Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Anders W. Jonsson

Centerpartiet

@anderswjonsson (X)

400

inlägg

Under gårdagen som gruppledare ägnat tid åt att riksdagsledamöter skiter i att vaccinera sig mot Covid 19. Kväll och natt som barnjour på Gävle sjukhus ägnat tid åt spädbarn som insjuknat i RS. Två allvarliga sjukdomar där det går att förebygga. Gör då det!

Visa på X

@SvD Utgår från att han som antivaxare följer de restriktioner FHM givit för de som ej har tagit vaccinmot Covid-19

Visa på X

@beckmansasikter Återigen denna märkliga devalvering av ords betydelse som Du ägnar Dig åt. Man kan beskylla sina politiska motståndare för mycket men att påstå att företrädaren för ett annat parti faktiskt "hatar" sina medmänniskor är kanske att ta i. #denvuxneirummet

Visa på X

@ragsjo Läs gärna Björn Johnsons bok om Nils Bejerot och den svenska narkotikapolitiken. Har just lämnat tillbaka den till Riksdagsbiblioteket.

Visa på X

@PetschlerErik @ragsjo @attefjord Om Du följt med i den narkotikapolitiska debatten hade Du vetat att C redan 2011 tog ställning för en narkotikapolitik baserad på vetenskap och beprövad erfarenhet baserad på den gedigna utredning som Gerhard Larsson då gjort.

Visa på X

45 sekunder narkotikapolitik där V pratar narkotikafritt samhälle (!!!) och Mp tror att sociala faktorer är hela förklaringen. Kan inte @ragsjo och @attefjord uppdatera sina chefer så de får veta vad som hänt inom forskningen de senaste 20 åren. #pldebatt

Visa på X

@Attilapia Helt rätt men ytterligare en förbättring skulle vara egen tillagning av maten på äldreboendet. Doften av matlagning betyder så mycket.

Visa på X

Besökt Saxnäs äldreboende med tio boende. Tack vare ett spännande utvecklingsprojekt med bl a KRY rondas nu de äldre varje vecka av samma läkare, en geriatriker. Ronden sker digitalt. Alla mycket nöjda. Det händer mycket spännande i svensk sjukvård.

Visa på X

@beckmansasikter @P4Gavleborg Rätt övertygad om att den politiska debatten skulle vinna större respekt om det handlade om att bemöta i sak och inte anklaga företrädare för andra partier att ljuga.

Visa på X

@beckmansasikter @bladetledare @Aftonbladet Stämman fattade beslut om att inte införa vinstbegränsningar. Inte införa offentlighetslagstiftning, behålla möjligheten till kö och inte ge kommuner rätt att dra ner ersättningen. Friskolorna borde vara mer oroade över de ställningstaganden som andra allianspartier gjort.

Visa på X

@AnderssonUlla För Centerpartiet är det viktigast att driva en grön, landsbygdsvänlig och liberal politik. Ideologiskt gör det att V och C befinner sig väldigt långt ifrån varandra sakpolitiskt.

Visa på X

@AnderssonUlla @annieloof Så märkligt att V då säger att ni så gärna vill inleda ett samarbete med C.

Visa på X

Det förlöjligande av att Statsministern har en bakgrund som svetsare, som bl a återfunnits i flödet hos @beckmansasikter , fördöms av flera partiledare vid dagens avtackning av Stefan Löfven. #pldebatt

Visa på X

Lyssnar på budgivningen från SD och V om vem som kan kräva största höjningar för dagens pensionärer. Helt utan förståelse för att ett pensionssystem måste vara hållbart även för dagens 20 åringar.

Visa på X

@Ericson_ubbhult Tänk om moderater inte konsekvent motarbetade utbyggnad av vindkraft som snabbt kan ge ökad el produktion.

Visa på X

I regeringsförklaringen bekräftas att de viktiga förändringar av LSS som C fick med i januariavtalet ska verkställas. Tillsyn, egenvård och föräldraansvar ska regleras så att möjlighet för assistans ökar. Bra!

Visa på X

@AnderssonUlla @jonnasima Lite svårt att förstå Vänsterpartiets argumentation. C är å ena sidan ett parti vars politik borde förpassas till den historiska soptippen men samtidigt det parti som man så gärna vill samarbeta om gällande ekonomisk politik ;)

Visa på X

@AnderssonUlla @jonnasima Efter att januariavtalet föll så är Centerpartiet ett oppositionsparti. Vi kommer att lägga en egen budgetmotion som vi röstar på. Svårare än så är det inte.

Visa på X

@thorneby @KarinBatelson Där patienten har ett avgörande inflytande över hur optimal ska definieras ;)

Visa på X

@beckmansasikter Överensstämmer helt med Moderaternas nya linje vad gäller arbetskraftsinvandring. Inga med löner under 31000 per månad är välkomna.

Visa på X

@beckmansasikter Du kanske inte vet det men en övergångsregering ska enligt praxis inte besvara vare sig interpellationer eller skriftliga frågor. Det är som tanken med en övergångsregering att den är just en övergångsregering som inte får driva politik.

Visa på X