@LorentzTovatt Men de jämför kanske med sitt framtida drömkärnkraftverk som ännu ingen uppfunnit, men som kommer att uppfinnas när som helst?
Visa på X →249
inlägg
Instämmer helt.
Visa på X →@Skolinkvisition @miljopartiet Läs hela artikeln här: https://www.dn.se/sverige/marta-stenevi-mp-vill-ha-boter-for-foretag-som-slapper-ut-2030/ (Lite märkligt dock att journalisterna verkar tro att kommunerna beslutar idag, vilket de ju inte gör. Även när kommuner säger nej gör nästan aldrig Skolinspektionen det.)
Visa på X →@Skolinkvisition @miljopartiet Det här förslaget lyfte @martastenevi i gårdagens intervju med @dagensnyheter






214 nazister och andra högerextrema kandiderar för SD i valet. Dags att spola krokodiltårarna när man blir kallad blåbrun @jimmieakesson och vara ärlig mot svenska folket.
Visa på X →Så sjukt. Detta måste upphöra NU!
Visa på X →@Skolinkvisition Precis därför som @miljopartiet vill att Skolinspektionen ska kunna säga nej till nyetablering om det skadar elever i befintliga skolor även om kommunen säger ja.
Visa på X →Galenskapen har ingen gräns. Som boende i Ursvik väntar jag framför allt på att det ska bli enkelt att ta sig mellan Ursvik och Rinkeby igen. Som svensk tänker jag varje dag kämpa för att barnen som växer upp på andra sidan bron inte ska bli svartmålade. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pWJ5qW/sverigedemokrater-vill-riva-bro-till-rinkeby
Visa på X →Bra! Det behövs ett starkt Miljöparti i Sveriges riksdag!
Visa på X →@JoelLarsson74 @Migrationsverk @SwedishPM @annieloof @bolund @martastenevi @dadgostarnooshi @BuschEbba @JohanPehrson @SVTHolmberg Ja, det är helt sjukt. Ingen borde utvisas till talibanerna. Punkt slut.
Visa på X →@c_ovesdotter Ja, det är helt fruktansvärt. Det borde få ett stopp nu. https://www.mittskifte.org/petitions/inte-en-manniska-ska-tvingas-till-talibanernas-afghanistan
Visa på X →”Kan vi rädda alla ungar?” Så löd rubriken det sista samtal som @IMWieselgren var på väg till när hon mördades. Ett sätt att hedra Ing-Maries minne är att inspireras av hennes engagemang för psykisk hälsa och för att ge alla barn goda chanser i livet.
Visa på X →Så länge talade partiledarna om klimat och miljö i sina tal. Det finns bara ett miljöparti.
Visa på X →@PohlDiaz @MaritTornqvist @Ygeman Det håller jag i och för sig inte med om. Men hela S, liksom de flesta andra partier, har gjort en enorm förflyttning i migrationsfrågorna närmre SD. Asylrätten måste försvaras av alla oss som ser konsekvenserna av alternativet.
Visa på X →@pass3l @Klara_bokprat @RektorLina Jag inser också mer än någonsin hur mycket Miljöpartiet behövs i regeringen. Samtidigt går det inte att regera om regeringens politik inte blir verklighet, utan den högerkonservativa oppositionen. Därför måste vi säkra en majoritet efter nästa val.
Visa på X →@zarahlindgren1 @LundgrenAnnette @Soulidarityhr @Migrationsverk Precis. Det är ett fruktansvärt sätt att leva. Jag har mött människor som levt i Sverige i limbo i 13 års tid. Barn i tioårsåldern som är födda här och vars högsta önskan är ett personnummer.
Visa på X →@c_ovesdotter @LundgrenAnnette @Soulidarityhr @zarahlindgren1 @Migrationsverk 💔
Visa på X →@Klara_bokprat @RektorLina Ja, det är min oro också. Vilket är märkligt när vi vet att vi behöver satsa mer på skolan.
Visa på X →Inga raka svar från skolministern om när vi får lag om bemannade skolbibliotek. Min känsla är tyvärr att det inte är på att-göra-listan längre. Det räcker inte med att lovorda värdet av skolbibliotek. Regeringen måste agera!
Visa på X →@LundgrenAnnette @Soulidarityhr @zarahlindgren1 Ja, precis. I praktiken hamnar de i limbo utan de rättigheter människor normalt har i Sverige. Det är ju det sjukaste av allt att man kan besluta om utvisning till en plats det är farligt att verkställa utvisningarna till...
Visa på X →@LundgrenAnnette @Soulidarityhr @zarahlindgren1 @Migrationsverk De får utvisningsbeslut som inte kan verkställas just nu. Så de hamnar i ett limbo utan rätt till sjukvård, rätt till högre utbildning, stöd från samhället etc. Det är det mest absruda i det hela.
Visa på X →Ja, det är uppenbart att asylrätten är hotad i grunden.
Visa på X →@thord @Ygeman Ja, det är helt naturligt att ministrar inte kommenterar enskilda fall, men bryr man sig brukar man ändå säga något mer generellt om sin syn på saken. Och när tillämpningen av lagen faller fel ut så tar man initiativ för att ändra lagen eller stärka rättssäkerheten.
Visa på X →Strax debatterar jag bemannade skolbibliotek med @RektorLina Instämmer i nedan uppmaning!
Visa på X →@Soulidarityhr @zarahlindgren1 Inga svar alls blev det idag...
Visa på X →