Turkiet. https://sverigesradio.se/artikel/usa-turkiska-anfall-i-syrien-kan-forstora-flera-ars-kamp-mot-is via @sr_ekot
Visa på X →400
inlägg
@jonas_wikstrom Oj då, hur lyckades jag skjuta en barnvagn genom betydligt mer blötsnö i måndags? Kanske för att det var i Uppsala och inte i Gävle. Frågorna hopar sig.
Visa på X →Dadgostar: Åkesson bluffade folket om välfärden https://www.aftonbladet.se/a/mQ0jbp
Visa på X →Hédi Fried emlékére. Tack för allt du gjorde för att berätta om Förintelsen, det som vi aldrig får glömma. Snart finns ingen kvar som kan berätta men ditt och andras vittnesmål kommer att leva vidare och vi ska göra allt för att de inte ska glömmas. #hedifried
Visa på X →Turkiet är ett krigförande land som angriper sina grannar. När kommer regeringens protester? https://www.expressen.se/nyheter/turkiet-offensiv-inledd-mot-syrien-efter-istanbuldad/
Visa på X →Krokodiltårar från Pehrson. Men L valde SD-politik och tog fram Tidöavtalet (halva vårt partiprogram som jag hörde en SD:are säga). Kommer man att gnälla i fyra år eller lämna regeringen? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/APrmGj/pehrson-inte-jag-som-slapat-in-skiten-i-avtalet
Visa på X →Bra gräv av @Aftonbladet om hur elever får sina betyg höjda till godkänt trots att lärarna menar att eleverna inte borde vara godkända. Fristående skolor sätter för höga betyg istället för att satsa på utbildningen, allt för att kunna ta ut vinst. https://tv.aftonbladet.se/video/349237/saa-gick-eleverna-fraan-underkanda-till-godkanda
Visa på X →Läsvärt om en regering som rycker på axlarna åt klimathotet istället för att vidta åtgärder: Svantesson kan bli slutet på historien https://www.aftonbladet.se/a/8JpOlE
Visa på X →@marieantman @claralindblom Jag får kolla om jag har någon som passar för Nobelfesten i önskad storlek och modell.
Visa på X →En av dem som Erdogan vill ha utlämnad: "Det var ett stort misstag att sätta sig vid förhandlingsbordet med en despot. Erdogan är en tyrann i en islamofascistisk diktatur. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4oB2Ma/erdogan-kallade-bulent-kenes-terrorist-chockade
Visa på X →Ett foto från min farmors efterlämnade dokument på hennes kusin Janos. Han hörde kanske inte talas om Novemberpogromen och inte kunde han veta att samma antisemitism skulle leda till hans egen död några år senare. #kristallnatten #Novemberpogrome #novemberpogromen

Apanaget till kungafamiljen höjs med 18,7 miljoner kronor. För att kungen ska kunna fira sina 50 år vid tronen. Samtidigt har vi familjer som inte har råd att fira barnens födelsedagar men för all del, de kan vinka till kungen när han firar. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEwmb0/sa-mycket-pengar-far-hovet-i-nya-budgeten
Visa på X →Läsvärd tråd om försämringar ur studentperspektiv.
Visa på X →@aliesbati och inte Olle heller kan jag tänka mig.
Visa på X →@EdvinAlpros Sätta väskan/lägga kläderna på sätet bredvid i kollektivtrafiken för att försäkra sig om att man får sitta själv, även om andra får stå.
Visa på X →@RodanHassan @MisterMag1ster och gav mig chansen att berätta vad vi vänsterpartister gör med "överskottslönen".
Visa på X →@TobbetiLundgren @MisterMag1ster Jag betalar ju in det till mitt parti som använder pengarna för att kunna ha lite fler anställda.
Visa på X →@hanifbali @BiskopAntje Nu har du ju fel. Läs artikeln där det tydligt framgår att @BiskopAntje fick läsa artikeln i förväg och mailet är ett svar på utkastet till artikel, inte efter att den publicerats.

@tophat1985 @hanifbali @BiskopAntje Biskopen fick läsa artikeln i förväg. Hon hade synpunkter och skickade mailet. Hon och reportern träffades igen. Reportern skrev en ny artikel där hennes mail har en framträdande roll. Så den ursprungliga artikeln har aldrig publicerats, kallas utkast i publicerade versionen.
Visa på X →@MisterMag1ster Jag tycker att min lön kan sänkas ganska rejält, förslagsvis med 23 200 kr.
Visa på X →Tack Potato Potato, 349 skådespelare ringer riksdagen: ”Vill att de ska drabbas” https://www.svt.se/kultur/349-skadespelare-ringer-upp-riksdagen-vill-att-de-ska-drabbas via @svtnyheter
Visa på X →@Bulla_Bella Tycker den är god, i alla fall den sockerfria som jag provat.
Visa på X →@PMRisman Hoppas att Kadir Meral får ta över eller allra helst en kvinna med rötter i Kurdistan.
Visa på X →Sverige har en tydlig oppositionsledare @dadgostarnooshi det märktes i partiledardebatten och det märks på medias rapportering. #pldebatt https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/heja-nooshi-fortsatt--att-jaga-regeringen/
Visa på X →Bra @hsvenneling: Håkan Svenneling (V) i riksdagen: Riv avtalen med Iran https://www.aftonbladet.se/a/Xbjl5x
Visa på X →