SJs bidrag till klasskampen: 1 klass-vagnarna på nattåget är alltid längst bort på Malmö C. Det är en liten promenad.

1557
inlägg
SJs bidrag till klasskampen: 1 klass-vagnarna på nattåget är alltid längst bort på Malmö C. Det är en liten promenad.

@GalneKocken @RohwedderMyA En skånsk majoritet i riksdagen hade gett ett godare, roligare, bättre och soligare Sverige.
Visa på X →Äntligen svarade @RohwedderMyA på frågan om ”uti självaste riksdan på skånska di slåss för de flesta utav dem har kommit från oss” någon gång har stämt. Tyvärr visade det sig att riksdagen aldrig har haft skånsk majoritet. Sad. https://www.aftonbladet.se/podcasts/ab/episode/400645
Visa på X →@PeterSderberg16 @Kurrann 6566 träffar på vin över 300 kronor.

@mr_engstrom Håller inte med. Går utmärkt att köpa kall öl på tusentals ställen, och köpa hem från Systembolaget. Om man måste sitta i en park och dricka starköl helt akut kanske det är dags att fundera.
Visa på X →@Kurrann Håller inte med, Systembolaget garanterar ett bra utbud. Tio viner att välja mellan på ICA (med personal utan specifik kunskap) känns lite deppigt.
Visa på X →Också både roligt och oroande att de kopplar mer alkohol till mer barnafödande.
Visa på X →Man vet att det är panik i liberala led när utspelen om mer alkohol till folket kommer…
Visa på X →-> Fokus igår var säker kommunikation i kris och krig, utbildning inom radio och cybersäkerhet, utveckling av drönare som kommunikations- och spaningsverktyg. Men också hur vi främjar teknikintresserade i hela samhället med fokus på ett starkare totalförsvar.

-> Det har alltid varit oerhört viktigt för mig att göra studiebesök, delta på olika typer av möten, lära mig mer och ta in de åsikter och förslag på lösningar som finns i hela försvarssektorn, och framförallt hos de frivilliga försvarsorganisationerna. ->

Igår gästade jag FRO, Frivilliga radioorganisationens, stämma och 80-årsfirande, och fick med stor förvåning och mycket stor glädje och ödmjukhet ta emot FROs förtjänstmedalj i guld! Stort stort tack! ->

BULGARIEN!!
Visa på X →@Ericson_ubbhult Civilsamhället och kyrkorna har en annan bild. https://kollega.se/ekonomi/fattigdom-i-sverige-stadsmissionen-matkoer-och-socialforsakring
Visa på X →Det skiljer 10,7 procentenheter mellan blocken. Det är uppenbart att väljarna säger stopp och nej tack till borgarnas politik för ökande ojämlikhet och fattigdom. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svtverian-tidopartierna-tappar-manliga-valjare-oppositionen-drar-ifran
Visa på X →@Ardbeg_2015 @RichardHerrey Nej det är såklart en jättedålig ideologi. Men jag är ganska säker på att det inte är kommunism som är den ledande styrningsmodellen på Lundsberg och det är inte Vänsterpartiets fel att eleverna där tyvärr ägnar sig åt systematiskt våld.
Visa på X →@RichardHerrey Jag frågade mig hur föräldrar kan välja Lundsberg trots allt det våld som rapporteras. Du började prata om kommunismen. Oklart varför, lite rörigt. Jag tror inte våldet på Lundsberg beror på kommunism, helt ärligt.
Visa på X →@RichardHerrey Aha, det är Vänsterpartiets fel att barnen till några av landets rikaste misshandlar varandra med strykjärn på Lundsberg? Right…
Visa på X →@gustave_gaudras @RichardHerrey Såklart inte. Men Vänsterpartiets historia är ju inte anledningen till att det finns systematisk mobbning och våld på Lundsberg idag. V gjorde vitbok 1996: https://www.vansterpartiet.se/wp-content/uploads/2022/09/lik_i_garderoben.pdf
Visa på X →@andreas_kuhne @RichardHerrey Kristihimmelsfärdsilskan är stor idag. Tur att jag har läst i tidningen hur filmen slutar.
Visa på X →@RichardHerrey Alla som inte gillar systematisk mobbing i skolan eller att en termins utbildning kostar 370000 kronor är kommunister. Fattar! =)
Visa på X →Haha that escalated quickly! I höst byter vi regering, det ska bli gött.
Visa på X →@assarsson Jag menar såklart DEN sången, vilken annars? Kan fortfarande vartenda ord.
Visa på X →@assarsson Det finns ju redan en sång för fotbolls-VM i USA!
Visa på X →@per_syren Fast driftsformer i det här fallet tar saftigt betalt av föräldrarna. Och andra koncerner tar kraftigt mycket skattepengar i vinst. Men sjävklart ska skolan funka, utan våld, överallt.
Visa på X →@par_bergstedt Våldet på Lundsberg kan såklart inte viftas bort eller bortförklaras.
Visa på X →