Källor: Misstankar om högerkupp när L växer (via @omni_red) https://omni.se/a/V66Bod
Visa på X →431
inlägg
Sämre vård, mer ojämlik vård och på det troligtvis ett kortare liv. Ett negativt Kinderägg kort och gott. https://www.sverigesradio.se/artikel/utredning-brist-pa-fasta-lakare-skapar-ojamlik-vard
Visa på X →Så var det med den ”Trumpsäkringen”…
Visa på X →@HagglundCamilla @steffersline Vila i frid ❤️
Visa på X →En högst berättigad fråga, varför röstar man nej till detta? Borde ligga i allas intresse sålänge man inte är oseriös eller kriminell.
Visa på X →Först larmade personalen. Sedan kallades det lögner. Nu vet vi hur det ligger till. Tvättlapparna är inte det stora problemet, men Tidöpolitiken bakom är det. Lyssna på personalen. Stärk kvinnosjukvården och sluta spara på det mest grundläggande. https://www.dn.se/debatt/mjuka-tvattlappar-ar-det-minsta-man-kan-begara-pa-bb/
Visa på X →Två M-ledamöter går till SD | Sverige | Expressen https://www.expressen.se/nyheter/sverige/tva-m-ledamoter-gar-till-sd/
Visa på X →Har Busch lekt med AI igen eller är det bara fulspel från vice statsministern? https://www.expressen.se/nyheter/politik/region-varmland-dementerar-busch-utspel-sjukhus-stangs-inte/
Visa på X →Opps…
Visa på X →Blir intressant att följa vad detta konkret innebär för svensk sjukvård framöver bortanför pressträffar.
Visa på X →Så i det perspektivet är dagens besked positivt. För min kritik återkommande är att man har sänkt skatten – men inte byggt beredskap. Sverige står svagare än vi borde när krisen kommer. Det är ett underbetyg för denna regering.
Visa på X →Sverige måste klara en kris. Idag går sjukvården redan på knäna – hur ska den då klara krig eller allvarliga störningar? Vi har tidigare pekat ut arbete med beredskapssjukhus, säkrad läkemedelsförsörjning och livsmedelsberedskap som viktigt och krävt att regeringen ska agera.
Visa på X →Och när personal slår larm kallas de lögnare. Det är inte värdig, såväl sjukvårdsminister som regiontoppen i Skåne borde be personalen om ursäkt. Vi kräver ett stopp för nedskärningarna. Kvinnors hälsa måste tas på allvar. Det handlar om vård i tid. Det är ett politiskt ansvar
Visa på X →600 miljoner bort från kvinnosjukvården. För låga statsbidrag år efter år under denna mandatperiod. Resultatet? Personal på knäna. Otrygga förlossningar. Kvinnor som inte får vård i tid. Det här är resultatet av regeringens och SDs prioriteringar.
Visa på X →Sjukvårdsministern kom till socialutskottet idag och viftade med tvättlappar 🫣 Tvättlapparna i Skåne är bara en symbol för en förlossningsvård i kris. Det handlar om en regering som medvetet underfinansierar vården och istället prioriterar skattesänkningar för de rikaste.
Visa på X →Före detta partiledarens uppmaning: Rösta inte på Liberalerna - P4 Stockholm https://www.sverigesradio.se/artikel/fore-detta-partiledarens-uppmaning-rosta-inte-pa-liberalerna
Visa på X →Idag är sjukvårdsministern i SoU. Förlossningsvården i Skåne larmar efter år av nedskärningar och en regering som satt vården på svältkur. Personal har varnat men mötts av anklagelser om lögn. Nu kräver vi svar: Hur kunde det gå så här långt och hur stoppas fler nedskärningar?
Visa på X →Sverigelöftet klarar ingen djupare granskning, det vet partiledningen för @liberalerna och förklarar hela upplägget med en kaotisk process, enda sättet för @SMohamsson att vinna. SD och L oense om vinstförbud i skolan - Ekot https://www.sverigesradio.se/artikel/liberalerna-och-sverigedemokraterna-oense-om-vinstforbud-i-skolan
Visa på X →Det som nu händer i svensk politik är förbannat sorgligt. @liberalerna som första borgliga parti bjuder stora famnen till Sverigedemokraterna. Förstår att eldsjälar, starka profiler och tunga politiker lämnar och jag lider med dem. https://www.vastgotabladet.se/2026-03-22/eva-eriksson-lamnar-partiet-efter-50-ar-gor-ont-i-hela-sjalen/
Visa på X →Kaos i Liberalerna – mängder med avhopp efter landsmötet | Politik | Expressen https://www.expressen.se/nyheter/politik/kaos-i-liberalerna-mangder-med-avhopp-efter-landsmotet/
Visa på X →@Bardissimo Vann Mohamsson en Jordskredsseger? 😂😂😂
Visa på X →Toppar lämnar Liberalerna – minuterna efter kaosmötet https://www.aftonbladet.se/a/L4MvbJ
Visa på X →Varken @SMohamsson eller någon av strategerna bakom detta upplägg kan ju ha räknat med ett sånt här otroligt svagt stöd som slutresultat. Knappt hälften av rösterna som ensam kandidat.
Visa på X →@magnussonemma76 @CarlMelin @liberalerna Haha… man kunde inte rösta nej. Men väl avstå. Och det gjorde närapå hälften.
Visa på X →