@P3rBertilsson @kdriks Ja, varför ska inte alla 349 folkvalda ledamöter rösta när det är riksdagen som skriver fram lagen och inte regeringen? M och L väckte frågan i riksdagen eftersom regeringen inte var enig. KD vill inte se denna lag gå igenom. Vad är det du vill att vi ska tänka färdigt om?
Visa på X →400
inlägg
Vi kristdemokrater vill inte sänka åldersgränsen till 16 år för att byta juridiskt kön. Inte heller att ta bort kravet om att könsdysforidiagnos tas bort inför ett juridiskt könsbyte. Detta är just nu vad som är pågång att bli ny lag. Läs ⬇️ @kdriks https://www.aftonbladet.se/debatt/a/JQK71R/kd-hjalp-oss-att-stoppa-konsbyteslagen-s?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Statskontorets har hittat 25 okända myndigheter. Detta upptäcks när regeringen uppdrar att se över myndigheter och hur vi kan få en mer effektiv myndighetsstruktur. Hur är det ens möjligt att hela 25 myndigheter flugit under radarn😳 @kdriks https://www.expressen.se/nyheter/sverige/regeringens-upptackt--25-okanda-myndigheter/
Visa på X →Helt riktigt - lyssna på Sunaks tal utanför 10 Downing Street. Demokratin behöver försvaras!
Visa på X →@ErikSlottner Mycket bra! Du måste vara regeringens mest borgerliga minister - heja!
Visa på X →Äntligen! Regeringen med @ErikSlottner i spetsen har idag presenterar ett mycket välkommet initiativ - KD har länge drivit att sociala avgifter ska redovisas på lönebeskedet. Detta måste synliggöras. Regeringen levererar! https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/02/utredning-om-hur-socialavgifter-pa-lonespecifikationer-kan-bli-mer-transparenta/
Visa på X →@alicemedce Mycket bra insats ikväll - tydligt och rakt!
Visa på X →Tydligt och rakt av @alicemedce könskvotering i bolagsstyrelser är inget för EU att besluta om. Väl talat! @kdriks
Visa på X →På förekommen anledning.

Varmt välkommen till partiet! @alicemedce Du har mitt fulla förtroende som vår toppkandidat i EU-valet! @kdriks

Dags för S att ge långsiktigt besked om kärnkraften! @kdriks https://www.di.se/ditv/nyheter/busch-valkomnar-storbolagens-karnkraftbesked-nu-vantar-vi-pa-s/
Visa på X →Grattis Sverige och grattis @CarlBerglof - idag utsedd av regeringen till nationell kärnkraftssamordnare i Sverige! Mycket bra beslut!

Sverige ingår samarbetsavtal med ett 20-tal länder om att tredubbla kärnkraften till 2050. Denna regeringen levererar och jobbar aktivt med klimatfrågan! @COP28_UAE @kdriks https://omni.se/a/9z73jp
Visa på X →Mycket bra besked från @BuschEbba om att regeringen går fram med förslaget att hela familjer ska kunna flytta till en bättre plats om barnen fastnat i gängkriminalitetens våld.
Visa på X →Mycket bra!
Visa på X →Det handlar om värderingar - bra @BuschEbba
Visa på X →Vi måste frysa biståndet till Palestina omedelbart! Vi står på Israels sida 🇮🇱@kdriks
Visa på X →Riksrevisionen riktar skarp och befogad kritik. Senfärdigt agerande, kortsiktighet och dåliga konsekvensanalyser är de största bristerna. Tack och lov att denna regering tar elsystemet på allvar! @kdriks https://www.riksrevisionen.se/om-riksrevisionen/kommunikation-och-media/nyhetsarkiv/2023-09-19-otillrackliga-statliga-atgarder-for-ett-effektivt-elsystem.html
Visa på X →Ser med intresse fram emot att läsa rapporten.
Visa på X →Personer som lider av könsdysfori ska få det stöd de behöver. Vi vänder oss emot idén att juridiskt kön är något som alla fritt ska kunna välja och byta, trots att man inte har diagnostiserats med könsdysfori. @kdriks https://www.svd.se/a/XbQ9go/kd-darfor-sager-vi-nej-till-ny-lag-om-konsbyte
Visa på X →Vi gick till val på att sänka skatten och reduktionsplikten på drivmedel. Sverige straffar företagare, bönder och alla som jobbar för att livspusslet ska gå ihop. Nu gör vi det enda rätta, sänker skatten på bensin och diesel - hela Sverige ska fungera! Heja dig @BuschEbba @kdriks
Visa på X →Äntligen!! Utan företag har vi ingen välfärd! @kdriks https://www.gp.se/debatt/nu-l%C3%A4ttar-vi-p%C3%A5-regelb%C3%B6rdan-och-g%C3%B6r-det-enklare-f%C3%B6r-f%C3%B6retagen-1.109170769
Visa på X →Tack - mitt i prick 🎯 Tack och lov att vi nu har en regering som lägger om hela energipolitiken, inte en dag för tidigt. @kdriks https://www.di.se/debatt/debatt-sveriges-elsystem-misshandlas/
Visa på X →Missen som gjordes vid pensionsförändringarna drabbade 57:orna oerhört. Denna regering tar sitt ansvar och rättar till detta. Rakryggat och snyggt! @kdriks https://www.aftonbladet.se/debatt/a/LlG7wx/tidopartierna-57-orna-kompenseras-for-skattemissen
Visa på X →Tydligt och rakt! Vi står upp för våra medborgare, vi värnar vår yttrandefrihet och tummar inte på demokratin. Tack @BuschEbba
Visa på X →