@StenNordin @hannahnordin @AnnickaEngblom Tack för en härligt trivsam kväll
Visa på X →128
inlägg
Regeringen måste proaktivt agera. Att ändra arbetslöshetsersättningens regelverk för deltidsbrandmän är ett första steg för att på kort sikt säkerställa att svensk räddningstjänst har den beredskap som krävs #brandmän #räddningstjänst https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1552318641614875/?d=n
Visa på X →Skriver idag på http://firefighters.se om att deltidsbrandmän borde undantas i a-kassereglerna året ut. #Firefighter #brandman #räddningstjänst https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1526239744222765/?d=n
Visa på X →Fler deltidsbrandmän behövs, då borde vi underlätta villkor istället för att vara passiv och inte göra något alls #brandman #räddningstjänst https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1513611552152251/?vh=e&d=n
Visa på X →Elbrist och risk för kompetensbrist i takt med att regeringen avvecklar kärnkraften. Så kan vi faktiskt inte ha det. Här är från torsdagens debatt om ett förtydligat statligt ansvar för vissa kärntekniska verksamheter. #svpol #elbrist #kärnkraft https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1500702116776528/?vh=e&d=n
Visa på X →Glad nationaldag🇸🇪 från mig och maken andersanstrell Nu blir det födelsedagskalas 🎂 för bästa syrran emmadrom @ Vendelsö, Stockholms Län, Sweden https://www.instagram.com/p/CBF3fgcJ_EP/?igshid=5juuhwumzpcd
Visa på X →Blir det något totalförsvarsbeslut eller inte? #föpol #säkpol https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1495116544001752/?d=n
Visa på X →Den interna undersökning av den falske officeren visar oroväckande fakta. Det ska inte ta 10 mån och under tiden ge personen ett högt uppdrag som dessutom är farligt för svenska soldater. Har KU-anmälat för granskning av regeringens agerande #säkpol https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1491887587657981/?d=n
Visa på X →Gå din egna veteranmarsch och stöd våra utlandsveteraner. Bra initiativ av @AnnickaEngblom #föpol #säkpol #veteran #gulabandet https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1473953546118052/?d=n
Visa på X →Jag bygger sakta men säkert upp min krislåda. Sedan preppar jag lite på hyllan i förrådet också. Idag ägg, vad preppar du? #prepper #föpol #civilförsvar https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1468698129976927/?vh=e&d=n
Visa på X →När du som krigsplacerad försvarar Sverige vid höjd beredskap så är det självklart att det måste fås till en omsorg för sina barn. Detta är inte fullt ut riggat och måste ses över i kommunsverige. #föpol #säkpol #civilförsvar https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1467738596739547/?d=n
Visa på X →Min motion om att tillåta handel av sälprodukter har idag bifallits av riksdagen👍🏼 #svpol #jakt https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1462486000598140/?d=n
Visa på X →Sådär ja, då har vi röstat i riksdagen och stoppat regeringens orimliga förslag om att reglera vapenmagasin. #vapen #säkpol #rättbeslut #skytte #laglydigajägareochsportskyttar https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1457273414452732/?d=n
Visa på X →Skriver om vikten av det civila försvaret här och kommer ca 1515 att debattera detta i kammaren #svpol #säkpol #föpol #civilförsvar
Visa på X →Debatt i kammaren i em och civilt försvar, Tune in #säkpol #föpol #civiltförsvar
Visa på X →Sådär ja👍🏼💪🏼 Då har justitieutskottet avslagit regeringens förslag om att reglera vapenmagasin. Bra, för det var ett helt onödigt förslag❗️#svpol #jakt #säkpol https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1445183558995051/?d=n
Visa på X →Avslutar eftermiddagen med en M-Talks inspelning med @PlJonson Eftersom det inte blev något moderat Sverigemöte blev det en liten kort inspelning om våra tankar kring totalförsvaret och civilförsvaret i… https://www.instagram.com/p/B-M-jlGpFfK/?igshid=naomx5ae73sk
Visa på X →Hur är det med skyddsrummen i Sverige, kontrollen på de vi har samt ev några nya? Ny lagstiftning? Ställer frågor till regeringen om det blir någon verkstad eller inte? #svpol #säkpol #försvar #civilförsvar https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1421030161410391/?d=n
Visa på X →Arktis är viktig ur klimat och ekonomisk vinkel men är också en nationell säkerhetsangelägenhet. Glad att ha blivit invald ledamot i Riksdagens delegation till Arktiska parlamentarikerkonferensen #säkpol #svpol https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1420092198170854/?d=n
Visa på X →Försvarsberedningen föreslår att befolkningsskyddet ska utgöras av den kommunala räddningstjänsten och lokala förstärkningsresurser i form av en hemskyddsorganisation. när kan vi i riksdagen förvänta oss förslag? https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/befolkningsskydd_H7111030 #svpol #säkpol #försvar #civilförsvar
Visa på X →Fortsatt otydlighet vad gäller det civila försvaret, förslag finns men verkar ligga i någon förslagslåda och finansieringen är knapp- när ska regeringen ta civila försvaret på allvar? Det behövs insatser, det kan vi inte minst läsa i MSB rapport https://www.msb.se/contentassets/468ce28c38f44204820a60fd0d5783d7/sa-skapar-vi-motstandskraft.pdf
Visa på X →Kirkenes i morgonskrud. #morgonmellanfjällen #tränarförattorka #5,5k @ Kirkenes, Norway https://www.instagram.com/p/B9GgQA4pGuc/?igshid=yaakuhrq2lc8
Visa på X →Besöker gränsen Norge/Ryssland. Här slutar Europa. Några kilometer bakom dessa skyltar övar dagligen två ryska brigader. Nu i Kirkenes och lär oss om Norsk polis och gränspolis erfarenheter. #försvar #säkpol @… https://www.instagram.com/p/B9E5EQ6pZJY/?igshid=9za9uzc3bi7f
Visa på X →Besöker räddningstjänsten i Lakselv. Coola helikoptrar och wow vilket jobb de gör här varje dag👍🏼💪🏼 #330skvadron #försvar @ Lakselv https://www.instagram.com/p/B9CSm-NJwTo/?igshid=1nssx07siwsvx
Visa på X →Breda överenskommelser får man inte om bara en ska bestämma- då kallas det diktatur. #svool #säkpol #försvar ”Är försvarsministern mån om en bred uppgörelse om försvarspolitiken ska han använda försvarsberedningen” @PlJonson https://www.facebook.com/970821746431237/posts/1415211551992252/?d=n
Visa på X →