Skatteslöseri, nr 1. Jag får inte lägga mig i konsten enligt S definition av "en armlängds avstånd". Tokiga idéer som betalas av hårt arbetande skattebetalare kommer jag som folkvald alltid att ha en åsikt om. Allt annat vore odemokratiskt och fel! https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kritiken-mot-kommunpoeten-i-tranemo
Visa på X →281
inlägg
Till er som undrar varför Tidös direktiv för utredningsuppdraget är viktiga för tilltron till PS. Här är ett exempel. Mer behöver göras men direktiven är ett steg på vägen! https://www.dn.se/sverige/janne-josefsson-svt-fick-panik-nar-vi-skulle-granska-mello/
Visa på X →Kulturministern har missförstått. Vi är helt eniga här, vilket också framgår i Tidöavtalet. Det vi vill utmana är decennium av en socialistisk misstolkning av begreppet. https://sverigesradio.se/artikel/inte-aktuellt-for-kulturministern-att-omdefiniera-armlangds-avstand
Visa på X →Med anledning av Erdogans ultimatum säger jag det igen. Det vore bra om någon i samtliga demokratiska Nato-länder brände koranen. Yttrandefriheten skall skyddas med allt vi har!
Visa på X →Uppenbar kausalitet! 1. massinvandring från muslimska länder. 2. stort våldskapital när man känner sig ”kränkt”. 3. ett ifrågasättande av våra västerländska grundlagar såsom yttrandefriheten. Nu ligger NATO i insatsen. Måtte vi Aldrig kompromissa med islam! Lär av historien!
Visa på X →I kvällens aktuellt menar Märta Stenevi att vi måste "orka stå upp för yttrandefrihet" i frågan om Turkiet och "dockan". Jag håller med henne men gäller det även när ex. Vilks eller Paludan uttrycker sina åsikter? Dubbel måttstock som vanligt från vänsterhåll! 👎
Visa på X →Att biståndet ibland används oansvarigt är inga nyheter. Vår hållning har varit en kraftig neddragning vilket vi nu påbörjar. Dock hade SD gärna slopat biståndet till palestina helt. Det är goda nyheter att Tidöpartierna nu är överens om sänkningarna! ☀️ https://www.dn.se/sverige/bistandet-till-palestina-minskar-kraftigt/?fbclid=IwAR1j-25JtyujeevTDCbczWFOC6m5cADIbxV2Ip0_ksxeN-yoOBqcAk0vjlU
Visa på X →Nu börjar effekterna av Tidöavtalet att visa sig och det hatade danstillståndet är först ut att avskaffas. Något SD jobbat för länge! De flesta vet säkert inte ens vad det är men det har länge varit en sten i skon för besöksnäringen. Det är en seger! 👊 https://www.svt.se/kultur/regeringen-avskaffar-danstillstandet-efterlangtad-frihetsreform
Visa på X →Gäsp.. En obsolet person uttalar sig om något som helt klart ligger utanför personens kompetens. Spännande att expressen publicerar en sådan artikel dock.. https://www.expressen.se/nyheter/schyman-ukraina-maste-forhandla/
Visa på X →Är detta en demonstration enligt din definition?
Visa på X →@SeppoWickman Vi jobbar för att dra ner biståndet till UNWRA. Det är en prioriterad fråga för mig och SD. 👍
Visa på X →Fick ett kärleksbrev idag efter debatten om bistånd! ❤️😘


Vart har svensken förlagt sin ryggrad? Avsaknad av självrespekt och integritet lyser med sin frånvaro! Alla föräldrar, låt barnen klä sig traditionsenligt. Om fler börjar markera kan vi tillsammans få en förändring! https://samnytt.se/skola-vek-sig-for-muslimers-krav-kristna-inslag-forbjuds-i-luciatag/
Visa på X →Det är (nästan) alltid trevligt att få Mail från lyssnare efter en debatt i kammaren! 😳❤️


Det är mycket glädjande att @NilssonPM blir en del av laget som skall vända utvecklingen. PM är en mycket kompetent och sakkunnig person. Skall bli kul att följa! 👊
Visa på X →"Först ignorerar de dig, sen skrattar de åt dig, sen kämpar de mot dig, sen vinner du" -Mahatma Ghandi
Visa på X →Småföretagen förväntas få det extremt tufft framöver. Rimligt hade varit en ministerpost för dem. Jag ser dock fram emot att arbeta med vår nya näringsminister @BuschEbba i frågorna. Jag skall göra mitt bästa för att sätta småföretagen högt på regeringens dagordning!


En historisk dag! Vi har nu en ny statsminister, regering och politik i Sverige! Åtta år av minoritetsstyre som skapat enorma problem i vårt samhälle är nu över. Tuffa år ligger framför oss men vi står redo att arbeta Hårt för en ny inriktning för vårt fosterland! 🇸🇪


Frågestund med Volodymyr Zelenskyj i Europarådet.


"Grunden för fyra resultatlösa år" MA har riktigt dåligt minne. Hennes parti hade extremt svårt att få ihop en regering 2018 om jag minns rätt! 🤔 Pinsamt uttalande om man vill verka statsmannamässig och ”ansvarstagande”.


Europarådet. I ECs gruppmöte får vi en dragning av "Azov-steel defenders" som strider mot Ryssland för att försvara Mariupol, Ukraina. De menar att de konservativa grupperna tagit tydligast ställning för Ukraina, mot Ryssland. Det är viktigt att vara på rätt sida av historien!


Women, life, freedom! In Iran women of courage throws their veil of. ❤️💪 The Swedish socialistic government shows their respect to the Iranian goverment.🤮 Conservative feminism is consistent! Lose the islamic veil for women! https://www.expressen.se/debatt/beslojad-regering-ett-slag-i-ansiktet-mot-fortryckta-kvinnor/


Demokrati. Ett svårt ord att uttala för dagens S. @strandhall, det betyder att folket röstar på dem som har bäst politik. Om folket hade velat ha S politik hade ni haft egen majoritet. Nu vill inte 70(+)% det och då måste ni acceptera det. Det är svårt, men det ingår.
Visa på X →Någon har tänkt på säkerheten först i kammaren! 😆


Under valrörelsen skanderade socialdemokrater rena lögner. Både på torgen och från regeringen användes samma retorik. Vad har @AnnLinde sagt till utländska politiker under åren egentligen? Vad har S gjort för att förstöra Sverigebilden? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kE38Jv/ann-linde-manga-lander-oroade-over-sverigedemokraterna
Visa på X →