Dag två i Sälen med högintressanta föreläsningar om säkerhetspolitik. Nu FM Peter Hultqvist som började med att tacka och hylla de svenska tjejerna och killarna som tjänstgör i de fredsbevarande insatserna i Irak, Mali, Afghanistan och på flera farliga platser i världen. #fofrk
Visa på X →411
inlägg
Hisnande uppgifter i Anders Åslunds föredrag om Rysslands globala ambitioner 😳 #fofrk
Visa på X →Kristersson (M) skulle prata på temat ”Våra säkerhetspolitiska prioriteringar” men använder större delen till att gnälla på regeringen och sen avsluta tårdrypande om den oroväckande polariseringen och hånandet av politiska motståndare. Obegriplig #fofrk
Visa på X →@patriklu Underbart. Vi såg den på nyårsaftons eftermiddag. Till och med familjens femtonåring satt kvar 🥰
Visa på X →😢
Visa på X →Bra insats av partisekreterare Lena Rådström Baastad i P1 om opinionsläget och politiken 👍@socialdemokrat
Visa på X →De senaste dagarna har jag lärt mig två nya och mycket användbara ord; Killräckligt och Fåtöljkommisarie. Jag har redan använt dem. Tack till Åsa Beckman och DNs Ledarredaktion för denna kunskap. Och för er som missat - googla genast!
Visa på X →@OskSandstrom What? 😳
Visa på X →MP: Bra insats men lite förutsägbart. Otroligt bra jämförelse på slutet om Sverige ska gå före i klimatomställningen. Jämförde med jämställdhet, arbetsrätt osv. Mycket bra och tydliga jämförelser.
Visa på X →L: Stark och bra inledning med fördömande av Turkiets aggressiva angrepp på kurderna. Johan Pehrson är mycket duktig i talarstolen.
Visa på X →KD: Jag hängde inte alls med vad hon ville få sagt. Det var osammanhängande och kändes inte äkta.
Visa på X →C: Annie Lööf har både glöd och framtidstro. Hon pratar om det Sverige hon vill ha. Det tror jag väljare gillar. Dessutom känns det som att hon menar vad hon säger.
Visa på X →V: Jag saknade en positiv glöd. Men det var kul när han drog Pelle Svanslös jämförelsen ”SD är Måns och KD+M är Bill och Bull som upprepar allt vad Måns säger”
Visa på X →SD: Grälsjuk och trött. Och ett oändligt upprepande av det numera muntra skällsordet ”vänsterliberala partier”. Roligast var hans matsymbolik ”pyttipannapolitik” och ”saftochbullepolitik”. Jag älskar ju både pyttipanna och bulle, och även saft om den är på rabarber eller fläder.
Visa på X →M: Började ganska bra och lite muntert och jag hoppades han slagit in på en ny väg och skulle prata om sin egen politik. Men han gick snabbt över till att bli som vanligt, komma i efterhand och gnälla för sakens skull. Ulf Kristersson kändes splittrad och vilsen.
Visa på X →Jag gillar framtidstro! 🌹 Här kommer mina ”helt objektiva” 😉reflektioner över de andra partiernas första anförande:
Visa på X →Partiledardebatt Stefan Löfvén inleder. Vägen framåt med satsningar på pensionärer Tuffare tag mot kriminalitet Fler anställda till polisen Fler lärare Rättvis klimatomställning Prioriterade satsningar till sjukvård, hemtjänst och mot äldres ensamhet. 🌹
Visa på X →Vilken inspiratör hon är denna svenska tonåring 😍 Jag blir helt pirrig när jag tänker på vad hon får vara med om. Hon är som min barndomsidol Pippi Långstrump men helt på riktigt @GretaThunberg #obama


Budgetdag. Sänkt värnskatt gynnar de rikaste och det har ingen missat idag. En dyr eftergift i Januariavtalet. Men jag är idag extra glad för satsningar på pensionärer, skola, polis, kommunal välfärd och sänkt bensinskatt. #Budget2020
Visa på X →Det är så mycket jag vill säga. Men jag länkar till Patrik Lundberg som gör det så mycket bättre. @patriklu #sölvesborg https://www.expressen.se/kronikorer/patrik-lundberg/inte-fan-brydde-sig-nagon-om-solvesborg/
Visa på X →@Nicconova https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/efter-flaggstoppet-s-toppen-besviken-kan-bara-beklaga-det
Visa på X →@Nicconova Jadå. Det flaggas för fullt i Sölvesborg! I SVT-klippet där jag deltar har de fått med en näringsidkare som flaggar i centrum 🏳️🌈
Visa på X →@Nicconova Ja
Visa på X →Under flera år hissades Regnbågsflaggan i #mittsölvesborg Det var en liten symbol för rätten att älska vem du vill och att kunna visa det. Det var inte ens en stor grej. Men beslutet att avbryta traditionen är en tydlig politisk markering👎 https://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/efter-flaggstoppet-s-toppen-besviken-kan-bara-beklaga-det
Visa på X →Hörde jag rätt? KDs EBT raljerade om regeringens ”pengarullning” till kommunerna 😳 Ingenstans behövs pengarna så väl som i kommuner och landsting. #välfärd #partiledardebatt #svpol
Visa på X →