Ett av @SwedishPM största misslyckanden som statsminister, bland många, är ändå att man vi inte har en bred energiöverenskommelse och att det är så tydligt att man inte vill lyckas. Man sätter partitaktik före Sveriges bästa, det är dåligt av en statsminister.
Visa på X →431
inlägg
@dalilaalibasic1 @johanpaccamonti Det där är ju skitsnack. Ta en glass istället
Visa på X →Fyra förlorade år på såväl miljö, klimat och energiområdet med Tidöregeringen skulle vara en katastrof ifall det blev 8 år.
Visa på X →Dagens ETC granskar 987 domar mot alla partiers kandidater • Pedofiler, knarklangare och hustrumisshandlare. https://www.etc.se/story/stor-granskning-sd-har-valets-mest-kriminella-politiker-8tycdfu6
Visa på X →Oj, vilket starkt brev till statsministern @SwedishPM på #dndebatt idag Ser fram emot att få läsa svaret från Kristersson. https://www.dn.se/debatt/darfor-kan-jag-inte-langre-rosta-pa-moderaterna/
Visa på X →Vi föreslår i vår vårbudgetmotion höjt barnbidrag med 200 kronor och en tillfällig höjning av underhållsstödet med 500 kronor från 1 juli. https://www.gp.se/35f0bb17-7889-56b4-88fb-2be89f4b9888
Visa på X →Intressant att se @amandalind_ sopa mattan med finansministern i kvällens #svtagenda
Visa på X →Hallå @SwedishPM Så här blir din framtid tillsammans med SD! https://www.dn.se/debatt/halla-ulf-sa-har-blir-din-framtid-tillsammans-med-sd/
Visa på X →Minnet av Kristersson som statsminister lär bli mingel, privata fester och dyra inköp till Sagerska palatset. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-ar-overpriserna-for-statsministerparets-inkop/
Visa på X →Igår Kry. Idag Min Doktor – fakturerat för besök som aldrig skett. Hur länge ska det fortsätta? På vems sida står Ulf och Jimmie på – patienternas eller bolagens? Vi måste stoppa detta. Skattepengar ska gå till vård, inte fusk och övervinster. https://www.sverigesradio.se/artikel/min-doktor-fakturerade-for-ej-genomfort-lakarbesok
Visa på X →Avslöjanden om Kry i @sr_ekot är oacceptabla. Ett system där vinst går före behov och där vård riskerar att bli fel. Därför har vi kallat sjukvårdsministern till socialutskottet. Regeringen kan inte blunda för larmen. Skattepengar ska gå till vård – inte till affärsmodeller.
Visa på X →S vill satsa en kvarts miljard på att sätta unga i arbete (via @omni_red) https://omni.se/a/BxMn8g
Visa på X →Det här är vad som händer när marknaden tillåts styra vården: Kry prioriterar friska patienter. Tiden kapas. Vinster maxas. Egna läkare slår larm. Och regeringen tittar på. Det är oansvarigt – och det drabbar de som behöver vård mest. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192494
Visa på X →Regeringens lagförslag har fått allvarlig kritik från Lagrådet dubbelt så ofta under Tidöpartiernas tid vid makten jämfört med tidigare regeringar. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/forskarrapport-regeringen-ignorerar-lagradet-i-hogre-grad-an-sina-foregangare
Visa på X →Ändå fascinerande att finansministern verkligen betonar att reformer och satsningar fullt ut måste finansieras, nästa mandatperiod. För denna period har det visst varit helt okej att inte ta ansvar för ekonomin. Sänkta skatter på lånade pengar är visst ansvarsfullt. #budget #våp


Tidö svek välfärden igen https://via.tt.se/pressmeddelande/4326704/tido-svek-valfarden-igen?publisherId=3235493&lang=sv
Visa på X →Bokslut Kristersson, Åkesson och Svantesson är ingen munter läsning. Fyra förlorade år på viktiga områden som tillväxt, arbetsmarknad och välfärd. #våp26 #budget
Visa på X →Ebba Busch ifrågasätter Jimmie Åkessons kapacitet att bli statsminister. Politiskt är det visst inga problem… https://www.aftonbladet.se/a/5p83yb
Visa på X →https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192890
Visa på X →Detta är verkligen ett fattigdomsbevis för ledarskapet i Moderaterna i Stockholmsregionen.
Visa på X →Barn som behöver vård och trygghet har blivit en marknad. I händerna på oseriösa aktörer förvandlas utsatta barn till kassakor. Det är cyniskt – och måste få ett slut. HVB-marknaden måste rensas upp, detta är inte värdigt ett välfärdsland. #hbvkris https://www.gp.se/ledare/storvinst-pa-vanvard-av-barn-i-hvb-hem.077eaf75-aec8-48b3-891c-b20a6f4c8301
Visa på X →@Anna_Tenje @beckmansasikter Kom igen Anna och var lite glad, du kan få hänga med till Gelka, fira första maj och äta choklad.. (all liknelse i övrigt med R&Rs Rara söta Anna är bara en tillfällighet).
Visa på X →Fyra förlorade år med SD regeringen när det gäller klimatet. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringens-pastaenden-ger-vilseledande-bild-av-utslappen
Visa på X →Läraren som vann budgivningen av Mohamsson reklamerar köpet. Fullt förståeligt. Jag skulle vilja reklamera hela regeringen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L44E6P/vann-musikhjalpen-auktion-med-simona-mohamsson-far-inget-svar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →”Det kommer få konsekvenser – det kan nog hända ganska mycket i väljarkåren”. https://www.etc.se/inrikes/tidigare-m-ministern-jag-vill-inte-se-sd-i-regering
Visa på X →