https://www.expressen.se/noje/artister-i-massprotest-mot-eurovision/ Vissa tar varje chans att angripa Israel, samtidigt har dom inget att säga om Azerbajdzjan. En av världens hårdaste diktaturer, som 2023 genomförde en etnisk rensning av 100k armenier i Artsakh. Om det inte handlar om antisemitism, vad handlar det då om?
Visa på X →420
inlägg
https://www.sverigesradio.se/artikel/c-kraver-marknadshyror-i-nya-lagenheter 2026-2030 riskerar att bli lika kaosartat som 2018-2022. Ett starkt och stabilt Sverige kräver fortsatt högerstyre.
Visa på X →Se hela anförandet på min YouTube. Länk i kommentarerna.
Visa på X →En historia om två bilder. Den första bilden är från förra veckan. Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson talar framför den iranska islamist-diktaturens flagga. Ingen i hennes rödgröna regeringsunderlag har anklagat henne för att vara antisemit, antidemokrat eller terror-sympatisör med anledning av detta. Den andra bilden är från 1996. Tidigare SD-politikern Tina Hallgren Bengtsson håller efter att hon bestämt sig för att lämna SD för nazistpartiet Nationalsocialistisk Front, ett tal framför Nazi-Tysklands flagga. 30 år senare använder svensk vänster fortfarande bilden som ett argument för att SD är extremister och odemokratiska. Så ser det ut när man styrs av klanmentalitet snarare än konsekvent moral. Olika måttstockar används för vi och dom. Den egna sidan har per automatik rätt, och motståndarsidan per automatik fel, alldeles oavsett omständigheter.


Igår morse var jag på plats hos TCO när Hövlighetsmissionen släpptes, en rapport om hur hårdare attityder påverkar samtalsklimat. Vad som visas här på bilden var bland det mest intressanta. Mångkultur är problematiskt, inte för att det finns skillnader inom mat eller musik, utan för att radikalt annorlunda moraliska synsätt och rättsuppfattningar förväntas samexistera inom samma stat.


En självklar låt till spellistan för sommarens alla fester: https://open.spotify.com/track/4dKTzNZNv5j6IOVR1u68tI?si=f183835e3ecf403b


Månadens sista flygbladsutdelning genomförd. Det var den sista för att det helt enkelt är slut på blad att dela. Med 2500 utdelade blad är antagligen april min bästa månad hittills. Målet är att få ut lika många i Maj. Allt som allt har jag delat ut 4700 blad hittills I år. Nyårslöftet att nå 10k innan valdagen borde inte vara några problem.


Det har i vanlig ordning varit en packad vecka för Riksdagsledamoten. Veckan började med det uppmärksammade besöket av den iranska kronprisen av Iran Reza Pahlavi i Riksdagen. I ett framtida demokratiskt Iran ska givetvis Irans folk själva välja sin väg, men det finns definitivt sämre alternativ än Reza Pahlavi till rollen att leda en övergångsregering. Vi hade även andra besök i Riksdagen. Dels den belarusiska fredspristagaren Ales Bjaljatski som berättade om situationen i sitt hemland, dels vår gamla riksdagskollega Carina Ståhl Herrstedt, som berättade om sin nya roll som landets första sverigedemokratiska landshövding. Men likväl som att Riksdagen får besök kan även Riksdagen besöka andra. Tillsammans med resten av Skatteutskottet besökte jag tullen i Norviks hamn. Fick titta närmare på deras skanner, lära mig om deras grupp för giftiga och radioaktiva ämnen, samt hälsa på vapen- och narkotikahunden. Kul, även om den mycket sociala vovven lyckades dregla ner mina kostymbyxor. Annat på dagordningen var en halvdagskonferens med riksdagsgruppen och dubbla möten med Socialförsäkringsutskottet. Väl hemma i Halland hade jag ett möte med styrelsen för Sveriges Bussföretag, som hade sin årliga kongress i Halmstad. Fick tips på lagändringar dom önskar, men också lovord för Tidös arbetslinje, som dom ser gynnar deras rekryteringsarbete. Helgen har sedan ägnats åt flygbladsutdelningar. Många hushåll i Varberg har de senaste dagarna fått påhälsning av mig och andra lokala Sverigevänner. Slutligen har jag skickat in en ny insändare (se separat inlägg), och nått 7000 följare här på Facebook. Imorgon bär det av till Stockholm för en ny vecka.
Visa på X →Vänstern skyller gärna brottslighet på utanförskap och socioekonomiska faktorer. Men låt oss vara ärliga: Ingen gör något sådant här för att pappa är lågavlönad eller för att det är för långt till närmaste fritidsgård. Det beror på en total avsaknad av sund moral och medkänsla med sina medmänniskor. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/atalet-17-aring-straffvaldtog-flicka/
Visa på X →Tidö stoppar terroristerna
Visa på X →Har tittat igenom Säpos senaste sammanställning om om hoten mot Sverige. Medan hot och påverkan från fientliga stater är ett fortsatt stort problem, ser det tvärtom allt bättre ut när det gäller den våldsbejakande extremismen. Säpo har blivit bättre på att motverka den och hindra extremisterna från att genomföra attentat. De pengar som Tidö tillfört Säpo har uppenbarligen gjort nytta.


