En skitsak påverkar Öresund. Statsråden Anna Hallberg (S) och Isabella Lövin (MP) måste engagera sig! Vi i M-bänken från Skåne skriver. #skåne #svpol #utsläpp #miskane http://expressen.se/kvallsposten/d… @KvPOpinion https://www.expressen.se/kvallsposten/debatt-kvp/oresundssamarbetet-ar-inte-en-skitsak/
Visa på X →401
inlägg
En bit på väg men det måste stoppas. https://www.dr.dk/nyheder/indland/minister-til-kommuner-stop-udledning-af-spildevand-i-oeresund
Visa på X →Vad gör den svenska regeringen är en berättigad fråga till @IsabellaLovin
Visa på X →Agerar den svenska regeringen nu? Lönsstyrelsen i Skåne har slagit larm. https://www.tv2lorry.dk/koebenhavn/kommuner-tillader-udledning-af-spildevand-i-oeresund-i-fem-dage-eksperter-er-rystede
Visa på X →Fruktansvärt tilltag.
Visa på X →@MariaStenergard Mycket märkligt uttalande ministern.
Visa på X →Agenda, Lena Hallengren (S) svarar att hon inte delar uppfattningen om att makt förskjuts från riksdag till regering. #AGENDA #svpol
Visa på X →Ping Regeringen !!!
Visa på X →Nyheterna. Regeringen hoppas på ca 2,7 miljarder i skatt för plastbärkassar. Borde vara 0 kr om de menar allvar med sitt tänk d v s att plsstbärkassarna inte ska köpas och användas... Säger allt...

@GroningLotta @erikabjerstrom @MatsErikson @GretaThunberg Verkligen anledning till oro.
Visa på X →Det finns effektbrist. Skåne har stora problem. Förvärras av regeringens straffskatt på lokal elproduktion och efter MYCKET STOR KRITIK tvingades regeringen, A Ygeman, presentera att krispaket på något som inte var ett problem. #Agenda #svpol
Visa på X →Byt ut förnybart mot fossilfritt säger Ulf Kristersson. När han får frågan om Ⓜ️ i energiöverenskommelsen framåt. #Agenda #svpol
Visa på X →Lunchpaket om exportstrstegin. En hel del enar men det finns också skillnader. Regeringen inte så pigg på privat främjande. #moderaterna
Visa på X →@Expressen Den har redan smugit sig på...misstron alltså och det är riktigt allvarligt.
Visa på X →Kanske snart Rosenbad kan öppna öronen! #svpol #näringsliv #industri #företag https://www.fplus.se/leif-johansson-om-elkrisen-det-ar-riktigt-allvarligt/a/b5dqk3?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=fplus_morgonkoll&utm_term=fplus_morgonkoll
Visa på X →@ahlgrenjesper Vet inte riktigt i vilka kretsar vår statsminister rör sig. Alla verkar se det han inte ser. Vem talar han med?
Visa på X →Nä det duger inte! #svpol #svtagenda #pågårhärochnu https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/det-har-duger-inte-for-en-statsminister/
Visa på X →@brnnstrm2 Såg också. Blir sorgsen, bedrövad, bekymrad och förbannad.
Visa på X →Någon som filmade statsministern när han skrattar i bänken när Ulf Kristersson påtalar verkligheten för företagen med elbrist och att människor på landsbygden behöver bilen och att deras inkomster äts upp av en orimlig skatt på drivmedel. #pldebatt #svpol
Visa på X →Bra av Ulf Kristersson om att det måste finnas el för ökat behov inte befintligt och minskat behov.
Visa på X →Ska Sverige vara ett grönt land på riktigt är detta väggen framåt med kärnkraft för att minska smutsig el. #pldebatt #svpol
Visa på X →Verkligen orimligt hur de drabbas. Besöket vi gjorde hos familjeföretaget vittnar om allvaret hos dem och andra som går upp och sliter i vardagen lokalt med sysselsättning och tillväxt i Sydsverige. #allvarligtläge #el #pldebatt #svpol
Visa på X →@marcusfriberg @moderaterna Berätta för svenska folket om transmissionsmetoden.


@jorgenwarborn Tragiskt att statsministern inte berättar hur läget är på riktigt. Bristen i Sydsverige och storstadsområdena. Allvarligt. Sydsverige behöver elkapacitet nu!
Visa på X →Bra att Skolverket drar tillbaka sitt förslag om att dra in delar av historien i undervisningen. Remisstiden hade inte ens gått ut. Massiv kritik. #svpol #utbildning #skola
Visa på X →