Gå och rösta på söndag. Rösta Ⓜ️
Visa på X →401
inlägg
Och den beskrivning som lästes upp från tullen i södra Sverige skilde sig markant från Magdalena Anderssons beskrivning. #tv4val
Visa på X →Förvärras säger jag och det är allvarligt.
Visa på X →Fruktansvärt ingrepp i energisystemet.
Visa på X →Träffat företag i Vimmerby kommun i dag där vissa säger att de inte klarar sig till årsskiftet och att andra inte kommer att vara likvida för att få stöd ( om sådant ens kommer). Uttrycket i dag var ” vi blöder- ta in det”
Visa på X →Verkligen helt galet.
Visa på X →Underbart inlägg. Mer av detta.
Visa på X →@anderslindberg Energipolitiken är jobb och vart tar de vägen när företagen inte klarar sina elräkningar? Jo de försvinner. Vad händer med tillväxten när näringslivet förlorar affärer och företagen drar ner, inte klarar sig längre eller inte kan expandera. Då blir det lägre tillväxt och välfärd.
Visa på X →Förstår att människor och företag blir mer än provocerade.
Visa på X →Bra inlägg.
Visa på X →@CVReimers @gunnaraxen @SIPRIorg Man kan onekligen undra.
Visa på X →@bengtol05293870 @JlT_SE @CarlOskar Om du inte har systemviktig baskraft läs kärnkraft eller något som har motsvarande dess egenskaper ( har inte väderberoende kraftslag) så kommer du inte lösa problematiken. Södra Sverige behöver baskraft på plats. Systemet är sabbat av den rödgröna regeringen med C och V.
Visa på X →Förstår att de är förbannade. Oro, klump i magen och så vill han prata och besöka när han kan trycka på knappen för förändring. 😡🥲 När ska de fatta vad de ställt till med?
Visa på X →Otroligt
Visa på X →Skrämmande att som S gå till val på att försämra för företagen. En lång pandemi bakom oss. Lågkonjunktur och problem med skyhöga elpriser. Då klämmer statsministern till med 3:12 reglerna.
Visa på X →Skrämmande hur de segar på…
Visa på X →Intressant att journalisten sa ” jodå det har de visst” och läste upp förslag från M,KD,L och SD.
Visa på X →Regeringen har övergett södra delen av landet. De skulle ha tryckt på knappen för att starta den outnyttjade kapacitet som ligger i kraftvärmen. De gör det inte. De ska svara i november.
Visa på X →Tänk … de finns
Visa på X →Den mest handlingsförlamade och icke agerande regering Sverige haft. Vill inte ens trycka på åtgärder de kan för outnyttjad kapacitet.
Visa på X →Carl-Oskar Bolin är spot on. Att ha regeringsmakten och se på vad som händer i den södra delen av landet och inte föreslå skarpa åtgärder utan säga att man ska ta det efter valet - det är inget annat än en täckmantel för att inte ta i frågan. 😡🥲
Visa på X →Kan vara på sin plats.
Visa på X →Viktigt besked inte minst till södra Sverige!
Visa på X →Det är tragiskt. Och norra Sverige är de då skonade av Putin eller hur ska man se det? 😮💨
Visa på X →Spot on.
Visa på X →