Nu i veckan är det 4 år sedan Korankravallerna 2022. 4 år sedan hundratals blodtörstiga islamister löpte amok, skadade 300 poliser, och stal eller förstörde flera polisfordon. Detta är inget avslutat kapitel. De flesta av dessa banditer finns sannolikt kvar i landet.


Känns stabilt. 😁


@TobiasBaudin Jösses, vilken struntprat. I Bryssel har SD röstat mest Rysslandskritiskt av alla svenska partier. S är näst sämst, bara slagna av V.
Visa på X →Hårdare tag mot de kriminella
Visa på X →Med risk för att vara tjatig så var jag bara tvungen att posta en bild till om svensk vänsters bisarra reaktioner på det ungerska valet.


Följande insändare har skickats till de halländska lokaltidningarna: BLÅGUL ENTRECOTE ELLER RÖDGRÖN SÖRJA? 13 april så presenterade finansministern regeringens och sverigedemokraternas vårbudget. Den innehåller satsningar för att hålla nere el- och bränslepriser, åtgärder mot ofrivillig barnlöshet och bidrag för bygdegårdar och apotek på landsbygden bland annat. Trots lågkonjunktur lyckas Tidö göra viktiga satsningar och prioriteringar för en långsiktig god ekonomisk utveckling. När vi tog över efter Socialdemokraterna var inflationen över 10 % och tillväxten en av de sämsta i EU. Tack vare Tidö är inflationen nu under 2 % och vår tillväxt matchar övriga Europa. Detta samtidigt som vi gjort det billigare att handla mat och tanka bilen, samt sett till att alla som arbetar eller har pension får behålla mer av sina pengar varje månad. Och samtidigt som Sverige fortfarande får toppbetyg i den globala kreditvärdigheten. Detta bådar gott för fortsatt tillväxt och lägre arbetslöshet i en nära framtid. Antagligen hade vi redan varit där om det inte varit för Trumps tullkrig och det pågående Iran-kriget och blockaden av Hormuz. Tidö-partierna har en gemensam plan och en gemensam vision hur vi ska tackla Sveriges utmaningar och bygga Sverige starkare och rikare. Detta ska ställas i kontrast till den rödgröna oppositionen som absolut inte har någon gemensam plan, utan vill drastiskt olika saker med Sveriges finanser. Exakt hur deras gemensamma budget skulle tänkas se ut vet vi inte, men vi kan få en fingervisning av hur det såg ut under Januariavtalet 2020-2021. S/MP-regeringen behövde stöd från C och L för att kunna sitta kvar vid makten och lovade stora satsningar på deras hjärtefrågor i utbyte mot röster, satsningar som finansierades med stora lån. Att ta lån för att finansiera satsningar behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, det kan vara rättfärdigat för att satsa sig ur en lågkonjunktur. Men här handlade det alltså om att köpa sig stöd och låta fyra olika partier få igenom sina respektive vallöften utan att det fanns någon faktiskt plan, mer än att till varje pris säkra regeringsmakten. Skillnaden mellan å ena sidan Tidö och å andra sidan vad vi såg innan, och kan väntas få se igen om S ska bilda regering kan illustreras genom att jämföra två måltider. Tidös budget är en saftig bit entrecote, med klyftpotatis och rödvinssås. Det finns en plan bakom rätten, alla smaker passar bra ihop, och blir en utsökt helhet. En framtida rödgrön budget riskerar å andra sidan att bli en sörjig gryta där fyra olika kockar ska ha i just sina ingredienser, utan hänsyn till varandra. Där blodkorv och inlagd sill blandas ner med geléhallon och vispad grädde. Vill du att du och din familj ska äta blågul entrecote eller rödgrön sörja efter valet? Erik Hellsborn (SD) Riksdagsledamot


