Samtidigt som tredje arbetsmarknadsministern på ett år låtsatsbråkar med SD om arbetskraftsinvandring, den förra poserar för anti-woke-bilder och den första inte minns nedmonteringen av jobbpolitiken.

402
inlägg
Samtidigt som tredje arbetsmarknadsministern på ett år låtsatsbråkar med SD om arbetskraftsinvandring, den förra poserar för anti-woke-bilder och den första inte minns nedmonteringen av jobbpolitiken.

Samtidigt som regeringens tredje arbetsmarknadsminister på två år låtsasbråkar med SD om arbetskraftsinvandringen fortsätter den dystra verkligheten på svensk arbetsmarknad…

Arbetslösheten fortsätter att öka. Vi behöver ett krispaket för barnfamiljer och jobb. https://omni.se/a/252w0r
Visa på X →Arbetslösheten fortsätter att öka. Var är arbetsmarknadsministern? https://sverigesradio.se/play/artikel/9021323
Visa på X →Regeringens passivitet leder till att allt fler är arbetslösa. De struntade i att agera när man i samband med Northvolts konkurs hade möjlighet att gå fram med förslag för att värna svensk tillväxt och jobb. Nu ökar istället arbetslösheten. För dåligt! https://www.di.se/live/arbetsformedlingen-allt-fler-arbetslosa/
Visa på X →Arbetslösheten fortsätter att vara på riktigt höga nivåer. Bland de högsta i EU. Regeringen fortsätter som vanligt. Inga nya åtgärder. Business as usual. Sorgligt att följa passiviteten. Tredje arbetsmarknadsministern på två år men fortfarande ingen politik för jobb och tillväxt.

Arbetslösheten fortsätter att öka. Jobbpolitiken är helt frånvarande i regeringens prioriteringar. Rekordfå i arbetsmarknadsutbildningar som leder till jobb. Sverige har bland de högsta arbetslöshetssiffrorna i EU och OECD. Det här duger inte. https://omni.se/a/wglme1
Visa på X →Fler och fler arbetslösa. Arbetslösheten fortsätter att vara bland de högsta i EU och OECD. Regeringen fortsätter sin business as usual-politik samtidigt som arbetsmarknadsministern byts ut för andra gången på ett år. Dags för ny politik för jobb, företagande och tillväxt!

Mitt brev till den nya arbetsmarknadsministern. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/QMv6kq/du-arver-regeringens-storsta-misslyckande?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Tack för den här tiden och för alla debatter @matsperspektiv. Den som tar över som arbetsmarknadsminister har ett jobb att göra. Arbetslösheten i Sverige är rekordhög och regeringen måste agera.
Visa på X →Antalet arbetslösa ökade med 66 000 och uppgick till 561 000. Det motsvarar ett arbetslöshetstal på 9,7 procent, en ökning med 1,0 procentenheter. https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/arbetsmarknad/utbud-av-arbetskraft/arbetskraftsundersokningarna-aku/pong/statistiknyhet/arbetskraftsundersokningarna-aku-maj-2025/
Visa på X →Fortsatt väldigt allvarligt läge på arbetsmarknaden. Regeringens passivitet fortsätter. Arbetsmarknadsminister Mats Persson är fokuserad på helt andra saker än arbetslösheten. https://omni.se/a/5E7oRW
Visa på X →Viktigt underlag. Vi behöver använda oss av nya vägar till arbete för att minska arbetslösheten och utanförskapet.

Dags för arbetsmarknadsminister Mats Persson att vakna.

Skamligt. https://www.dn.se/sverige/sida-vill-ge-nodhjalp-till-unrwa-bakbinds-av-regeringen/
Visa på X →Sverige och Finland sticker ut bland jämförbara länder. Hög arbetslöshet. Bland de högsta i EU. Vår regering behöver sätta punkt för sin passiva arbetsmarknadspolitik och investera i vägar till jobb. Sverige behöver en ambitiös arbetsmarknadsminister & fokus på tillväxt!
Visa på X →Vår polariserade samtid kräver att vi kommer närmare varandra. Jag har bestämt mig för att starta en samtalspodd. Om människors livsresor & värderingar. Långt ifrån partipolitik & inte bara med likasinnade. Igår spelades första avsnittet in. Tipsa gärna om människor du vill höra!

@RichardJomshof Hur uttrycker du dig om din kollega? Lär dig att skilja på sak och person Richard. Han är din meningsmotståndare. Men hans hem är här. Sverige. Han har lika mycket rätt att leva och verka här som du.
Visa på X →”Arbetslinjen”.


Nu har vi högre arbetslöshet än Grekland.
Visa på X →Ännu en skjutning. Nya offer. Mina tankar går till de drabbade i Uppsala. Vi måste få stopp på våldsspiralen.
Visa på X →Vi har numera högre arbetslöshet än Grekland. Regeringen får gärna vakna.
Visa på X →Gör om och gör rätt. Vi har numera högre arbetslöshet än Grekland.
Visa på X →Socialdemokraterna vill satsa 500 miljoner kronor mer än regeringen på att skapa fler sommar- och extrajobb till unga. https://omni.se/a/eMxXwl
Visa på X →Mycket allvarligt att arbetsmarknadsministern och regeringen verkar vilja tona ner problemet med massarbetslösheten. Vi har numera näst högst arbetslöshet i EU och OECD och regeringen fortsätter att visa total passivitet. Mats Persson bör fråga sig om han är lämplig för uppdraget
Visa på X →