Nej SD-regeringen har verkligen inte satsat eller skjutit till pengar till mindre barngrupper! https://loblog.lo.se/2026/03/nej-staten-har-inte-skjutit-till-nya-pengar-for-minskade-barngrupper/?fbclid=IwZnRzaAQbd29leHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEepJWvqGCzyWHBCNO0-IMlu_ZnPChjY8h0Z6kWb5Wc6gBPOjsi3T7WIDrc_GM_aem_QR1SpOlXh8M4-dAtxyx5Iw
Visa på X →Åsa Westlund
Socialdemokraterna
@asawestlund.bsky.social (Bluesky)@AsaWestlund@respublicae.eu (Mastodon)@AsaWestlund (X)2192
inlägg
Stort önskemål inför nästa års Mello: Byt manusförfattare.
Visa på X →Det är så sjukt att sd-regeringen fortsätter tro att de kan tygla vinstintresset i skolan. Läs @johanenfeldt ! https://tinyurl.com/3vp5fyn2
Visa på X →@SvDledare @ToveLifvendahl Den här texten har inte åldrats väl om man säger så.
Visa på X →Dags för SD-regeringen att lyssna på barnmorskorna istället för chat gpt? Pinsamt hur sd-styret i landet och Skåne försökt kriga mot Magda och S istället för att ta ansvar för den ovärdiga situationen på bb i Skåne som deras politik resulterat i. https://www.sverigesradio.se/artikel/bb-chefen-tvarvander-personalen-hade-ratt-om-tvattlappar
Visa på X →”På min sida är vi överens” eller hur var det nu Kristersson brukade säga? https://www.tv4.se/artikel/1gNijX9jEYu09QnvQMPuOO/storbrak-om-klimatet-de-har-noll-trovaerdighet
Visa på X →Eleverna får inte den undervisning de har rätt till. Ägarnas krav på vinst gick före vikarier.
Visa på X →Verkligen!
Visa på X →Jämförelsepriser i veterinärvården är ett steg på vägen och ngt S krävt länge! Men regeringens egen myndighet pekar på att det inte kommer pressa priserna tillräckligt. Pga 1. brist på alternativ för konsumenterna. 2. djurägarnas utsatta ställning. -> https://www.konkurrensverket.se/informationsmaterial/rapportlista/atgarder-for-att-forbattra-pristransparensen-inom-djursjukvarden/
Visa på X →Kkv: Veterinärpriserna har rusat sedan 2020. Föreslår jämförelsepriser men är oxå tydliga med att det inte kommer pressa priserna så mkt. S vill ge därför ge kkv muskler att agera mot icke fungerande marknader och utreda tariffpriser. https://www.konkurrensverket.se/informationsmaterial/rapportlista/atgarder-for-att-forbattra-pristransparensen-inom-djursjukvarden/
Visa på X →Glad att avgörande batteriproduktion nu kan komma igång igen i Skellefteå. Gläds med alla som kan börja gå till jobbet! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/lytens-kop-av-northvolt-i-skelleftea-klart
Visa på X →@ChristinaSpjut @lundhsammeli Du tycker alltså inte att regeringspartierna ska följa de vallöften de gav.
Visa på X →Också otroligt att Klimatministern försökt skryta om att hon (efter 9 mån övertalning) övertygat SD att ställa sig bakom klimatmålen. Idag visade det sig att det tvärtom var SD som fått igenom att regeringen ska överge mål. Otroligt fiasko.
Visa på X →Dessutom - samtliga tre partier i regeringen lovade klara klimatmålen. Det enda parti som inte velat detta är SD. Alltså tydligt att det -återigen - är SD som fått bestämma.
Visa på X →Regeringen borde skämmas. Det här är ett kvitto på deras fiasko till klimatpolitik. De lovade svenska folket att klara klimatmålen, men har tvärtemot fört en politik som kraftigt ökat utsläppen och riskerar svensk fordonsindustris konkurrenskraft. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/vill-overge-omstritt-klimatmal-och-infora-ett-annat
Visa på X →Noterar att högermän här inte är upprörda över att vården brister för nyförlösta kvinnor i Tidö styrda Skåne. Istället är d upprörda över att vi är några som uppmärksammar detta ovärdiga. I nästa sekund kommer de väl undra varför kvinnor inte vill rösta på dem….
Visa på X →Plågsamt att lyssna på Pourmokhtari i Lördagsintervjun. Klimatutsläppen har ökat. Klimatpolitiken är mindre effektiv än någonsin. Elektrifieringstakten har bromsat in kraftigt. SD-regeringen lämnar en rejäl springnota efter sig i klimatpolitiken. Och i finanspolitiken.
Visa på X →Hur går det med elprisstödet? De höjda effektavgifterna? Ny elproduktion som blir klar i närtid inte om 15 år? Förstår att Busch hellre pratar om annat.
Visa på X →Det här är faktiskt helt ovärdigt Sverige. SD-regeringen skar ned på förlossningsvården och tydligen har samma partier på regional nivå i Skåne inte lyckats parera nedskärningarna. https://www.dn.se/debatt/pa-vart-bb-torkar-vi-ditt-barn-med-det-strava-pappret/
Visa på X →Nu får det vara slut med den slappa finanspolitiken. ”Jag skulle från dag ett ha drivit en helt annan konjunkturpolitik så vi inte hamnat i det här läget med massarbetslöshet och låg tillväxt.” https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OkrKO1/s-inga-ofinansierade-forslag-i-varbudgeten?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@asimonkarlsson @RPourmokhtari Men snälla, det går inte tolka mitt inlägg så överhuvudtaget. Jag är otroligt glad över att hon har möjlighet att vara föräldraledig och har lagt förslag om att förbättra möjligheten för fler politiker att vara det. Önskar dig Romina en fin föräldraledighet.!
Visa på X →M verkar ha panik över hur de ska kommunicera om det faktum att de gjort slut på reformutrymmet även för de kommande åren…. Fler arbetslösa och stora skattesänkningar för dem som tjänar mest har varit dåligt för ekonomin och välfärden. Inte bara nu utan för lång tid framöver.
Visa på X →När om någonsin tänker regeringen få elstödet på plats? https://www.expressen.se/ekonomi/elpriset-rusar-igen-expert-hemska-nivaer/
Visa på X →Två portföljer där regeringen misslyckats - fler arbetslösa och ökade utsläpp - ska nu bäras av samma minister. https://www.expressen.se/nyheter/politik/han-tar-over-under-pourmokhtaris-mammaledighet/
Visa på X →Och roligast att köra. https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/elbil-fortsatt-billigast-per-mil
Visa på X →