@johanssonmorgan @omni_red Enligt svenska sosse-mått borde rimligtvis Magyar räknas som högerextrem. Men du gillar honom?
Visa på X →https://www.svd.se/a/43OmbR/rostningen-over-nu-vantar-drama-i-ungern Grattis Ungern. Magyar är likt Obran konservativ och förespråkar en strikt migrationspolitik. Men till skillnad från Orban är han inte Putins nickedocka. Detta betyder inte bara ett starkare och mer enat EU, det betyder också en starkare och mer enad konservativ rörelse inom EU.
Visa på X →@suzildus Jösses. Sossen har ägnat så mycket tid åt att svartmåla SD att hon börjar tro på sina egna skräckhistorier.
Visa på X →Den gångna veckan har varit en så kallad plenifri vecka. Vilket betyder att det inte är några möten i Riksdagen, utan vi ledamöter ska vara på aktiviteter i våra hemregioner. Jag har hunnit med styrelsemöte och valplaneringsmöte med SD Varberg, utöver en digital dragning med finansministern gällande vårbudgeten. Även utåtriktade aktiviteter har hunnits med. På lördagen stod jag och partivännerna på Varbergs torg och pratade med väljarna. Och jag själv har delat ut 1500 flygblad direkt till hushållen. Ihop med mina lokala partivännerna satsar vi på att få ut 15 000 flygblad under April, och ytterligare 15 000 under maj. Ihop med att annonseringen nu börjat gå på de digitala skyltarna på tågstationen och att den första annonsen i Varbergs tidning kommer nu i veckan, så känns det verkligen som att valrörelsen nu är igång. Imorgon bitti bär det av till Stockholm igen, för en ny intensiv vecka i rikets tjänst.

@strandhall Hej Annika. Sedan månadsskiftet har jag noterat en tydlig ökning av arga sosse-kommentarer på mina inlägg, både på Facebook och YouTube. Är detta en ren tillfällighet eller aktiverade arbetarrörelsen en avlönad trollarme 1 april?
Visa på X →Sluta skylla era sosse-misslyckanden på oss.
Visa på X →@FetGrisso Gå och lägg dig.

Den här veckan i politiken: - Två insändare inskickade till de halländska tidningarna. Läs dem i separata inlägg. - Möte mellan halländska riksdagsledamöter och energisektorn. Diskussioner om ny kärnkraft vid Ringhals. - Gruppmöte, och utskottsmöte med Skatteutskottet. - Seminarium om kompetensförsörjning i Norra Sverige. - Lunchmöte med Taiwans ambassadör Phoebe Yeh. Diskussioner om fortsatta samarbeten mellan våra två länder (Bild). En glad Påsk tillönskas alla Sverigevänner, Tidö-kollegor och meningsmotståndare.
