Spot on! @FokusRedaktion

170
inlägg
Spot on! @FokusRedaktion

Moderater lämnar partiet efter AKB’s öppning för samarbete med SD. https://x.com/SheilaGmar/status/824345562543771650
Visa på X →Ett besked ena veckan, ett annat besked nästa vecka, det kanske kommer ett tredje nästa vecka. Vad vill M? Tack Stefan! #svpol
Visa på X →Efter en lång, slingrig kamp har fullmäktige i Norberg ÄNTLIGEN beslutat bygga en idrottshall. Ett av S viktigaste vallöften.
Visa på X →Att göra slut via sms kan man kalla mycket med det är inte värdigt en statsministerkandidat.

Varför spelar alliansen anslagsbingo istället för att först analysera vad som krävs för att stärka Sveriges totalförsvar? #pldebatt
Visa på X →Har gjort en Top 3 om regleringsbrevet t FK avseende personlig assistans. #funkpol https://asainorberg.wordpress.com/
Visa på X →@PatricAberg, moderat KSO i Östra Göinge, står för morgonens klokaste kritik: alla kommuner måste ta ansvar för flyktingar, även M-styrda.
Visa på X →Självkritiskt och bra av @anderslindberg.
Visa på X →Mycket klokt och bra av @IsacssonLars om medborgarnära politikveckling i Avesta i AiP. Heja!
Visa på X →@gad_mediaMosul om Mosul – folk dör på löpande band och omvärlden är inte här. Förjäkligt att vi är så maktlösa. http://www.expressen.se/nyheter/barnens-tarar-for-sin-pappa-i-dodens-stad/
Visa på X →@ScoccoSandro i #Pengarochpolitik är min nya husgud. Så pedagogisk! Men varför är målet just 2 % inflation?
Visa på X →Instämmer faktiskt med @niklassvensson: En av EU:s roligaste och klokaste - topptjänstemän är @PierreECREP.

Tydligt och bra av @anderslindberg i #svtaktuellt. Vi har alla ett ansvar för tonen i debatten. Den påverkar samhället.
Visa på X →@veronicapalm Klokt att radera istället för att stänga av känslor.
Visa på X →Missuppfattningar och fel i debatten om personlig assistans. Jag försöker reda ut begreppen och ge min syn. http://WWW.asainorberg.wordpress.com
Visa på X →Uppskattar att @Arkelsten både står ut med min twitterofärdighet OCH annonserar i förväg när hon tänker vara lömsk. En #favoritmoderat
Visa på X →@Arkelsten Noterat!
Visa på X →Hur var det med det riggade valet? När ska Trump överklaga resultatet? Passar bara argumentet ibland? #usaval
Visa på X →Valet är avgjort. Trump president. Bara att tugga i sig. Hela västvärlden måste lära sig att växande klyftor är förödande.
Visa på X →Halleluja! Efter stora mödor har jag lyckats ansöka om visum till Uganda. De vill nog inte ha så många besökare, så knöligt som det var.
Visa på X →Idag har #HansBlix bjudit mig på te och klokskaper om #kärnvapenförbud. Vilken man. Signerade böcker. Osceaner av kunskap. #starstrucked

Tack @FolkochForsvar för intressant och givande #fofsem idag om kärnvapen. http://www.folkochforsvar.se/event/vilken-roll-spelar-kaernvapen-foer-saekerhetspolitiken.html
Visa på X →Inte varje dag jag figurerar i The Guardian. Heja @cancerfonden!! https://www.theguardian.com/technology/2016/oct/20/facebook-bans-breast-cancer-video-square-breasts?CMP=share_btn_tw
Visa på X →Facebook backar om bröstvideon. Nästa vecka pratar vi vidare, om vad som tillåts och inte, hos mig i riksdagen. http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/facebook-backar-om-brostvideo
Visa på X →