Det är bra att Socialdemokraterna har ändrat uppfattning och nu vill stå upp för den svenska arbetsmarknadsmodellen, men det är i senaste laget..
Visa på X →447
inlägg
Varför dröjde s så länge och varför krokar de hellre arm med sd än med v? https://www.svd.se/a/zE43bK/s-och-sd-vill-ta-strid-mot-eu-s-minimilon
Visa på X →Redan i december uppmanade (v) regeringen att ta strid mot eu:s minimilöner och kroka arm med Danmark för väcka ogiltighetstalan. Då var (s) inte intresserade, men nu, dagen innan tidsfristen går ut, gör de gemensamt utspel med (sd) https://www.altinget.se/arbetsmarknad/artikel/kommer-ulf-kristersson-att-lagga-sig-platt-for-eu
Visa på X →Det går bra för dom rika!
Visa på X →Vänsterpartiet tycker att den Sverige ska göra som Danmark och lämna in en ogiltighetstalan mot EUs direktiv om minimilöner. Parterna tycker att Sverige åtminstone ska intervenera i målet. Vad tycker s ? https://www.altinget.se/artikel/regeringen-maaste-gora-gemensam-sak-med-danmark-och-stoppa-minimilonedirektivet
Visa på X →@malin_ahlstr0m @asa_pia @SwedishPM @sdriks Ekonomi (från klassisk grekiska oikos, "hus" och nomos, "lag") är läran om hushållande med begränsade resurser i ett tillstånd av knapphet.
Visa på X →Sverige och Danmark röstade nej och den nyvalda danska regeringen avser att ”anlægge et annullationssøgsmål om EU’s mindstelønsdirektiv”, det vill säga väcka en ogiltighetstalan. Den danska regeringen tänker således ta strid för den danska arbetsmarknadsmodellen.
Visa på X →En enig riksdag har slagit fast att direktivet om minimilöner strider mot subsidiaritetsprincipen. Kommer regeringen stå upp för den svenska arbetsmarknadsmodellen eller lägga dig platt för EU? https://www.altinget.se/arbetsmarknad/artikel/kommer-ulf-kristersson-att-lagga-sig-platt-for-eu @Pau_Brandberg @JohanPehrson
Visa på X →@RMortvik @hpvnilsson https://www.arbetsvarlden.se/nya-regeringen-vill-andra-omstallningsstodet/
Visa på X →Regeringen: hoppla, ojdå, men du, vi lägger ner miljödepartementet, funkar det? Räcker det eller är det nåt mer vi borde göra?

@annaherdy Tänk va många roliga debatter jag kan ha med honom! 😁
Visa på X →”Man säger en sak innan valet och en annan sak efter valet” säger Pehrson och hjälper till att öka politikerförakt och misstro.
Visa på X →@annaherdy Och inget om pensionerna?
Visa på X →M, kd och L bildar regering för att genomföra SDpolitik rakt av. Eller ”lite sött och lite salt” som Pehrson sa 5 gånger.
Visa på X →En stor nyhet idag är tydligen att en frikyrka ska viga samkönade par. Varför ska vigslar öht ske i kyrkor/synagogor/moskéer? Borde inte alla vigslar vara borgerliga, så kan folk ha vilka ceremonier de vill var de vill sen?
Visa på X →@sr_ekot Så fel rubrik, lägger fokus på offret. Det ska såklart stå ”sajt hjälper män att sexuellt utnyttja barn”.
Visa på X →Rubriken ska ju givetvis vara ”män utnyttjar barn”. Gör om och gör rätt @sr_ekot @SR_Kaliber

Fantastisk tråd! Läs! 👇
Visa på X →@gunnarssonhanna Men i kyrkan får bara kvinnor ha huvudbonad på sig. I församlingen alltså. Påven får ha hur många lustiga hattar som helst.
Visa på X →Ett tecken på att jag borde resa upp ur kökssoffan och sluta lyssna på P1 är när dom kör samma dokumentär två gånger i rad.
Visa på X →@GustaveLund Nä. Och tyvärr var ”en traktor” det första jag kom att tänka på 😬

Sen kraftiga höjningen är typ 100 spänn. Men den stora behållningen är att läsa alla kommentarer från dom som ”drabbas” - dom tycker nämligen att det är ganska lite.
Visa på X →🤷♀️
Visa på X →@KarlssonMax Strykekram!
Visa på X →@aliesbati Valrörelsen gillar dig!
Visa på X →