@Ardbeg_2015 @RichardHerrey Nej det är såklart en jättedålig ideologi. Men jag är ganska säker på att det inte är kommunism som är den ledande styrningsmodellen på Lundsberg och det är inte Vänsterpartiets fel att eleverna där tyvärr ägnar sig åt systematiskt våld.
Visa på X →1557
inlägg
@RichardHerrey Jag frågade mig hur föräldrar kan välja Lundsberg trots allt det våld som rapporteras. Du började prata om kommunismen. Oklart varför, lite rörigt. Jag tror inte våldet på Lundsberg beror på kommunism, helt ärligt.
Visa på X →@RichardHerrey Aha, det är Vänsterpartiets fel att barnen till några av landets rikaste misshandlar varandra med strykjärn på Lundsberg? Right…
Visa på X →@gustave_gaudras @RichardHerrey Såklart inte. Men Vänsterpartiets historia är ju inte anledningen till att det finns systematisk mobbning och våld på Lundsberg idag. V gjorde vitbok 1996: https://www.vansterpartiet.se/wp-content/uploads/2022/09/lik_i_garderoben.pdf
Visa på X →@andreas_kuhne @RichardHerrey Kristihimmelsfärdsilskan är stor idag. Tur att jag har läst i tidningen hur filmen slutar.
Visa på X →@RichardHerrey Alla som inte gillar systematisk mobbing i skolan eller att en termins utbildning kostar 370000 kronor är kommunister. Fattar! =)
Visa på X →Haha that escalated quickly! I höst byter vi regering, det ska bli gött.
Visa på X →@assarsson Jag menar såklart DEN sången, vilken annars? Kan fortfarande vartenda ord.
Visa på X →@assarsson Det finns ju redan en sång för fotbolls-VM i USA!
Visa på X →@per_syren Fast driftsformer i det här fallet tar saftigt betalt av föräldrarna. Och andra koncerner tar kraftigt mycket skattepengar i vinst. Men sjävklart ska skolan funka, utan våld, överallt.
Visa på X →@par_bergstedt Våldet på Lundsberg kan såklart inte viftas bort eller bortförklaras.
Visa på X →@par_bergstedt Jag vet inte vad Gunilla von Platen har för politiska åsikter men jag tror ärligt talat inte att Lundsbergs problem orsakas av vänstern.
Visa på X →@FluxAlert Obegripligt. Att skicka sina barn till en miljö med systematiskt våld är ju helt sinnes.
Visa på X →@par_bergstedt För mig är misshandelsdomarna som då och då kommer ut från den skolan ett skäl nog att helt lägga ner. Systematiskt våld och mobbing.
Visa på X →@svinarp Plus att han har en misshandelsdom vilket kommer sätta käppar i olika hjul framöver.
Visa på X →@PerEdberg1 Absolut, det finns en anledning till att många av oss inte vill att enskilda ska kunna driva skolor, oavsett pengar och idémässig inställning.
Visa på X →@svinarp Med allt som framkommit borde den absolut stängas. Systematiskt våld och mobbing.
Visa på X →@PerEdberg1 Helt obegripligt och oerhört sorgligt.
Visa på X →Och dessutom betala 367000 kronor per år för det! Obegripligt.
Visa på X →Att någon skulle låta sina barn gå på Lundbergs, med allt det som framkommit om den skolan under många år, är för mig en gåta.
Visa på X →Perfekt kamouflage i svensk dimma och duggregn. Fransk fregatt på besök i Stockholm. Mingel har genomförts.

The never ending story om rulltrapporna på Lund C. Står ofta stilla. Men nu ska visst Trafikverket återigen reparera (en stor satsning gjordes också för några år sedan). Kanske är det nu det blir bra?

@perteng1 Eller bara en lite tradig kampanjmetod från M, att låta en person vara missnöjd sosse flera gånger.
Visa på X →@perteng1 Haha ja jösses. En sån tur att hon valde att lämna båda gångerna en valårs-vår så Bob kunde skriva TVÅ likadana debattartiklar med fyra år emellan =)
Visa på X →@perteng1 Har hon alltså lämnat S, blivit medlem i S igen och sedan lämnat S en gång till? Låter onekligen lite hattigt.
Visa på X →