”Om man vill hjälpa på plats är det ju inte supersmart att skära i biståndsbudgeten!” Bästa slutorden någonsin! @martastenevi #miljöpartiet


249
inlägg
”Om man vill hjälpa på plats är det ju inte supersmart att skära i biståndsbudgeten!” Bästa slutorden någonsin! @martastenevi #miljöpartiet


Instämmer! Tack @martastenevi
Visa på X →@MathiiildaPalm @Oliebendoerfer Ja, @martastenevi gjorde det riktigt roligt att se på kvällens debatt!
Visa på X →@MiraAmandaBorg Ja, så viktigt att @martastenevi @annieloof mfl röt ifrån!
Visa på X →@eriktaby Skönt! Men om den tar slut kan ni alltid börja planera för en kvartersreaktor som kanske kommer finnas i framtiden någon gång 😉
Visa på X →@attefjord @miljopartiet Och värdefullt med en liten historielektion från @martastenevi som också var klockren om visionen och lösningarna framåt!
Visa på X →@_davidling Jag tycker vi satsar på det! 💪🏽
Visa på X →@GreiderDD Onekligen!
Visa på X →@AsaWestlund Ja! Härligt att få skratta åt vansinnet ibland 😆
Visa på X →Ja! @martastenevi glänste verkligen!
Visa på X →Fy satan vad stolt jag är över att vara en samma lag som @martastenevi 🔥💪🏽😍💚✊🏽👏🏼 Klockrent om mäns våld mot kvinnor! Klockrent om SD:s skamliga ”alla-problem-är-invandrarnas-fel”-retorik


Stark av @martastenevi #miljöpartiet
Visa på X →@MaritTornqvist @GostaHulten @martastenevi Instämmer! 💚💚💚
Visa på X →@SVTHolmberg @attefjord @martastenevi Bra att ni hade stort fokus på mäns våld mot kvinnor! Strålande insats av @martastenevi
Visa på X →Imponerande insats av @martastenevi i #30minuter ikväll! Viktigt att mäns våld mot kvinnor fick mycket utrymme 🔥✊🏽❤️ #miljöpartiet
Visa på X →@MariaStenergard Ja, det rapporterades inte alls mycket om det. Trots att det faktiskt har stor betydelse.
Visa på X →@Hambergerkersti @RichAkesson @Aftonbladet @miljopartiet @KarinPleijel @KarinThomasson @marcusfriberg @MP_Sthlms_Stad @MpSodertalje @MP_Hbg Ja, detta var ju det vi var ute efter från start. Då fanns ju inte i föreställningsvärlden att utländska okända ägare skulle driva skola i Sverige.
Visa på X →Nu måste vi alla göra allt vi kan för att eleverna ska kunna gå tillbaka till skolan! Var och en måste göra sitt för att stoppa smittspridningen, ordna smittsäker utbildning och göra rätt prioriteringar. Skolan måste gå först. https://www.facebook.com/annikasepost/posts/10225342746894646
Visa på X →@FMannerheim ---> Här ingår bland annat en mer rättvis skolpeng där kommuner inte behöver ersätta friskolor för kostnader som bara kommunen har pga sitt skolpliktsansvar och ett gemensamt skolval som sker samtidigt för alla utan möjlighet att paxa plats på förhand: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/rgdPv0/stoppa-vinsterna-och-gor-om-skolpengen
Visa på X →@FMannerheim Vi i @miljopartiet vill ta oss bort ifrån marknadsskolan genom att ta bort de aktörer som drivs av ett intresse av att tjäna pengar. Skattepengarna som går till skolan ska stanna där. Fram tills vi får majoritet för det vill vi skruva i systemet för att göra det mer rättvist. -->
Visa på X →@munhuggaren @miljopartiet @martastenevi Men vad fin du är! Tack! Vi kämpar på 🙂
Visa på X →@hakanNilsson66 @munhuggaren @miljopartiet @martastenevi Håller inte med. Tycker Marcus Oscarsson från TV4 hade en bra analys där han säger att Märta kommer leda MP uppåt. Hon var mycket skicklig i debatten. Går genom rutan.
Visa på X →Fantastiskt starkt debatterat av @martastenevi i #aktuellt Vi måste se till att barnen klara skolan och deras föräldrar kommer i jobb om vi ska klara integrationen!
Visa på X →@victorsmalm Om man räknar synliga böcker i en korridor som Friskolornas VD Ulla Hamilton gör, så är svaret nog att det finns ;) Problemet är ju att det inte räcker med utspridda böcker här och var. Ska de fylla sin funktion måste de bemannas.
Visa på X →@Evantichita Ja, marknadssystemet pajjar skolan. Ju mer vinstintresset härjar dess mer måste staten kontrollera både kommunerna och idéburna skolor.
Visa på X →