@spetsigt @mattiasernelli @mikaelgrev En GD ska följa regeringens vilja för dagen.
Visa på X →1554
inlägg
@Qeruiem @kajsadovstad @mikaelgrev Ja, politiker är ju valda på fyra år (nästan) utan att kunna avsättas. Riksdagen har gjort reglerna för närvaro lite tydligare men det är fortfarande ett uppdrag med mycket få ramar.
Visa på X →@Ondskapt Trevlig helg, digerdöden. Glöm inte att andas och le.
Visa på X →@Qeruiem @kajsadovstad @mikaelgrev Kanske samma anledning till att VDar måste ha så hög fallskärm, de är egentligen dåliga på sitt jobb och får bara jobb pga efternamn och kontakter på golfbanan?
Visa på X →@WolfNilsson @mikaelgrev Spelar ingen roll för principen om anställning och fallskärmar. Men det är klart att många företag får in skattepengar i sin verksamhet, inte bara de som gör direkt vinst på skattepengar utan även de som bygger för offentlig sektor (vilket ju är en del) med mera.
Visa på X →@WolfNilsson @mikaelgrev Spelar ingen roll för diskussionen om principen när det gäller tjänster utan anställningstrygghet. (Sedan är ju en stor del av företagens pengar också skattepengar då många företag säljer tjänster till offentlig sektor och så vidare).
Visa på X →@Ondskapt Andas och ta det lugnt, digerdöden. Det är ett vanligt sätt att uttrycka sig att vi byter regering på valdagen. Konstitutionellt gör vi såklart inte det utan regeringen byts på konselj hos kungen vid ett senare tillfälle. Trevlig helg!
Visa på X →@R_undrar Det var framförallt en stockholmare som pratade i telefon hela tiden…
Visa på X →@hvjanolov Riksdagen beslutar om budget på regeringen intiativ. Vi får se om det kommer initiativ.
Visa på X →@hallen_a @mikaelgrev Det är ju en sådan fråga en översyn kan ta ställning till. Är de användbara för andra arbetsuppgifter när de ändå får betalt eller inte?
Visa på X →@hallen_a @mikaelgrev Och GD:ar ett liknande upplägg, fast med förordnanden som kvarstår och nya arbetsuppgifter. VD får ju inte kvarstå med arbetsuppgifter, men får då istället pengar.
Visa på X →@kaliber_pelle @markusqwert Du yrar, Pelle. Jag vill inte ha en massa fula ord på mina kommentarer. Det har inget med sossarna att göra.
Visa på X →@mikaelgrev Utredare, GD etc är dock inte en anställning, just för att de ska kunna sägas upp direkt. I pengar får ju VDar ofta mer (summorna enligt länken är ju sjuka), med GD får vara kvar längre tid. Översyn är dock alltid bra.
Visa på X →@jesus_rnb Jesus! På riktigt?!
Visa på X →@Ondskapt Det kan man absolut göra. Men själva riksmötet börjar 29/9.
Visa på X →@kaliber_pelle @markusqwert Stackars dig som inte får skriva fula ord på min uppdatering. 😢
Visa på X →@mikaelgrev Många VD:ar har väl ”fallskärmar”, vilket ju i praktiken är samma sak om ”elefantkyrkogården”. Men ja, absurda löner och villor måste sänkas. https://www.affarsvarlden.se/artikel/vd-n-som-fick-hogst-fallskarm-6784400
Visa på X →Danskarna utrycker nu ett starkt for helvede när tåget står stilla. Amerikanerna är (peppar peppar) tysta, trodde inte det var möjligt. Däremot pratar en svensk ganska högt i telefon.
Visa på X →På tåget. Amerikaner framför mig, danskar bakom mig. Det blir en resa detta.
Visa på X →Glad midsommar allihopa! Detta år firas det i Roslagen, ett område helt nytt och okänt för mig, men med samma mytomspunna känsla som Österlen.

Glad midsommar allihopa! Detta år firas det i Roslagen, ett område helt nytt och okänt för mig, men med samma mytomspunna känsla som Österlen.


Stängda kommenterare pga ovanligt många fula ord från anonyma konton. Glad midsommar allihopa!
Visa på X →@anki_nilzen @Needchangev4 Han gick till blocken.
Visa på X →@brushandcolor Man kan tro tycka och påstå mycket.
Visa på X →Kollegorna i Stortinget kämpar på!
Visa på X →