Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Björn Wiechel

Socialdemokraterna

@Bjorn_Wiechel (X)

121

inlägg

Visar hur dålig tillväxtpolitik regeringen har. Satsningar på välfärd driver inte inflation. Däremot är det bra för tillväxt. Och för att bryta nyrekryteringen. Sverige har pga regeringen usel tillväxt och allt yngre barn som dras in i gängvåldet.

Visa på X

”Vår politik är bra för alla, inte bara för de mest välbärgade. Det går att prioritera på ett annat sätt än vad SD och regeringen gör, det har vi visat. Det skriver Björn Wiechel (S) i ett svar.” Skriver i Folkbladet

Visa på X

SD-regeringen bränner miljarder på en extremt dyr skattebonus för en ytterst liten och rik del av Sveriges befolkning. Det går ut över tillväxten och välfärden. Vanliga löntagare får betala. Men inte minst är SD-regeringens politik direkt norrlandsfientlig. Det skriver jag i VK.

Visa på X

Det är på riktigt bekymmersamt att SD-regeringen struntar i tillväxten. Deras dogmer att sänka skatterna för rika får betalas av vanliga löntagares plånböcker och välfärd. Sverige behöver bygga tillväxt nu!

Visa på X

Åkessons hantering av umgänget med gängtoppen är oseriöst. I ljuset av oviljan att bryta nyrekryteringen och komma åt också maffiatopparna, oavsett vilka de är. Men sen allt förminskande och slingrande. Visste han men brydde sig inte, eller visste han inte? Har han ingen koll?

Visa på X

SD-regeringens prioriteringar. Samtidigt som de tvingar sjukvården att skära ner och nyrekryteringen till gängen kryper allt längre ner i åldrarna. Så här sliter de isär Sverige.

Visa på X

Läser om bro över kvarken i DN. Kul att det uppmärksammas! Men till och med finnarna har alltså noterat hur kass den svenska regeringen är för norra Sverige och landets industri och ekonomi. Vi i norr har inte bara geografin emot oss, även högerpolitiken. Gäller att kämpa dubbelt

Visa på X

Idag röstar jag på Socialdemokraterna! För sammanhållning, inte splittring. För att Europa ska kunna värna säkerhet, frihet och demokrati!

Visa på X

”Paradigmskiftet” sker ju helt uppenbart inte med SD-regeringen 2023. Utan med S-regeringen 2015/16. Dock kan M under Reinfeldt sägas ha gjort ett ”paradigmskifte” när de avreglerade och ökade invandringen fram till 2015. Som S sen ”återställde”.

Visa på X

Moderaterna tycks störas mer av det faktum att det var @magdandersson som samlade Sverige och tog oss in i Nato, än vad de gläds åt att vi kom med. Trist. Men åter ett exempel på Anderssons större och bättre ledarskap. #svpol

Visa på X

Högern har näringslivets propagandapengar. Undergräver oberoende media. Attackerar motståndares finansiering. Mosar fri folkbildning, fack och civilsamhälle. Avlönar regeringsanställda att göra ner opposition. Allt för en oinskränkt makt över samhälle och samtale. Extrem slagsida

Visa på X

Detta är verkligen något oerhört. Och på detta krisen i välfärden, som bara har börjat.

Visa på X

Kristersson varnar för krig. Beredskapen måste upp. Så vad gör regeringen? Jo: tvingar fram en sjukvårdskris, monterar ner civilsamhället och saknar finansieringsplan för försvaret. Hävdar sen att Sverige blir ”friare” av deras skattesänkningar och drömmer om fler.

Visa på X