Statsministern och vice statsministern är upprörda för att SD har brutit Tidölagets avtal?? Fokus från regeringen borde vara att säkerställa att svenska folket inte drabbas av desinformation från regeringsunderlagets största parti.
Visa på X →403
inlägg
- Den trollverksamhet som Sverigedemokraterna har byggt upp påminner om utländska påverkansoperationer. Det menar Mattias Svahn, forskare på Totalförsvarets forskningsinstitut. – Det är en mörk historia för det demokratiska samtalet, säger han. https://www.tv4.se/artikel/5DbOjRn0iDEylb8O3FqnUd/moerk-historia-foer-det-demokratiska-samtalet
Visa på X →Hallå statsministern, nu är det faktiskt dags att agera. Valrörelsen är igång, svenska väljare ska inte mötas av desinformation. Vad gör regeringen? Svaret kan inte vara att SD själva ska sköta SD:s trollfabriker?
Visa på X →- S kräver nya samtal inom Nationella säkerhetsrådet. Anledningen är avslöjandena om Sverigedemokraternas metoder på sociala medier. – Det är häpnadsväckande att Ulf Kristersson inte har markerat tydligare, säger S partiledare Magdalena Andersson. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AvdpJq/magdalena-andersson-kraver-nya-samtal-efter-trollavslojanden
Visa på X →Nu bulkar vi enligt Busch? Handen upp ni som tror att det gör att Sverige når våra och EU:s klimatmål? https://sverigesradio.se/artikel/dramatisk-utslappsokning-efter-sankt-reduktionsplikt
Visa på X →Företrädare för åkerier, bil- och lastbilsförsäljare i Jämtlands län recenserar Kristerssons regerings klimatpolitik. ”Näringslivet har högre ambitioner än de populistiska politiker som nu styr.” Läs vad vd för Persson Invest, Lundstams och Reaxcer säger. https://www.op.se/2024-05-10/foretagsledare-i-lanet-rasar-mot-regeringen/
Visa på X →Mygghelvetet! Länsstyrelserna larmar för i år spås det bli mer myggor än på länge på grund av brist på bekämpningsmedel och finansiering. Regeringen borde ta frågan på allvar. Det duger inte med att uttala att man följer frågan? Hur? Myggbett för myggbett? https://www.arbetarbladet.se/2024-05-09/regeringen-tar-inte-myggproblemet-pa-allvar/
Visa på X →Det är val om ca 30 dagar. Statsministern, som borde vara svenska folkets företrädare, har kommit fram till att det är bäst att SD själva sköter om SD:s trollfabrikers desinformationskampanjer.


Hallå statsministern??? ”Vi är väldigt aggressiva när det kommer till att slå tillbaka mot de som jävlas med oss. Både rättsligt, men även när det kommer till att svartmåla folk på internet, säger SD:s kommunikationschef.” https://www.tv4.se/artikel/39Evfg1QuJgbWm6NLWjvvL/haer-hotar-sd-chefen-kalla-faktas-reporter-vi-aer-vaeldigt-aggressiva
Visa på X →”Så många lögner. Lögnen som arbetsredskap, lögnen som drivkraft, lögnen som partisjäl.” Malin Ullgren skriver om Kalla faktas granskning av SD:s trollfabriker. https://www.dn.se/kultur/malin-ullgren-trollfabrikerna-bevisar-att-lognen-ar-sds-partisjal/
Visa på X →Upp med handen om det finns någon expert som tycker att regeringens klimatpolitik med ökade utsläppet är bra???


@phlaidback ”Det är regeringen och samarbetspartierna som kommer att lägga fram den budget som också kommer se till att vi inte säger upp människor i den svenska sjukvården.” Direkt i TV till alla, även 5-åringar.
Visa på X →Det finns ännu inga åtgärder från regeringen så att vi når EU:s klimatmål till 2030. Når vi inte målen blir det dyrt för vanligt folk. Dyra utsläppsrätter och dyra böter till EU istället för satsningar i på vanligt folk i Sverige här och nu.
Visa på X →Kristerssons regerings klimatpolitik. Senare. Inte nu. Det löser sig själv. Sen. Blunda hårt. Ingen fara. Nån annan. Inte vi.


Högerväljarna skulle enligt Kristersson tro att Kristersson kan lösa klimatkrisen? När Kristersson prioriterar att öka utsläppen??? Alla väljare är nog smartare än så.
Visa på X →Dags för klimatdebatt i #svtagenda Vi vill fortsätta satsa på industrins omställning, det ger tusentals nya jobb med schyssta villkor. Kristerssons regering måste VAKNA innan investeringarna hamnar i andra länder. Och sluta med att öka utsläppen. NU!
Visa på X →Ulf Kristersson löfte? Vad var det värt?? ”Det är regeringen och samarbetspartierna som kommer att lägga fram den budget som också kommer se till att vi inte säger upp människor i den svenska sjukvården.”
Visa på X →Svensk sjukvård kommer inte bli bättre med Kristersson och Åkesson. Ni valde skattesänkningar för höginkomsttagare istället för att prioritera sjukvårdskrisen.
Visa på X →- Vem kämpar för Sverige när Ebba Busch skolkar? https://www.expressen.se/ledare/ylva-nilsson/sverige-tar-stryk-nar-ebba-busch-skolkar/
Visa på X →Nämen? Det behövs alltså ett förtydligande från regeringen? Men inte förrän efter våren….


Har landsbygdsministern äntligen fått tummen ur? Ska Sverige nu få ursprungsmärkning av kött på restaurang och storhushåll? Efter att det första han gjorde var att dra tillbaka det ärendet från EU? Eller vad innehåller dagens ärende på regeringens sammanträde?


Anja Pärson 🏆🏅🎿⛷️ Det är alltid något visst med en alpinist ❤️
Visa på X →Ledarskap? Ansvar? I Ulf Kristerssons och Romina Pourmokhtaris Sverige klaras inga klimatmål. Inte nationella klimatmålen till 2030, 2040 och 2045, inte vårt EU-åtagande till 2030. Det kommer att bli dyrt för vanligt folk. https://www.dn.se/sverige/regeringen-missar-alla-klimatmal-enligt-naturvardsverkets-analys/
Visa på X →Helröda Jämtlands län🌹 Socialdemokraterna leder styret i 8 av 8 kommuner och i regionen. (Jamtland Jamtland jamt å ständut! 💚🤍💙)


”Jag vill inte höra om en enda bilist som givit sig ut i detta efter att ha bytt till sommardäck”, skriver civilförsvarsministern. Jag vill istället höra från en regering som kliver fram och visar att man tar ansvar för människor som sitter fast trafiken. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pQ0GoV/carl-oskar-bohlins-ilska-efter-trafikkaoset-pa-e4
Visa på X →