@TamlinMP Sant, some habits die hard. :)
Visa på X →209
inlägg
@handklaver både ja och nej. Stor skillnad på kommun o stat. Vi gör mkt bra saker. Referens: läs fr s10 dock 2015 http://www.vasteras.se/download/18.1dc82af414bc5e5cb717f9/1425030436027/Budget+2015+f%C3%B6r+grundskolen%C3%A4mnden.pdf
Visa på X →Teljebäck (S) säger att det inte handlar om pengar. Han vet väl om att vi nu har en budgetdebatt? Alltså ekonomi. Alltså pengar.. #021pol
Visa på X →Idag har jag myst med får på jobbet. Bästa jobbdagen!!… https://www.instagram.com/p/BGcRzpTTX3TxAFTEPXNQ2E2mb0MKy7vuw9esdc0/
Visa på X →Kan informera att det finns massor med forskning o mycket finns att tillgå på skolverkets hemsida. Så genusresurscenter - fel prio. #021pol
Visa på X →Dåligt beslut. Som Stergel själv råkade uttrycka det särbehandling. Tre föreningar till kämpar mot konkurs. https://x.com/p4vastmanland/status/737910193577730048
Visa på X →Ironi när S i #pldebatt säger att skolor inte ska gå med vinst. Kommunala Rudbeck i Västerås tvingas gå med 3,5 milj vinst. S-styrd kommun.
Visa på X →Ställde en interpellation till Teljebäck om att hur Västerås ska möta en äldre och friskare befolkning. #021pol


Men det är klart att det tar längre tid att lära sig ett nytt språk som vuxen än som barn. #021pol
Visa på X →@MarkusLindgren @amandaagestav jag blir så upprörd! Kan vara lite färgad att jag nyss läst en kurs på MdH om det här... Hehe
Visa på X →Hoppas @amandaagestav förklarar på ett bra sätt på hur det faktiskt fungerar i förskolan. SD verkar inte veta hur förskolan fungerar #021pol
Visa på X →@thereselindgren fortsätt göra din grej. Det är ju det vi alla som följer din kanal gillar. Du är en grym förebild för många!
Visa på X →"Två giganter inom #damhandboll" #smfinal där @VasterasIrsta möter Skuru
Visa på X →Det är tunga röda siffror för verksamheternas ekonomi. Oroväckande utveckling! #021pol
Visa på X →@MagnusAgestav jaha, KD verkar jobba ganska hårt med att skuldsätta stan. Bra att veta. Tråkigt för oss. (För att använda din argum.teknik)
Visa på X →Äntligen blev min m.fl. motion bifallen! #021pol https://x.com/mvasteras/status/710541974336577537
Visa på X →@MagnusAgestav jag har då inte varit uppe i just den debatten men kul att du kollar på KF! Argument: se bild.


Vi har ingen kontorskris men vi har en bostadsbrist. Mycket märkligt att Mimer ska bygga kontor istället för fler bostäder. #021pol
Visa på X →Svidande kritik till S-styret från vår Irene Hagström (m). #021pol


S-styret leker riskkapitalist #021pol https://carolinehogstrom.wordpress.com/2016/03/16/s-styret-leker-riskkapitalist-021pol/
Visa på X →❤️ smälter: Pojke 4 år när jag ska gå hem för dagen: Ja tycker du borde vara hemma nu. (Syftar på fsk) Då behöver du aldrig gå ifrån mig.
Visa på X →Är student för en dag och saknar spontant tiden av chill. Rast på förmiddagen, eftermiddagen och lunchen. Istället för vardagens 30min..
Visa på X →Kommunerna måste trycka på och prioritera frågan om barngruppernas storlek i förskolan. Sätt det på kartan på lokal nivå. #021pol
Visa på X →Ironi när Fridolin (MP) står och trycker på om att minska barngrupperna när samma parti på kommunal nivå skippar sådana satsningar.. #021pol
Visa på X →Ytterst problematiskt att S-styret höjer arvodena för sig själva. Går emot praxis och tidigare överenskommelse. #021pol
Visa på X →