En kärnvapenfri värld - är M och KD verkligen emot det? Skriver idag i AB. http://www.aftonbladet.se/debatt/a/QkMnq/vagar-ni-inte-saga-nej-till-karnvapen
Visa på X →170
inlägg
Tecknade bröst värre än hat, rasism och kränkningar? Jag vill ha svar från Facebook om hur de tillämpar sin policy. https://asainorberg.wordpress.com
Visa på X →Stolt och glad: självklart ska Sve rösta för ett internationellt förbud mot kärnvapen. http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article23739128.ab
Visa på X →Stolt över att vara i samma lag som lugna, kloka, pedagogiska #kunskapslyftsminister @Anna_Ekstrom #gomorronsverige
Visa på X →Efter protesterna: Polens regering backar fr förslaget om abortförbud. Det finns hopp. http://t.sr.se/2e21BVH

“Varför vill man rösta nej till fred?” undrar dottern. Jag är svarslös. #colombia
Visa på X →Ännu en Sd-anställd i riksdagen får gå efter att ha spridit rysk propaganda. http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23610928.ab
Visa på X →Fullständigt oacceptabelt. https://x.com/sakine/status/778263481095258112
Visa på X →Självklart stöder jag @britstakston och alla andra i kampen för #freedawit.

Tack @MalmstromEU för en mycket informativ timme i Sveriges riksdag idag. Ovanligt tydliga svar - uppskattas!
Visa på X →Inför utredningssvar ang komb proffsmilitärer o allmän värnplikt säger Hultkvist “Man tillsätter inte utredningar av terapeutiska skäl”.
Visa på X →@Sakine Tack för en trevlig pratstund. Det var i förfjol jag grät men förra året var många kommuner i vår situation. Då hände det grejer.
Visa på X →Dagens måste-läs av @lundhsammeli. http://mobil.nsd.se/opinion/vad-ar-det-egentligen-for-fel-pa-kvinnor-10227795.aspx
Visa på X →Sverigedemokraterna sägs vara ett parti som gjort upp med sin extremism och rasism. Det är inte sant. https://x.com/interasistmen/status/777512212898471936
Visa på X →@FeldtRanta - jag är så glad att vi fick träffas idag. Du är en fantastisk kvinna och en oerhört inspirerande politiker. Ses snart!
Visa på X →Helsingfors. Träffar @nakkalajarvi, ordf för finska unga sossar, och diskuterar utrikes- och migrationspolitik. Kul!


Mycket utrikespolitik för Åsa Eriksson i höst - P4 Västmanland http://t.sr.se/2cVCoeM via @p4vastmanland
Visa på X →Mer om varför Nordstream 2 är svårt att bara säga nej till. https://asainorberg.wordpress.com
Visa på X →Hurra, Elsa Anderssons konditori i Norberg byggs upp igen!!
Visa på X →Bra satsning av KTM. Nattbussar har efterfrågats av många länsbor i Västmanland. http://t.sr.se/2butMIP
Visa på X →Med @KhashFarm och resten av SKL's digitaliseringsberedning i Toronto. Samma utmaningar här som hemma. https://x.com/khashfarm/status/767721342942711810
Visa på X →Frågan om tiggeri är komplex och svår. Jag har inga enkla svar men kan inte acceptera dagens situation. https://asainorberg.wordpress.com/2016/08/19/kan-vi-och-bor-vi-forbjuda-tiggeri/
Visa på X →På LO Mellansveriges #Lyftet2 med @Annawallen. Nu om makt och inflytande i arbetslivet. Dag 3 som #riksdagsledamot


“Vi är livskraft för framtiden. Vi är Västmanland.” Grymt stolt över det som blir regionens vision!
Visa på X →Som brottarmorsa i klubb med hälften tjejer är jag extra glad åt denna medalj. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2016/article23360264.ab
Visa på X →