@magnusjacobsson Eller hur!

412
inlägg
@magnusjacobsson Eller hur!

”Weak weak weak” må vara sagt förut. Men tål att upprepas om Kristersson. Han orkar inte eller vågar inte, eftersom Åkesson sagt att han ska fortsätta iaf.

Nätkrigare i Åkessons trollfabrik. Ägnat sig åt att hylla Putin, sprida Kremls propaganda och skylla kriget på Ukraina. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/avslojades-i-sds-trollfabrik-hyllar-putin/
Visa på X →Bort med avgifterna! https://www.expressen.se/debatt/forbjud-storbankernas--onodiga-vaxlingsavgifter/
Visa på X →Skadar man vårt demokratiska samtal, vägrar ta ansvar för det och tvärtom vill fortsätta med vad statsminister säger är ”farligt”, så reagerar medborgare. Att Kristersson sedan inte orkar hålla linjen förklarar säkert hans egna vikande förtroendesiffror. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/
Visa på X →Sjukvårdskrisen rasar vidare. Miljardunderskott består efter besparingar och vårbudget. Regeringen och SD måste ta ansvar för människors trygghet. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/ekonomiska-krisen-for-region-sormland-fortsatter-vantas-nu-ga-back-med-en-miljard
Visa på X →SD-Weimers (P1:s utfrågning) vill sumpa svensk konkurrenskraft för att företag i andra EU-länder ska ”slippa” ställa om. SD bedriver även krypskytte mot svensk nyindustrialisering, hindrar ny elproduktion som kan komma snabbt och skär ner på svensk innovation. Gör oss fattigare!
Visa på X →Om bla detta handlade debatten om den energipolitiska proposition i torsdags. SD/Regeringen ser inte möjligheterna och bortser från näringslivets behov av mycket mer el varje år, i flera mandatperioder framåt, till ett lågt pris. Jobb och välfärd i potten. https://www.di.se/nyheter/naringslivets-krav-bygg-ut-elsystemet-nu/
Visa på X →Detta ger snarare intryck av bunkerbeteende. I verkligheten säger regionerna upp personal och drar ner eftersom regeringens budget var snål och beskeden för framtiden ännu sämre. Vårdkrisen består. Liksom regeringens ansvar för den.
Visa på X →Att regeringen och SD underlåter att sätta tydliga mål för mer el till 2030 och genomför en politik som gör det möjlig, ja det riskerar att stå Sverige dyrt. https://www.di.se/debatt/debatt-sverige-behover-en-kraftfull-utbyggnad-av-elsystemet-nu/
Visa på X →Sverigedemokraterna har trolltrupper och angriper anonymt sina motståndare med hat och hot. Men det är ”andras reaktioner” som är problemet. Krig är fred i den sköna nya värld som SD vill skapa. Rösta bort dem. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eM8AAg/sd-toppen-liberalernas-reaktioner-var-ett-misstag
Visa på X →Expert om SD-strategi och praktik "som hämtad ur rysk trollmanual" https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jbo9X6/sd-strategi-som-hamtad-ur-rysk-trollmanual
Visa på X →Så M/KD/L är nöjda om SD riktar alla sina trolltrupper mot andra partier, organisationer, journalister mm. Vilket medlöperi. Det demokratiska samtalet får gärna förstöras, bara SD håller god ton Tidö-internt? Då blir t.o.m propagandan👇🏻 ok. Så svagt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eM8BAQ/expo-sd-sprider-vit-makt-propaganda-pa-trollkonton
Visa på X →Kristersson vet inte om han kan lita på SD. Vi andra kan lita på att Kristersson inte gör någonting som helst åt det. Regeringsunderlaget går före Sverige. https://www.svd.se/a/yE3J7J/kristersson-vet-inte-om-han-kan-lita-pa-sd
Visa på X →Kravet från oss på Kristersson är att trycka tillbaka. Det kan inte vara aktuellt att bygga ytterligare en kabel till Tyskland. https://sverigesradio.se/artikel/tyskland-trycker-pa-for-ny-svensk-tysk-elledning via @sr_ekot
Visa på X →Varselsiffran i april blev högsta hittills i år - och arbetslösheten ökar. Sjukvårdkrisen rullar dessutom vidare. SD ägnar sig såklart åt helt andra saker - både officiellt och i trollvärlden. https://sverigesradio.se/artikel/varselsiffran-i-april-blev-hogsta-hittills-i-ar
Visa på X →SD vill såklart bana väg för sina trollstyrkor på nätet. Att de därmed vill mota bort Public Service så långt det går, inte minst i sociala medier, är lika begripligt som obehagligt. Men de andra partierna till höger kunde rimligen valt en klokare väg för Sverige.
Visa på X →Tänk när Hägglund får höra talas om vinstdrivande offentligt finansierade skolor med fri etableringsrätt. Snacka om att vara udda!
Visa på X →Är Kristersson rädd för att bli utsatt Åkessons trollstyrkor eller varför är han så tyst om sitt regeringsunderlags destruktiva arbetsmetoder?
Visa på X →”Give them hell”, eller vad SD-ledningen nu säger när de loss sina trolltrupper. De föröder det demokratiska samtalet med hot, hat och hets. Orkestrerat och organiserat uppifrån och med en fot i Regeringskansliet är det dags för Kristersson att ta avstånd. https://omni.se/a/93mgn5
Visa på X →Vårdkrisen är regeringens fel, de har pajat klimatpolitiken och politiken för fler jobb funkar inte. Svagt och dåligt.


I åratal har Åkesson ljugit om sina trollfabriker. Gång på gång har det förnekas tills det spricker. Det är detta Kristersson bygger sitt regeringsunderlag på. https://sverigesradio.se/play/artikel/8654471
Visa på X →Åkessons tror alltså att det är ”tillväxtfrämjande” att sparka sjukvårdspersonal för att sänka skatten för höginkomsttagare.
Visa på X →I Sverige har regeringen gått ifrån att öka tillväxten och minskar utsläppen till att öka utsläppen och minska tillväxten.
Visa på X →Styrka att alla är överens om satsningar för att bygga försvaret starkare, men en svaghet att högersidan inte orkar diskutera en solid och rättvis finansiering. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hultqvists-kanga-till-kristersson-om-forsvaret/
Visa på X →