@LarssonMarty Haha, du tror att alla har familj och vänner som kan ta hand om ett litet barn i flera dagar?!
Visa på X →1557
inlägg
@LarssonMarty Tråkig inställning till barn, Marty! Ja, det är ganska allvarligt eftersom det ju innebär att den andra föräldern lite hipp som happ måste ansöka om föräldraledighet på sitt arbete.
Visa på X →@LarssonMarty Det hade den. Ersättaren hamnade på sjukhus. Den föräldralediga fick komma tillbaka tidigare än planerat.
Visa på X →@olleAlbins Hur tänker du då? Svårt med listor på vilka sjukdomar, konferenser eller medier som är tillåtna för kvittning. Systemet vi hade innan sd kraschade det funkade bra för alla.
Visa på X →@Uffebluffe Bluffe! Det var längesedan! Allt bra?!
Visa på X →Nej, jag kan inte förstå det. Det är inte bara arbetsordningen i sig utan tilliten mellan partierna som ju fått sig en rejäl törn. Kvittningen gynnar alla, och framförallt regeringen. Och ett parti som Sd som vill sitta i regering gynnas verkligen inte av att orsaka kaos.
Visa på Bluesky →Jag anser att man ska följa den överenskomna arbetsordningen ja. Nu var det ett medvetet fusk på en enda votering den dagen, alltså inte bara något som hände utan planerat för just där och då.
Visa på Bluesky →M och Kd (och L om de klarar sig kvar) vill alltså sitta i regering med Sd. Senaste veckan har Sd kraschat riksdagens arbetsordning och tvingat in sjuka och föräldralediga ledamöter samt hotat en ledamot från oppositionen utanför ett möte. Helt orimligt på alla sätt.
Visa på Bluesky →M och Kd (och L om de klarar sig kvar) vill alltså sitta i regering med Sd. Senaste veckan har Sd kraschat riksdagens arbetsordning och tvingat in sjuka och föräldralediga ledamöter samt hotat en ledamot från oppositionen utanför ett möte. Helt orimligt på alla sätt.
Visa på X →-> Sveriges stöd till Ukraina är stort, brett, långsiktigt och enigt.

-> … och under mötets gång såg det ut såhär med flyglarmen på plats i Ukraina (rött = pågående flyglarm): ->

Besök av Ukrainas sedan i januari nya försvarsminister och hans vice i riksdagen idag. Vi fick en riktigt bra presentation och efterföljande samtal om läget och behoven och det svenska stödet. ->

@MaxHeadroom35 @AliceLund7 @Tnalsen Vi får se vad gruppledarna kommer fram till.
Visa på X →@MaxHeadroom35 @AliceLund7 @Tnalsen 14 år sedan, då hade vi en annan typ av system. Förändrades till ett kvotbaserat system efter pandemin.
Visa på X →@M1nvest Trams, det är SDs ledamöter som har brutit mot överenskommelsen.
Visa på X →@WolfNilsson Jag sitter i försvarsberedningen där samtal pågår mellan alla partier, såatteh… men vildarna har ju lämnat sina partier.
Visa på X →@karlp_rajan För att marginalen mellan blocken är tre röster.
Visa på X →@MorganMagnuss11 Idag.
Visa på X →@Swedforce Du vet inte vad du pratar om och hittar bara på hej vilt. Jag ansvarar för kvittningen för V. Så, sluta prata om saker du inte har en enda aning om. Folk kan bli sjuka under dagen, får ett mediaframträdande etc.
Visa på X →@AliceLund7 Nu behöver alltså sjuka ta sig till riksdagen och rösta. Blir säkert jättebra att sitta där med feber.
Visa på X →@WolfNilsson Detta drevet är så konstigt. Man får prata med folk i andra partier. Även om omröstningar.
Visa på X →@Swedforce För att det inte går att kalla in någon från Malmö under dagen om någon bli sjuk. Inställelsetiden är för lång och orimligt att någon ska lämna sitt jobb hals över huvud. Ersättare kallas in för minst en månad.
Visa på X →@felstavatt Ljungman (m)
Visa på X →På grund av kvittningskaoset var idag 348 ledamöter på plats i riksdagen för omröstning. Undrar när Åkesson var på plats senast…?

Bryter den vanliga sändningen för ett viktigt meddelanden till allmänheten: Den inte så välmående monsteran får ett nytt blad! Ljuset och våren är här!
