Moldavien, Bosnien, Armenien, de baltiska staterna, Finland och Polen. I förlängningen går ingen fri. Det behöver ejhandla om regelrätt invasion utan om ockupation av delar (Georgien), underminering av stat (Bosnien), underlåtande att upprätthålla förpliktelser (Armenien), —>
Visa på X →422
inlägg
Men för oss skrivs det i ett allt högre pris för vår egen livförsäkring. Att svika Ukraina innebär att Ryssland startar nya krig mot grannländer. Det går inte att överblicka vilka konsekvenser det får för vårt Europa. Vi talar om redan sårbara och sköra stater som Georgien, —>
Visa på X →Sverige, Europa, USA, Västvärlden, FN och alla frihetskännande människor i världen måste orka stödja Ukraina. Vi måste göra allt vi kan! Priset för att svika Ukraina är ohyggligt högt. I Ukraina skrivs det i blod, dag ut och dag in. —>

@LarsOlovKarlss1 Rysstroll.
Visa på X →Gripen till Ukraina 🇺🇦🇸🇪🎄🧑🎄

@rektor_linnea Viktigast är att förstatliga huvudmannaskapet igen.
Visa på X →SR Studio Ett lyckas idag med konststycket att kalla riksdagsledamot Åsa Westlund (S) för Westerlund 6 ggr och Westerholm 1 gång på åtta minuters tid. I en debatt om läsförståelse.
Visa på X →@Anton_Holmlund 👍🏼🙏🇺🇦🇸🇪
Visa på X →88:e mötet i dag för Ukraina på Norrmalmstorg. Så tacksam över att uppslutningen är så stor vecka efter vecka! 🇺🇦🇸🇪
Visa på X →På måndag håller @ghokmark och jag och supergänget bakom Måndagsrörelsen vårt 88:e möte för Ukraina på Norrmalmstorg. Fantastiskt se att uppslutningen fortsatt är stor, ca 300-400 varje möte. Välkomna på måndag kl 12 🇺🇦🇸🇪 @Mndagsrrelsen21

Tack och lov slapp Sverige arrangera Vinter-OS 2030. Nu kan vi i stället fokusera på att lösa de stora utmaningar vårt land har för lag och ordning, skola, äldreomsorg, infrastruktur mm. Vi har en nationell kris för samhällets basfunktioner och ska lösa detta först.
Visa på X →Statsministern buas ut när han fördömer Hamas. Bland det sjukaste jag sett. Göteborg, Sverige. Året är 2023. Inte 1933.

Om man sitter i riksdagen och samtidigt ränner runt på Hamas-möten får man räkna med att få kritik. Oavsett hur mycket man tjurar och spelar kränkt efteråt.
Visa på X →Nej detta är inte ”svenska värderingar”. Owe har tappat det och spårat ur, vilket tyvärr är en svensk tradition vi ofta bevittnat. Svenska värderingar som nu talas om är att följa lagen och sköta sig. Rimligt för de allra flesta, förutom Owe då. Tills imorgon.
Visa på X →Det finns ett enkelt sätt för delar av västvärldens vänster att slippa ständiga anklagelser om slapphet inför terrorism och antisemitism: Att resolut, tydligt och utan relativiseringar dra en gräns och upprätthålla nolltolerans mot dessa avarter.
Visa på X →Tacksam att Chalmers prioriterar arbetsmiljön och tryggheten för medarbetare, studenter och inte minst judar som nu lever under hot i Sverige till följd av islamism, rasism och Israelhat. Antisemitism är ingen mänsklig rättighet. Vi måste dra gränsen och upprätthålla den.
Visa på X →Bra av Chalmers och utbildningsminister @matsperspektiv. Den antisemitism som sköljer över det här landet på gator och torg måste bekämpas.

Israel har inlett markoffensiv på Gaza. Jag önskar dem allt stöd att knäcka ryggen på dessa Hamasmonster en gång för alla. Civila måste fredas, även om det är svårt eftersom Hamas bäddar in dem i sin krigföring. Förhoppningsvis kan Gaza få en ny framtid utan Hamas.
Visa på X →Att bredda ett parti i frågor där man har mkt svagt förtroende tar mer än en mandatperiod. Ligger man nära spärren, tro mig jag vet, så handlar det om att inte urvattna de frågor man har förtroende i. Jmf L skolfrågor och KD sjukvård.
Visa på X →Lägger mig inte i MP:s interna val. Men med 4 procent och stort stöd i en fråga - klimatet - och obefintligt stöd i samtliga andra frågor, så är det bra dumt att tona ned klimatfrågan till förmån för att ”bredda partiet”.
Visa på X →Att Stenevi tar ut sina aggressioner innan presskonferensen istället för att göra det på presskonferensen verkar få ett snarlikt medialt utfall.
Visa på X →@Kenan_Habul I Sverige har jag bara sett jubel över Hamas lemlästande. Långa bilkonvojer med flaggor, fyrverkerier och sen hyllningsmeddelande från gruppen som samarbetar med V i Göteborg.
Visa på X →