-> Sveriges stöd till Ukraina är stort, brett, långsiktigt och enigt.

1557
inlägg
-> Sveriges stöd till Ukraina är stort, brett, långsiktigt och enigt.

-> … och under mötets gång såg det ut såhär med flyglarmen på plats i Ukraina (rött = pågående flyglarm): ->

Besök av Ukrainas sedan i januari nya försvarsminister och hans vice i riksdagen idag. Vi fick en riktigt bra presentation och efterföljande samtal om läget och behoven och det svenska stödet. ->

@MaxHeadroom35 @AliceLund7 @Tnalsen Vi får se vad gruppledarna kommer fram till.
Visa på X →@MaxHeadroom35 @AliceLund7 @Tnalsen 14 år sedan, då hade vi en annan typ av system. Förändrades till ett kvotbaserat system efter pandemin.
Visa på X →@M1nvest Trams, det är SDs ledamöter som har brutit mot överenskommelsen.
Visa på X →@WolfNilsson Jag sitter i försvarsberedningen där samtal pågår mellan alla partier, såatteh… men vildarna har ju lämnat sina partier.
Visa på X →@karlp_rajan För att marginalen mellan blocken är tre röster.
Visa på X →@MorganMagnuss11 Idag.
Visa på X →@Swedforce Du vet inte vad du pratar om och hittar bara på hej vilt. Jag ansvarar för kvittningen för V. Så, sluta prata om saker du inte har en enda aning om. Folk kan bli sjuka under dagen, får ett mediaframträdande etc.
Visa på X →@AliceLund7 Nu behöver alltså sjuka ta sig till riksdagen och rösta. Blir säkert jättebra att sitta där med feber.
Visa på X →@WolfNilsson Detta drevet är så konstigt. Man får prata med folk i andra partier. Även om omröstningar.
Visa på X →@Swedforce För att det inte går att kalla in någon från Malmö under dagen om någon bli sjuk. Inställelsetiden är för lång och orimligt att någon ska lämna sitt jobb hals över huvud. Ersättare kallas in för minst en månad.
Visa på X →@felstavatt Ljungman (m)
Visa på X →På grund av kvittningskaoset var idag 348 ledamöter på plats i riksdagen för omröstning. Undrar när Åkesson var på plats senast…?

Bryter den vanliga sändningen för ett viktigt meddelanden till allmänheten: Den inte så välmående monsteran får ett nytt blad! Ljuset och våren är här!

Dessutom åt vi på heraldiskt porslin såklart!

Igår var de skånska ledamöterna hos landshövdingen och fick en av de bättre genomgångarna av civil beredskap (men mest civilt försvar) på länge. Det går framåt nu och det är väldigt bra!


Något annat som inte är tyst är, den numera i hela Skåne mycket kända, Apachen. #aurora26
Visa på X →@paducah1234 @PerRosencrantz Vi får se om denna eller nästa regering tar initiativ för att förändra ledamöternas personliga mandat. Det skulle ju också påverka personalvalssystemet.
Visa på X →Siste april i Lund med ett stort gäng gamla studentlivsaktiva. Tillsammans har vi suttit typ 100000 år i olika styrelser (endast ett fåtal på bilden). Två saker folk ville prata om: Riksdagens kvittningssystem och Vänsterpartiets partiskatt. Man älskar ju organisationsnördar!

Siste april i Lund med ett stort gäng gamla studentlivsaktiva. Tillsammans har vi suttit typ 100000 år i olika styrelser (endast ett fåtal på bilden). Två saker folk ville prata om: Riksdagens kvittningssystem och Vänsterpartiets partiskatt. Man älskar ju organisationsnördar!


@lindgren_p För att det var stor kris i samhället, många människor dog, blev arbetslösa och drabbades på andra sätt. Det fanns stort behov av att hitta lösningar i ett mycket osäkert läge.
Visa på X →@lindgren_p Detta användes bara under pandemin
Visa på X →@Milan9215 Detta användes bara under pandemin
Visa på X →