@Anettes_ @PlanckFk @ahlgrenjesper Skatten är ju i procent. Den som tjänar mer skattar mer.
Visa på X →400
inlägg
Fellow Lidingöbor. Skriv under mot Socialdemokraternas galenskap och statssocialism. https://tillsammans.moderaterna.se/raddalidingo

@markusa2011 Det är S själva som är arbetsgivaren här så visar att dom inte är lämpliga att styra
Visa på X →@SternStefan @strandhall Magda säger sig ha pratat med Strandhäll, men med vilket resultat? S-kvinnor delar kansli med Socialdemokraterna så vore även rimligt att genomlysa om liknande även sker på kansliet i övrigt.
Visa på X →https://www.expressen.se/nyheter/politik/kravet-fran-moderaternas-kvinnoforbund-avga-strandhall/
Visa på X →Hur hade ni reagerat om ni tvingades rapportera in när ni har mens till er arbetsgivare? Om Högsta ansvariga chef dessutom är/har varit minister med ansvar för arbetsmiljöfrågor och jämställdhet? Detta är galenskap på ny nivå från S. Nu måste Magda städa upp.

Ska bli spännande att se oppositionspartiernas budgetar nu när Magda med självsäkerhet hävdar att dom står enade.
Visa på X →Magda basonerar argt ut: ”längsta vårdköerna någonsin. ” Aida (S) i region Stockholm: halverar ersättningen till psykiatrin, lägger ner ätstörningsvården, havererar ambulansen och stänger närakuter.
Visa på X →S halverade ersättningen till psykiatrin. Resultatet: 1. mottagningen för unga vuxna på Danderyd sjukhus läggs 2. 40% av all personal på övriga mottagningar väntas få gå
Visa på X →1500 personer tar sitt liv varje år i Sverige. Mer än hälften av Sveriges unga upplever psykisk ohälsa. I Stockholm har (S)tyret då valt att lägga ner vård. Ätstörningsvård och mottagning för våldtagna och nu ser vi resultatet av prisdumpning av psykiatrin
Visa på X →Tröttsam att Magda alltid skyller allt på alla andra. Magstarkt att förneka sitt eget ansvar över Sveriges tidigare skyhöga inflation när det var hennes politik som stängde ner fyra kärnkraftsreaktorer och drev upp drivmedelspriserna.
Visa på X →Står inte @ssu_sverige bakom en tvåstatslösning?


Kan Socialdemokraterna garantera att inga sekretessbelagda handlingar försvann under S-regeringen? I så fall vill Baudin ge Magdalena Andersson sparken.
Visa på X →Rättssäkerheten skulle öka med dessa förslag och den som drabbas av felaktiga beslut får ökad upprättelse! 🥳
Visa på X →Förslagen innebär att det straffbara området både utvidgas och skärps. Det nya brottet är tydligt och omfattar inte små och obetydliga fel, vilket är bra.
Visa på X →Därtill föreslås: • skärpta straff för tjänstefel, mutbrott och andra korruptionsbrott. • Att korruptionsbrotten samlas i ett helt eget kapitel med en rad nya brott. • Att de omständigheter som kan undanta straffansvar tydliggörs.
Visa på X →•Brottet omfattar både tjänstemän och politiker!! •Begränsas inte av att fel begås vid myndighetsutövning! (vilket är fallet i tjänstefelsparagrafen) •Gäller både om man otillbörligt gynnar sig själv eller andra samt om man missgynnar andra
Visa på X →Ett helt nytt brott införs som komplement till dagens tjänstefel. -> Missbruk av offentlig ställning
Visa på X →FÖRSLAG OM VIDGAT OCH SKÄRPT TJÄNSTEMANNAANSVAR! - Nytt brott föreslås komplettera dagens lagstiftning och politiker inkluderas - Sammanfattar förslagen kort i tråden


Fan vad bra hon är! @ElisabethSvan
Visa på X →Så sant!


Ska Sverige översköljas av giftiga leksaker och barnkläder? Ska svenska jobb och företag konkurreras ut av oschyssta produkter? Vi tycker inte det. Konkurrens är bra och ska vila på lika spelregler för säljarna och trygga villkor för köparna. https://www.sverigesradio.se/artikel/kan-snart-bli-dyrare-att-bestalla-fran-kina-oschyssta-varor
Visa på X →Besked om sänkt styrränta och lättade amorteringskrav samma vecka 💙💰
Visa på X →@TeodorKoistinen Jag sitter!
Visa på X →Miljonböter för Socialdemokraternas lotterifusk. Skuldsatta människor, bulvanupplägg, regelbrott – men Maggan sitter kvar som om inget hänt och försöker vrida mediabilden ”Det är DOM som har problem”. 😂

