Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Förutom att palestinierna får stöd av totalitära diktaturen Kuba så uppträder de aggressivt och vrålar på arabiska så folk blir rädda. Det är enorm skillnad mot iranier, syrianer o kurder som alltid manifesterar för att vinna svenskar - inte stöta dem ifrån sig.

Visa på X

@brushuvudet Vanligt folk flyr fältet. Dessutom är de aggressiva, vrålar på arabiska etc så folk blir oroade

Visa på X

Man kan tycka vad man vill om Palestina. Men att alla totalitära dårar står vid deras sida är ändå en indikation. Här enpartistaten Kubas flagga på manifestation utanför min bostad idag.

Visa på X

Idag för 44 år sen folkomröstade Sverige om kärnkraften. Resultatet innebar att den skulle avvecklas till 2010. Så skedde inte. Tack och lov. Teknikutveckling, klimatkris o omställning visar att kärnkraften är en viktig del av vår energimix och kommer så fortsätta vara.

Visa på X

Testade Expressens valkompass för EU-frågor. Tycker det landar på ett ungefär som jag trodde.

Visa på X

Svagt av chatGPT att vägra ta ställning mellan Bajen, AIK och Djurgården. Har ställt frågor på flera olika sätt men roboten vägrar välja.

Visa på X

Den här Pressfeldt verkar gå i full kareta i brunvänster riktning. Kosovo och i den kontexten också Bosnien-spåret mitten/sent 90-tal är tydlig indikation på det. Bara tidsfråga innan han börja förneka Prijedor och Trnopolje.

Visa på X

Det hade varit betydligt lättare för påven att bara klargöra att Ryssland bör ta ut sina trupper från Ukraina. Då blir det fred. Ukraina har inte bett om att bli överfallna. En person som blir rånad, misshandlad eller våldtagen avkrävs inte fredsförhandla med gärningsmannen.

Visa på X

Jag och Liberalerna kallar tech-bolagen till utbildningsutskottet om skärmtid för barn.

Visa på X

Efter att ha lyssnat på Daniel Helldén om Nato i radion så kvarstår intrycket att Miljöpartiet är gränslöst naiva och drivs av (obesprutad) välvilja.

Visa på X

@lundhsammeli Inget sossehat från vår sida. Men lite anständighet från lotterihuvudmännen skulle inte skada.

Visa på X

Lotterifrågan hade varit lättare för sossarna att hantera om de inte betett sig som Ninja Casino och drivit pensionärer till kronofogden. #agenda

Visa på X

Navalnys död är ytterligare ett exempel på det bottenlösa mörker Ryssland befinner sig i under Putinregimen. Må han vila i frid. Och må alla ryssar förtjäna ett bättre öde än att tvingas genomlida vardagens vedermödor under Putins styre.

Visa på X

Tycker @jensliljestrand argumenterade väldigt klokt och rimligt i Studio Ett idag ang Anderssons bisarra attack mot Henrik Jönsson.

Visa på X