Hallå statsministern??? Tar du ansvaret?? ”Det tycks dock inte finnas någon som har ett helhetsansvar för en fungerande vatteninfrastruktur.” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/avloppssystemen-for-gamla-ingen-minister-tar-ansvar-for-fragan
Visa på X →403
inlägg
Mondo!!!!! 🏅❤️ Världsrekord!!
Visa på X →Sarah 🏅 Helt magiskt!!!
Visa på X →Stort grattis Truls till OS silver. Tack för all spänning och glimrande spel 👏👏👏
Visa på X →Truls 👏👏👏
Visa på X →4758 timmar? Rimligt????https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KMMBvM/dokument-visar-krisen-kring-anna-kinberg-batra-har-slukat-4-758-timmar
Visa på X →Stort grattis till en viktig nominering @JessikaRoswall Det ska bli spännande att både se vilken portfölj Sverige får och följa ditt arbete. Och när du får tid, hoppas jag få se dig i fjällen 🤩
Visa på X →Sedärja, det man inte gör rätt från början får man göra om. Nu skickar regeringen ut förslag på förändringar och förtydliganden om hantering av trädgårds- och parkavfall på remiss till berörda aktörer. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/06/forslag-om-eldning-av-tradgardsavfall-har-skickats-pa-remiss/
Visa på X →Jag är för gårdsförsäljning men bara om det inte riskerar Systembolaget och det stora sortiment som erbjuds. En framtid på landsbygd med en ICA basic BiB vit eller röd i livsmedelsbutiken är ingen utveckling jag vill se. Systembolaget har krav på sig att finnas i alla kommuner.
Visa på X →Team Russia? svarar statsministern. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/5E6w91/sd-det-blir-inget-team-sweden-kristersson
Visa på X →- Flera granskningar har också visat att personer med SD-bakgrund har spridit rysk propaganda på nätet. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/avslojades-i-sds-trollfabrik-hyllar-putin/
Visa på X →Måndag. Sol. Magdalena Andersson är den partiledare som har högst förtroende enligt väljarna. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/dramatiskt-tapp-for-akesson-har-skadats/


@danielceem Läs imorgon om du har tid. Ser att du jobbar för M i Stockholm. Så du är ju förstås väldigt insatt i stadens jobb med att minska både utsläppen och klimatanpassning.
Visa på X →@danielceem Kristersson ville ju ha riksdagens hjälp med könstillhörighet? Det borde ju innebära att om SD säger nej till klimatpolitiken så kan riksdagen förhandla. Eller så är klimatfrågan inte prioriterad.
Visa på X →@danielceem Tänker att 7 av 8 partier står bakom klimatmålen och gick till val på det. Tänker att det finns en stor majoritet att förhandla med om frågan är prioriterad för Kristerssons regering.
Visa på X →Vet ni, det här duger inte….. ”Jag har en plan. Sen behöver man förhandla i politiken, så man vet ju aldrig, säger Pourmokhtari.”


Statsministern prioriterar alltså inte att delta på partiledardebatt? Han har presskonferens istället??? Nonchalansen är total. Arrogansen också.


En partiledardebatt där statsministern och vice statsministern lyser med sin frånvaro? Var är de?
Visa på X →Ulf Kristersson är Sveriges statsminister. Säger att allt är ett politiskt spel. De sjungande rebellmammorna är ett hot mot demokratin. Men frågan om SD:s trollfabriker är ett politiskt spel?
Visa på X →Vi står vid Ukrainas sida.


Statsministern går hårt åt SD i sitt anförande. För om vi ska bort från Trumpismen, och amerikaniseringen av svensk debatt är det väl SD han pratar om?
Visa på X →@Martin_Kinnunen Välkommen
Visa på X →@d_tenn81 Nej, SD är riksdagens näst största parti och någon borde varit här?
Visa på X →Vad ska man säga? Moderaternas partisekreterare är glad över att tonen mellan Tidöpartierna ska bli bättre? Från att statsministern sa att det var allvarligt, vice statsministern krävde städning, Pehrson att det hotar demokratin på sikt. Samtidigt fortsätter SD göra det SD gör.
Visa på X →Lyssnar på Jimmie Å som säger att allt trollfabriken producerade var satir? (Vit makt-budskap, anspelning på ekofascistisk memekultur och glorifiering av Unabombarens manifest enligt expo.) https://expo.se/granskning/sds-trollkonton-sprider-rasideologisk-propaganda/
Visa på X →