Härligt! Tidöpartierna levererar. 💪 Skräpmänniskor som lurar äldre och funktionsnedsatta ska verkligen inga hus ha.


401
inlägg
Härligt! Tidöpartierna levererar. 💪 Skräpmänniskor som lurar äldre och funktionsnedsatta ska verkligen inga hus ha.


@malmskinen Det som är nytt sedan 2022 är dock att Polisen får utmäta på presumtion utan att ha beslagtagit fordonet. Denna lagändring har varit mycket lyckad och bidragit till att en stor mängd tillgångar kunnat utmätas och borgenärer fått det de har lagligen rätt till.
Visa på X →SD har motionerat i riksdagen om att KFM ska ges mer resurser att utmäta tillgångar som skuldsatta skriver på andra. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/kronofogden-fick-ratt-nu-har-ebba-olssons-utlanade-bil-salts
Visa på X →@jakobolofsgard Tror ni gör klokt i att omvärdera om ni inte vill rasera det som vi tillsammans ändå lyckats påbörja under våra år. Sverige förtjänar en regering som förstår vad som behöver göras och där ingår vi, och kanske även ni om väljarna vill.
Visa på X →@beckmansasikter Jättebra att vår lagstiftning ger resultat!
Visa på X →@farbror_mossa @Ericson_ubbhult Ja precis, det är min uppfattning att den varit utlånad på lång tid för att utmätningen ens ska kunna ske. Att tjejen sedan inte lyckades bevisa att bilen var hennes tyder stark på att den faktiskt inte var det. Men ska läsa domen.
Visa på X →@snyggbonde @petter_melin @ladysweden @Ericson_ubbhult Jag spekulerar inte. Jag har jobbat med frågan i 5 år och har även personlig erfarenhet. Så väl underbyggda antaganden från mig.
Visa på X →@petter_melin @snyggbonde @ladysweden @Ericson_ubbhult Förutsätter att saken är prövad både av KFM och sedan av domstolen så visst lär den vara utredd. Ja visst är det ganska enkelt att bevisa om bilen verkligen är din och du bara lånat ut den några dar när en kompis-kompis bil är på verkstad. Därför finns det antagligen mer bakom.
Visa på X →@petter_melin @snyggbonde @ladysweden @Ericson_ubbhult Det är inte bedrövligt att KFM/Polis gör allt de kan för att utmäta det som är utmätningsbart. Det är tvärtom mycket bra. Gäldenärer ska inte komma undan genom att skriva fordon på någon annan.
Visa på X →@snyggbonde @ladysweden @Ericson_ubbhult Jag tolkar det som att Jan menar att det inte är så att bilen huxflux har blivit felaktigt tagen från tjejen som artikeln vill framställa det utan att det finns mer till historien än vad som framkommer här. Jag delar den uppfattningen.
Visa på X →I helgen samlades 1200 sverigedemokrater i Norrköping för kommun- och regionkonferens. Fantastisk helg med många trevliga möten och samtal samt tal av världens bästa partiordförande. Sämre helg kan man ha!


@snyggbonde @ladysweden @Ericson_ubbhult Det har hänt och det borde hända oftare. Skuldsatta ska inte komma undan genom att skriva bilar på andra och om domstolen bedömde att det inte var hon som var rättmätig ägare så får man ju lita på att de gjort en korrekt bedömning. Hade gärna läst den domen.
Visa på X →@Ericson_ubbhult Så här är det. Det KAN gå till så här enligt lagen, men det gör inte det. Enligt polisen måste de ha stannat personen körandes i bilen ett flertal gånger innan de kan distansutmäta den på presumtion. Det betyder att antagligen att nått stämmer inte i berättelsen.
Visa på X →Bra beslut! Australien är föregångare på många sätt. 🇦🇺

@HV71 Känns som nån form av självskadebeteende att fortsätta följa HV efter den här katastrofala insatsen. Psykologisk är det kört. Sparka hälften, se vad som finns på juniorsidan som åtminstone har hjärta för laget & staden så kanske vi når över strecket. Orkar inte ett kval till. 🤬
Visa på X →Barn som befinner sig illegalt i Sverige far illa. Att föräldrar låter sina barn leva så är inte okej. Det är självklart att vård- och skolpersonal ska informera om detta till andra myndigheter.
Visa på X →Tack och lov att korken sitter fast och kladdar ner hela locket. Nu är jorden räddad!

Samarbete måste ske med respekt för varje lands rätt att vara herrar i eget hus. - @jimmieakesson. #pldebatt

Våld i nära relationer måste bekämpas. Ekonomiskt våld är för den som drabbas många gånger lika tufft att återhämta sig från som fysiskt våld. Därför är jag oerhört glad att regeringen nu tillsätter en utredning om bodelning och betänkandetid. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/11/starkt-skydd-for-den-som-vill-separera--nya-regler-om-bodelning-och-betanketid/
Visa på X →Pga Mps pådyvlade flygskam och den klimatmässigt verkningslösa flygskatten minskar flygandet i Sverige och Svt fortsätter att måla en negativ bild om flyget. Ingen kollektivtrafik är vinstbringande i kronor och ören. Inga andra samhällsservice heller. Vi måste flyga mer!
Visa på X →13 vindkraftindustrier motsvarar exakt noll (0) kärnkraftsreaktorer när det inte blåser. Tack vare Tidö utsätts Sverige nu varken för säkerhetsrisken, störningarna i kraftnätet eller miljöförstöringen. 👌🙏
Visa på X →Då det det dags igen. Ger inte el när vi behöver, förstör miljön och rasar ner i hela eller delar då och då. Jättebra, verkligen. 😳 https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/vindkraftverk-har-blast-ner-i-harjedalen

@ROGSAHL @hedlundmediatv Varför ingriper inte polisen mot de som är maskerade?
Visa på X →@LoanSundman @S7itch3m Bor du under en sten? Jättemånga på svenska gator hyllar just nu terrorister, har ”fotbollströjor” med 7 oktober, firade årsdsgen av terrorattentatet och har skyltar med mördade Hamasledare som martyrer på mm
Visa på X →Om du undrat varför problemen i svensk skola är så stora har du del av svaret här.
