Oj. Enligt SCB är endast 3% av Sverige bebyggt. Och då är ändå hälften infrastruktur i järnväg och vägar och sånt. Perspektiv!
Visa på X →411
inlägg
Jag hoppas verkligen att det där registret med 22000 IS-namn får en avgörande betydelse i kampen mot terrorism.
Visa på X →Sjukvård, arbetsmarknad, kollektivtrafik, utbildning mm. Mycket att ta hänsyn till i ett nytt regiontänk. Men glöm inte demokratin #skåninge
Visa på X →Idag är en spännande dag. Indelningskommittén presenterar sitt första underlag för ny regionindelning. Ikväll träffar jag ansvarig minister.
Visa på X →Kollar på Hedemos intervju om Donald Trump, och jag lider verkligen med republikanerna i USA #svt #agenda
Visa på X →@bokstavstrogen Har sett alla nu. Finns mycket att reflektera. Oavsett skuld; den skitiga fattigdomen. @tobbebj @niklassvensson
Visa på X →Har sett sista delen i "Making a murderer" Jobbig. Förutom mord och straff; så mycket skitig fattigdom. Men man måste älska Averys advokater
Visa på X →Frans ✨ Bästa låten. Min favorit. #Melfest
Visa på X →@Lorri_MM @MalinHofflander Här finns kommunala tomter http://solvesborg.se/servlet/GetDoc?meta_id=1015 Finns såklart privata också. 👍
Visa på X →@Lorri_MM @MalinHofflander Lätt. Svårast hitta villatomt centralt. Bra möjligheter i strandnära lägen Nogersund Hörvik Norje.
Visa på X →Det Regnar/Snöar/Haglar. Bra dag för att påbörja ny serie på #Netflix. Det blir "Making a Murderer" @tobbebj @niklassvensson @bokstavstrogen
Visa på X →@OlaSoderdahl @Uffekjellsson @johanbraw @maalexandersson @jpjsvensson Ja. Nu har vi me skaffat @Sonos Allt för att få va me på #fredagsmys
Visa på X →Nöjd med bokslutsdag ett. Vi har ekonomi i balans men ffa bra verksamheter med fantastisk personal. Så stolt att bo här. #mittsölvesborg
Visa på X →@OlaSoderdahl jag tror dig. Snart ska jag få omelett.


Nu ska vi utveckla politiken! Under lång tid har vi sett sämre tillgång till samhällsservice i delar av landet. http://www.helenebjorklund.se/2016/02/politikutveckling-pa-agendan.html
Visa på X →@johanbraw lyssnar på Lasse Kronér #idrottsgala @Sonos @maalexandersson @OlaSoderdahl @Uffekjellsson @jpjsvensson
Visa på X →På tåget mot Ronneby. Nu väntar två dagars arbete med politikutveckling med taggade partivänner från Blekinge. Känns gott.
Visa på X →Mycket bra Åsa Regner i SVT2 just nu om ökade resurser till kommunal äldreomsorg.
Visa på X →@bokstavstrogen Okej. Säger du det så gör jag förstås det ☺️ @niklassvensson
Visa på X →På väg mot Karlskrona med tåg. Ska träffa indelningskommittén och diskutera Blekinges framtid i en ny regionindelning.
Visa på X →Hemma i Blekinge igen efter två bra dagar i Stockholm. Vackert och stimulerande. Men älskar att komma hem!
Visa på X →@OlaSoderdahl Äntligen Som jag har längtat. Från mig: Regina Spektor -Laughing with @johanbraw @maalexandersson @Uffekjellsson @jpjsvensson
Visa på X →"Om det här är vintern måste våren va på väg". Träffar Sweden Rock om årets festival, pratar nya bostäder med @johanbraw Bra dag. #lundell
Visa på X →Har svårt förstå att legender också kan avlida, som vanliga dödliga. Davis Bowie är för mig odödlig.
Visa på X →När jag för en gångs skull ska kolla på TV så går det inte att välja mellan U2-konsert eller min barndoms Katarina Taikon.
Visa på X →