Så jäkla ovärdigt att samma företag som tillverkar (fejk) bröstimplantat ska ansvara för säkerheten på svenska vägar. Snacka om misslyckande. 😞

411
inlägg
Så jäkla ovärdigt att samma företag som tillverkar (fejk) bröstimplantat ska ansvara för säkerheten på svenska vägar. Snacka om misslyckande. 😞

Valvaka 🇺🇸

Det vore bättre för svensk elproduktion, svenska elpriser och svensk säkerhet om Sverige också bygger havsbaserade vindkraftparker.
Visa på X →Regeringen säger nej till grön omställning, nyindustrialisering och mer energiproduktion i södra Sverige. Men när Sverige säger nej, så bygger andra länder vindkraftparker i Östersjön, något som det svenska försvaret inte har kontroll över. Riktigt dåligt! 👎

Nästa år tar Sverige över ordförandeskapet för Nordiska rådet. Idag blev jag vald som President för rådet 😇 🇸🇪🇩🇰🇫🇮🇳🇴🇮🇸🇬🇱🇫🇴🇦🇽 #nordisktsamarbete #nordiskarådet #nrpol https://via.tt.se/pressmeddelande/3675259/helene-bjorklund-ny-president-i-nordiska-radet?publisherId=142377&lang=sv
Visa på X →Otroliga applåder efter ett mycket starkt tal. Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj talade vid Nordiska rådets session i Reykjavik den 29 oktober. #nrpol #SlavaUkraine
Visa på X →



Ukrainas President Volodymyr Zelenskyj inleder Rikskonferensen. Pratar om solidaritet och tackar Sverige. #fofrk
Visa på X →Bra av Magdalena Andersson och Ebba Busch att backa upp Märta Stenevi när hon får en rent orättvis fråga. Bra ledarskap av dem! 👍 #pldebatt
Visa på X →”Det ska vara Vesuvio… ”. Är helt i chock nu.
Visa på X →Idag kl 15 tjöt signalen precis som den skulle i Ronneby. En orolig kvinna kom fram till mig och frågade vad som händer. Bra att informera. Fler som hade koll på detta när det inträffade varje månad. Och när svenska folket kollade på ”Anslagstavlan”.
Visa på X →Ebba Busch försöker vara ”varm” i både klädval och tonläge. Känns inte alls äkta. Och den lågintensiva aggressiviteten lyser igenom. Hon passar bättre i opposition. #agenda
Visa på X →Läskigt gå omkring på Södermalm med gulsvart halsduk #maif
Visa på X →@sahlstrom73 @CarlMelin Brönsleupprorets grundare har andra problem. Inblandad i pengatvätt, kidnappning och våldsbrott
Visa på X →Johan Pehrson (L) verkar förvånad i partiledardebatten när han blir upplyst om de försämrade förutsättningarna för havsbaserad vindkraft.
Visa på X →Ebba Busch (Kd) förminskar sitt uppdrag, förlöjligar sig själv och missbrukar sin tid i talarstolen med sin fråga till Magdalena Andersson. Busch tror tydligen att hon är ungdomskandidat och inte vice statsminister.
Visa på X →Ser Agenda. Lider nästan med finansminister Svantesson (M) när hon konfronteras med alla löftesbrott 🫣 #agenda
Visa på X →Svärjevänner alltså 🙄 Till alla troll: 1. För det första: Stackar er ❤️ 2. För det andra: Jag har bott i Sölvesborg i hela mitt liv. Vill du prata om min älsklingsplats med mig? Gärna. Men var lite normal först. #mittsölvesborg


Nyss historiskt KF i Sölvesborg där vi valde ett nytt samarbetsstyre med (S), (M), (C) och (SoL). Vi valde Birgit (S) som KSordförande och Kith (M) som vice. Fyra samarbetspartier som redan kommit överens om mycket av politiken. Det blir stabilt för anställda och invånare!
Visa på X →@strandhall @peterwennblad Kämpa Annika ❤️
Visa på X →Så många frågor som diskuteras och behandlas här; säkerhetspolitik, gränshinder, narkotikapolitik, estetisk kirurgi, klimat, kultur, e-leg och mycket annat. Här är det vår Eva Lindh (S) som debatterar 🌹 #nrsession #nrpol #norden #nordiskarådet


Har idag ställt fråga till de nordiska försvarsministrarna om hur de ser på försvarsindustrin och upphandlingar nu när försvarsanslagen ökar och samtliga behöver mer av allt. Stridsflygplan och ubåtar exempelvis… #föpol #nrsession #nrpol #norden #nordiskarådet
Visa på X →Trevlig helg!


Jag är väldigt nyfiken på hur den där kulturkanon ska utformas. Den ska iaf ena Sverige säger kulturministern 🤔
Visa på X →