@dahbjo Du har förträngt att S- o VPK-modellen fram till början av 90-talet förkastades av väljarna. De var trötta på världens högsta skattetryck o allomfattande offentliga monopol.
Borttagna & ändrade inlägg
Inlägg som tagits bort eller redigerats efter publicering.
657 inlägg
@oaktreeswe @dahbjo Ja det funkar väldigt mkt bättre. 102 procent marginalskatt var ingen framgångssaga. Globaliseringen hindrar som tur är vänstern från liknande dikeskörningar.
@dahbjo Just det. S o VPK har inte fått majoritet sedan dess. Undrar varför? Kan det bro på att människor vill bestämma mer själva o inte lägga all makt i händerna på politiker?
@dahbjo Du o @Skolinkvisition gör ingen åtskillnad alls. Det spelar ingen roll om det är domstolsbyggnad eller skolfastighet. Eller om det är drift av skattefinansierad verksamhet. Politiken vet bäst. Det var bättre förr (1991 o tidigare).
@dahbjo @Skolinkvisition Men det är så ni argumenterar. Det är inte så att offentlig sektor sköter det man äger så jättebra. Järnväg, vägar, fastigheter osv lider av en enormt underhållsskuld.
@jennymaria Det är inte så att offentlig sektor sköter det man äger så jättebra. Järnväg, vägar, fastigheter osv lider av en enormt underhållsskuld. Om privat ägande av samhällsfastigheter är så viktigt, varför har inte S/MP/V-regeringar tagit beslut om det under de 20 av 30 år de styrt?
@dahbjo @Skolinkvisition Ja det tycker ju jag också är dåligt. Men svaret är inte i min värld att politiken återigen ska äga allt. Kollektivt ägande fungerar generellt sämre än privat dito. Politiken ska styra på ett övergripande plan, inte drifta o äga. Men undantag finns givetvis.
@jennymaria Vänstergänget klagar på hur offentlig sektor missköter underhållet av det man äger. Drar slutsatsen att det som ännu inte är ägt av offentlig sektor ska göra det🤷♂️.
@jennymaria Knappast, jag argumenterar för att privata bolag kan äga fastigheter inom ramen för offentlig sektor o även drifta verksamhet. Du försöker argumenterar för motsatsen men misslyckas?
@jennymaria @ghokmark Jämställer du alltså internationella riskkapitalister med kriminella?
@MarkusLindgren @DanielHellden Så blev det ju inte så bra heller.
@BengtIvarsson @linalund @AdrianSadikovic Staten har aldrig ägt fastigheten där polisen i Nordostsektorn är förlagd (Täby). Har fungerat i alla år. Men så småningom ska de flytta till nybyggda lokaler ägd av staten. Det blir nog bra det också.
@mikaeldamberg Att du inte skäms.
@dahbjo Äntligen!
@PeterGu01989444 @nylanderjens @moderaterna Skolverket ligger inte under M:s ansvar.
@Skolinkvisition Hon o Österåker är en mardröm för @tsbalans . Efter 9 skattesänkningar på 13 år har betydande makt flyttats från politiken till individen. O detta med förbättrad kvalitet i verksamheterna.
@dahbjo Jämngrå socialism är att föredra alla dagar i veckan.
@adamdanieli @hrhellman Hyresgästföreningen är ett uselt exempel.
@TristanBlumen @danne5601 Han ljög även om att V skulle vara det minst antisemitiska partiet …
@emmafastesson @CarlMelin Har S en annan åsikt än regeringen om reformutrymmet?
@Skolinkvisition en text för dig. Det var inte bättre förr hur många gå hem än vänstern försöker påstå det.
S/MP kör kollektivtrafiken i diket i Region Sthlm …
@CarlMelin kan vi få en kommentar till den ständigt pågående skandalen där S lurar åldringar att köpa lotter på kredit som de inte har råd med. https://www.dn.se/sverige/unga-saljer-s-lotter-i-barcelona-lurar-gamlingar-som-inte-har-pengar/
Jag njuter.
@JohanPelling @NilssonPM S har ständigt otur med sina försäljningsverksamhet av spel. Samma sak upprepas gång på gång. Terror mot åldringar. Dessutom framgår det bara i det finstilta att S är förmånstagare. Det är ett haveri av stora mått.