Regeringen går från klarhet till klarhet och häller pengar över vägnätet och svältföder järnvägen. Oansvarigt utan dess like. https://www.dn.se/ekonomi/vagarna-vinnare-nar-1-171-miljarder-oronmarks-till-trafiken/
Visa på X →Daniel Helldén
Miljöpartiet
@helldendaniel.bsky.social (Bluesky)@danielhellden@mastodon.nu (Mastodon)@DanielHellden (X)488
inlägg
Regeringens svältföder nödvändiga järnvägslinjer. Svårt slag för glesbygden, inte minst norra Sverige. https://www.dn.se/ekonomi/nodstopp-hotar-tag-och-bussar-i-glesbygd-statens-medel-begransade/
Visa på X →@priffe Om så vore vad har det att göra med Sveriges elförsörjning att göra och den svenska regeringens sätt att ställa till det?
Visa på X →@TigerLilja_ Tack för inlägget.
Visa på X →@MC_Polis Om vi ställde till det borde det vara samma priser nu med tanke på att regeringen inte gör något för att öka elproduktionen.
Visa på X →@LindaHellstrm1 Fin myt.
Visa på X →Till skillnad från regeringen erbjuder miljöpartiet en energipolitik för att ge svenska folket billig el. En politik för att öka den hållbara elproduktionen, ersätta fossila bränslen och klara klimatomställningen. https://www.dn.se/debatt/svenska-folket-fortjanar-att-fa-billig-el-i-dag/
Visa på X →@BirgittaHunzik1 Känns det bättre om de byggs i trä?
Visa på X →@JoseBlom5 Så vitt jag kan se uppskattar stockholmarna de förändringar som jag gjorde. Så jag förstår inte vad du får efter.
Visa på X →@69Robban Vad är det svar på?
Visa på X →Den som inte har koll är Ebba Busch. Som av ren skär ideologi vägrar låta vind till havs bli del av Sveriges energiproduktion. Svenska kraftnät har redan tagit in pengar som kan användas till anslutning för Kriegers flak. Men de får inte använda dem. https://www.dn.se/ekonomi/ebba-busch-om-vattenfall-de-har-inte-koll-pa-sina-grejer/
Visa på X →Regeringens budget är ett siffertrixande svek. Regeringen klarar inte av klimat- och naturkrisen, ger mer till de som har mest och låter välfärden gå på knäna. Det här är inte en budget som löser samhällsproblemen vi står inför. https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-regeringen-glider-vidare-pa-miljopartiets-klimatsucce/
Visa på X →@viktorbk Tack Viktor!
Visa på X →@gXxxxxxxxxxx Ska de ner mitt i stan?
Visa på X →@thinkingness9 Swedavia uttrycker att detta är en naturlig utveckling.
Visa på X →@viktorbk Ja det håller sannolikt än! Sprid gärna.
Visa på X →Nu så! Brommas nedläggning har bara varit en tidsfråga. Redan 2021 uttryckte BRA att det bästa vore att flytta allt flyg till Arlanda. För att få ett fungerande inrikesflyg. Nu är vi där. På tiden. https://www.svd.se/a/eM5dXl/bra-borjar-flyga-at-sas?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Halvvägs genom mandatperioden är det tydligt att regeringen saknar en plan för klimatet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Vz4gk4/mp-hart-arbete-att-stada-uppregeringens-klimathaveri?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Man kan sammanfatta kritiken mot Busch kärnkraft med ordet planekonomi. Energimarknad, teknikutveckling, marknadsdynamik o inte minst innovationsbenägenhet satt ur spel. En framtid intecknad som om tiden stod still. Ja vad visste vi om framtiden 1975?! https://www.svd.se/a/0Vv6o2/pontus-braunerhjelm-karnkraftsforslaget-gar-alltfor-langt?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@Ledarred Noterar att du inte verkar bry dig ett dig om klimatet.
Visa på X →@DavidLindmark3 https://www.regeringen.se/contentassets/2987dca28eba449884cd84daf98f9110/naturvardsverket.pdf
Visa på X →@Konservatist Utan fungerande klimat.
Visa på X →@KatarinaHed Översittare?! Det var ett nytt epitet. Läs här: https://www.regeringen.se/contentassets/2987dca28eba449884cd84daf98f9110/naturvardsverket.pdf
Visa på X →@APUS89370183 För det första ladd vi inte med några kk-verk. För det andra är det intresse produktion som behövs. Den ströp regeringen drastiskt med sina beslut. Precis som med elbilsövergången som de gjort allt för att bromsa.
Visa på X →@Wulf16482071 Återigen, du påstår lösryckta saker - men det enda som lyser igenom är att klimatfrågan inte är ett problem. För om det vore skulle du inte påstå dessa saker. Och klimatskeptisismen gör mig djupt bekymrad.
Visa på X →