De 3 åtgärder jag presenterade som ett första steg: - införa externa examinatorer - 1000kr mer i elevpeng direkt till skolorna - utöka undervisningstid särskilt för de yngre eleverna
Visa på X →209
inlägg
Nästa inlägg i debatten kommer handla om vilka åtgärder jag förslår när majoriteten verkar stå handfallen. #021pol
Visa på X →Var precis uppe i talarstolen och kräver åtgärder efter rakningen 259 av 290 i Bästa skolkommun #021pol
Visa på X →Kvällens viktigaste fråga. När åt egentligen Teljebäck tårta? #021pol
Visa på X →Västerås tappar till plats 259 i Bästa skolkommun. M ställer fråga till majoriteten. #021pol http://carolinehogstrom.se/2017/10/05/vasteras-fortsatter-tappa-i-basta-skolkommun-2017-021pol/

När regeringen släpper höstbudget så behöver man gå på match och skrika ur sin frustration.

Nominerad till Guldäpplet 2017 https://carolinehogstrom.wordpress.com/2017/09/07/nominerad-till-guldapplet-2017/
Visa på X →Vi måste diskutera med politik och mindre person. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/olyckligt-att-man-gar-ut-offentligt?cmpid=del:tw:20170823:olyckligt-att-man-gar-ut-offentligt:nyh:lp via @svtnyheter
Visa på X →Socialdemokraterna i Västerås svajar på trygghetsfrågan och har inga lösningar för hur vi motverkar den ökande otryggheten. #021pol
Visa på X →Apropå monopolpengar i budgetdebatten. Det var alltså Anders Teljebäck(S) som använde sig av fiktiva intäkter som ordförande i UAN. #021pol

@handklaver De brukar köra liknade motioner i flera kommuner. Det finns moraliska argument men det skulle oxå leda till mer byråkrati och administration
Visa på X →@barkskog @annaromlid Varsågod! http://vasteras.se/download/18.4288dfad15b8c2e7274bcb/1493359886288/27+-+Motion+från+%28V%29+om+bostäder+för+idrotten.pdf
Visa på X →Vänstern stödde precis vårt återremissyrkande. De vill se ett annat resultat än oss men oavsett är rapporten inte tillräcklig. #021pol
Visa på X →Personligen tror jag att detta är fel väg att gå. Vi bör inte ur både arbetsmiljösynvinkel och barnens arbetsmiljö utöka tiderna. #021pol
Visa på X →Debatt om en vistelsetiderna för arb.lösa och föräldralediga i förskola och fritidshemmet. Moderaterna yrkade återremiss. #021pol
Visa på X →Just nu i KF behandlas Irene Hagströms motion om att uppkalla gata eller torg efter Erling Persson. Kul att det blir av! #021pol
Visa på X →@MarkusLindgren Damn you autocorrect så att säga 😂
Visa på X →Kommunfullmäktige eftermiddag/kväll https://carolinehogstrom.wordpress.com/2017/04/06/kommunfullmaktige-eftermiddagkvall


@amandaagestav Massor. Massor. MASSOR. Kom förbi högerbänken så bjuder jag ;)
Visa på X →Kom igen nu KF. Var lite modiga! Rösta bifall till motionen att införa flexibelt nattstopp. #021pol
Visa på X →Ibland alltså mina kära vänner. Så tänker man. Jahapp. Nu går vi vidare.
Visa på X →Debatt i KF om skolan och framförallt det stora tapp vi gör i SKLs ranking. Det som behövs är fokus på kunskap och gott ledarskap. #021pol
Visa på X →Saker som gör mig mindre glad med #melfest är när de sätter de två västeråsarna mot varandra. #021pol #andrachansen
Visa på X →Problematiskt när man skjuter problemen ifrån sig och till någon annan. Då kan det inte heller bli bättre. #021pol
Visa på X →Agree. SÅ KALLT. FUnderar på att ha på mig mina vantar... https://x.com/ELundkvist/status/819580601716117505
Visa på X →